اشتباهات رایجی که باید هنگام ایجاد یک الگوی آموزش الکترونیکی از آن اجتناب کنید

آیا دوره های آموزش الکترونیکی شما تاثیر واقعی دارند؟

در دنیایی پر از حواس پرتی، آنچه شما نیاز دارید این است که توجه دانش پذیران را به خود جلب کنید و آنها را متوجه کنید

همه چیز با یک الگوی قابل استفاده مجدد شروع می شود که ثبات را تضمین می کند و جذابیت زیبایی شناسی دوره آموزش الکترونیکی شما را بهبود می بخشد.

شما تمام دانش جهان را در مورد موضوع خود دارید. اما آیا واقعاً می دانید که برای ایجاد یک دوره آموزشی پیچیده و جذاب که پیام شما را به همراه دارد، چه چیزی لازم است؟

همه چیز در مورد قالب است. ایجاد یک دوره آموزش الکترونیکی با طراحی خوب، تعاملی و روان که همانطور که اطلاع رسانی می کند به چالش نیز می کشد.

شما نمی توانید فقط مطالب آموزشی آنلاین موجود خود را بردارید و آنها را در ابزار تالیف آموزش الکترونیکی خود بچسبانید.

آنچه در سناریوهای دنیای واقعی کار می کند آنلاین نیست.

وحشت نکنید!

با بزرگ ترین اشتباهات متخصصان آموزش الکترونیکی در هنگام ساختن الگوهای آموزش الکترونیکی آشنا شوید.

از آن‌ها اجتناب کنید، و در نتیجه الگوی شما یک دوره آموزش الکترونیکی را ارائه می‌دهد که بسیار خوب است!

۱٫ شکست در ایجاد یک طرح یکپارچه

همه چیز در مورد طراحی هوشمند است. پایه ای ایجاد کنید که پیام را تقویت کند و دانش را منتقل کند، نه فقط اطلاعات را.

چگونه در مورد یک استراتژی طراحی بصری تصمیم می گیرید که می توانید در هر سناریوی آموزش الکترونیکی به آن متعهد شوید؟ باید به ساختار فکر کنید.

از یک شبکه برای برنامه ریزی عناصر بصری خود استفاده کنید

متن، پیمایش و تصاویر را در قالبی ثابت در قالب آموزش الکترونیکی خود قرار دهید.

دوره آموزش الکترونیکی واضح و ساده برای پیگیری خواهد بود و فراگیران آنلاین بر درک محتوا تمرکز خواهند کرد نه ابزار.

صفحه نمایش را شفاف نگه دارید، از گرافیک فقط در زمینه استفاده کنید (نه برای تزئین!)

فضای متن را محدود نگه دارید تا مطمئن شوید پیام‌ها کوتاه و شیرین هستند.

۲٫ عدم در نظر گرفتن طراحی واکنشگرا

طراحی پاسخگو به این معنی است که الگوی آموزش الکترونیکی شما، هر دستگاهی که دانش پذیر شما انتخاب کند، مطابق انتظار عمل خواهد کرد.

یک دانش پذیر در سفر که سعی می کند آموزش را کامل کند، اگر دکمه های ناوبری به درستی در تلفن او کار نکند، با مشکل مواجه خواهد شد.

این یک نکته بسیار مهم برای الگوی آموزش الکترونیکی شما است. به محیط خود فکر کنید.

آیا لازم است که کاربران مک را نیز مانند ویندوز در نظر بگیرید؟ آیا همه از یک نسخه سیستم عامل استفاده می کنند؟ آیا ترکیبی از اندروید و iOS در انجمن تلفن همراه خود دارید؟

تست قوی با طیف وسیعی از دانش پذیران آنلاین بهترین راه برای اطمینان از اینکه طراحی قالب شما واقعاً پاسخگو است.

۳٫ فراموش کردن اینکه تنوع چاشنی زندگی است

طراحی آموزشی حوزه وسیعی است، اما پیامی ساده در دل دارد دوره آموزش الکترونیکی خود را با نیازهای یادگیرنده آنلاین در هسته آن طراحی کنید.

یک الگوی آموزش الکترونیکی ارائه دهید که دارای ترکیبی از ابزارهای بصری است که برای انواع مختلف یادگیرندگان جذاب خواهد بود.

برخی می خواهند یک ویدیوی کوتاه ببینند، سپس به سوالات پاسخ دهند. برخی باید برای خواندن و هضم یک پاراگراف متن وقت بگذارند.

دیگران ممکن است مجموعه ای به سبک کارتونی از تصاویر مرتبط و نکات فکری مختصر بخواهند.

ایجاد ترکیبی از عناصر بصری، رسانه ای و تعاملی در قالب آموزش الکترونیکی شما به ارائه یک دوره آموزش الکترونیکی جالب و تاثیرگذار کمک می کند.

اگر دارایی‌های خود را آماده ندارید، از متغیرهای توصیفی برای نشان دادن جایگاه آنها در الگوی آموزش الکترونیکی استفاده کنید.

۴٫ انتخاب ابزار اشتباه

هشدار: در هنگام ساختن الگوی آموزش الکترونیکی خود احساس نکنید که نیازی به استفاده از هر ویژگی موجود ندارید!

استفاده بیش از حد از ویژگی ها، یک الگوی آموزش الکترونیکی ایجاد می کند که به سختی قابل استفاده است.

