هر طراح آموزشی به این مورد در رزومه خود نیاز دارد

با ادامه رشد بازار آموزش، به ویژه در فضای آنلاین و با فرصت های بیشتر، رقابت افزایش می یابد و طراحی آموزشی در حال تبدیل شدن به یک حرفه پررونق است.

بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش حرفه طراحی آموزشی حرفه ای بود که تقاضا داشت اما به اندازه مسیرهای شغلی معمول مانند مهندسی و بهداشت و درمان قابل مشاهده نبود. در حالی که هنوز محبوب ترین حرفه موجود نیست، رشد آن سرسام آور بوده است.

بخش عمده ای از این امر را می توان به رشد گسترده بازار آموزش الکترونیکی نسبت داد. با پیش بینی بازار حدود ۳۲۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵، می توانید درک کنید که چرا علاقه به این زمینه افزایش یافته است. طراحی آموزشی در قلب این فضا وجود دارد زیرا هم در آموزش الکترونیکی و هم در رویدادهای آموزشی مربی هدایت می شود.

اگر به این زمینه علاقه مند هستید، گزینه های زیادی دارید. مطمئناً، شما می توانید مدرک رسمی در طراحی آموزش دریافت کنید و این به شما کمک خوبی می کند. اما این همیشه لازم نیست. شما می توانید با برخی از تجربیات عملی و آموزش های خاص که توسط انجمن اختصاص داده شده به صنعت آموزش و توسعه ارائه می شود، به همان خوبی عمل کنید. بسیاری از گزینه های محبوب وجود دارد اما CPLP (خبره حرفه ای در یادگیری و عملکرد) و CPT (فن آوری عملکرد مجاز) محبوب ترین هستند. مورد اول اغلب در آگهی های شغلی مربوط به طراحی آموزش گنجانده می شود.

با این همه رقابت، چه چیزهایی را باید در رزومه خود داشته باشید؟

اکنون که رقابت برای موقعیت های طراحی آموزشی افزایش یافته است، شما باید راه هایی برای برجسته شدن در میان جمع پیدا کنید. روش های خاصی وجود دارد که رزومه شما را بدون توجه به موقعیت، جذاب تر می کند. به طور طبیعی اگرچه شما می خواهید برخی از ویژگی ها را بیش از دیگران بسته به نقش برجسته کنید. به عنوان مثال، اگر موقعیت مدیریتی است، مطمئن شوید که نمونه هایی از توانایی مدیریتی خود را ارائه می دهید.

با این اوصاف، در اینجا برخی از موارد “باید” وجود دارد که باید در رزومه شما باشد تا حداقل در نظر گرفته شوید.

گواهینامه های مربوطه

همانطور که در بالا ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که هرگونه گواهینامه مربوطه را می توانید در این زمینه داشته باشید.

نمونه هایی از کار شما

اطلاعات حساس را حذف کنید و یک نمونه کار آنلاین داشته باشید. در صورت امکان نمونه هایی از ابتکارات آموزش آنلاین و آفلاین را ارائه دهید.

حوزه تخصص

بسیاری از طراحان آموزشی سعی می کنند “یک اندازه متناسب برای همه” باشند. مشخص کنید که بهترین کار شما چیست. به یاد داشته باشید که متخصصان ویژه همیشه درآمد بیشتری نسبت به متخصصان عمومی دارند.

نتایج بدست آمده

طراحان آموزشی اغلب از درج اعداد سخت با توجه به دستاوردهای خود غافل می مانند. اعداد اعتبار شما را تأیید می کنند. از آمار مرتبا استفاده کنید.

جاه طلبی مداوم خود را نشان دهید

آنچه را که امروز انجام می دهید توضیح دهید تا مهارت های خود را در این زمینه بیشتر کنید. این یک صنعت همیشه در حال تغییر است بنابراین کارفرمایان می خواهند ببینند که شما با روندها مطابقت خواهید داشت یا خیر. این می تواند شامل نمونه هایی از گروه هایی باشد که در آن شرکت می کنید یا گروه های شبکه خاص شغلی.

برای هر فرصت شغلی از رزومه مشابه استفاده نکنید.

توصیه آخر من این است که شما از اشتباه بزرگی که اکثر متقاضیان (در هر حرفه ای) هنگام تقاضای موقعیت خود مرتکب می شوند، اجتناب می کنند: آنها رزومه ی مشابه را برای تمام مشاغل درخواستیشان می فرستند.

به عنوان شخصی که خود استخدام انجام داده است، می توانم به شما بگویم که هیچ چیزی بیش از رزومه ای که در مورد نقش دقیق شما صحبت می کند و مخصوص شرکت مورد نظر شما است، توجه را جلب نمی کند. این احتمالاً به این دلیل است که تقریباً همه افراد مقداری پیام کنسرو شده و رزومه را ارسال می کنند. این کار را برای افرادی که در حال بررسی