گیج کننده، درهم و برهم و نامشخص خواهد بود. بهتر است روی عناصر درون بسته تمرکز کنید که بهترین ساختار و واضح ترین ویژگی های ناوبری را ارائه می دهند.

 از طرف دیگر، اگر ابزار آموزش الکترونیکی شما نامرتب و قدیمی است، الگوی آموزش الکترونیکی شما نیز همین مشکلات را خواهد داشت!

با نشان دادن مزایای یک برنامه آموزشی آنلاین به خوبی طراحی شده، یک مورد تجاری برای سرمایه گذاری در یک ابزار مدرن آموزش الکترونیکی بسازید.

۵٫ شخم زدن بدون آزمایش

هنگامی که در حال توسعه الگوی آموزش الکترونیکی خود هستید، تست کنید، تست کنید و دوباره تست کنید.

با استفاده از طیف وسیعی از یادگیرندگان آنلاین، موفقیت الگوی آموزش الکترونیکی را ارزیابی کنید و سپس آنچه را که به خوبی کار نمی کند، تغییر دهید.

بازخورد در مورد سبک و سهولت استفاده از طریق یک مرحله آزمایش محکم جمع آوری کنید.

این برای موفقیت هر دوره آموزش الکترونیکی حیاتی است. می توانید الگوی آموزش الکترونیکی را با گروه های متمرکز یا حتی رویدادهای زنده آزمایش کنید.

طرح‌بندی‌های جدید را به نمایش بگذارید و سپس نظر دانش پذیران را بپرسید. سپس از داده ها برای تکمیل طراحی قالب آموزش الکترونیکی خود استفاده کنید.

۶٫ نادیده گرفتن الزامات LMS شما

LMS خود را برای ردیابی پیشرفت در برابر اهداف، از ابتدای طراحی الگوی آموزش الکترونیکی خود در نظر داشته باشید.

شما باید در فضایی برای اهداف آموزشی که به وضوح توصیف شده اند بسازید.

همچنین باید از درک اطمینان حاصل کنید تا بتوان دوره آموزش الکترونیکی را تضمین کرد.

مؤثرترین راه برای نظارت بر پیشرفت یادگیری، عناصر مسابقه تعاملی است. همچنین در صورت ردیابی انطباق، از شما خواسته می شود که در پایان گواهی پایان متمایز ارائه دهید.

۷٫ عدم استفاده مجدد از دارایی های موجود

شما ممکن است در حال حاضر طیف وسیعی از عناصر را داشته باشید که می توانید آنها را در قالب آموزش الکترونیکی قابل استفاده مجدد خود بگنجانید، مانند تصاویر، گرافیک، و سایر اجزای بصری که زیبایی شناسی را غنی کرده و تعامل یادگیرنده را بهبود می بخشد.

در این صورت، زمانی که زمان آپلود موضوع و فعالیت های آموزشی آنلاین است، نیازی به تکمیل الگوی آموزش الکترونیکی ندارید.

این همچنین به پایین نگه داشتن هزینه ها کمک می کند، زیرا شما در حال استفاده مجدد از مطالبی هستید که قبلاً در پایگاه داده خود داشته اید.

کتابخانه ابزار تالیف سریع شما همچنین مکانی عالی برای بررسی بلوک های ساختمان بصری الگوی آموزش الکترونیکی شما است.

هفت اشتباه آسان هفت فرصت برای ایجاد یک چیدمان تاثیرگذارتر که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود!

چه اولین الگوی آموزش الکترونیکی خود را بسازید و چه در حال ساخت پنجاهمین سال کاری خود باشید، اصول طراحی خوب بسیار مهم است.

استفاده بیش از حد از ویژگی ها، نمایش تصاویر بی معنی و تست نشدن نشان می دهد که دانش پذیران در قلب آموزش آنلاین شما قرار ندارند.

به الگوی آموزش الکترونیکی که روی آن کار می کنید فکر کنید. آیا ساختار شبکه ای دارد؟ آیا امکان استفاده انواع عناصر بصری و تعاملی را می دهد؟

روی هر صفحه ای کار میکنه؟ اگر پاسخ منفی است، اکنون زمان آن است که به اصول اولیه بازگردید و هر بار تأثیر خود را به درستی دریافت کنید.

ممکن است محتوای آموزش الکترونیکی عالی داشته باشید، اما آیا الگوهای یادگیری الکترونیکی قدیمی بر آن سایه افکنده است؟ آیا نمی دانید که چگونه از ابتدا قالب های آموزش الکترونیکی قابل استفاده مجدد را توسعه دهید؟

آیا عناصر ضروری یک الگوی آموزش الکترونیکی موثر را می دانید؟ آیا از الگوهای آموزش الکترونیکی موجود خود نهایت استفاده را می برید؟

نکات این مقاله را به خوبی مطالع کنید تا دریابید که چگونه الگوی آموزش الکترونیکی مناسب را برای دوره آموزش الکترونیکی خود انتخاب کنید، چگونه یک الگوی آموزش الکترونیکی قابل استفاده مجدد از ابتدا ایجاد کنید، عناصر ضروری آن، و همچنین نحوه بازخوانی الگوهای یادگیری الکترونیکی قدیمی در بودجه را.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: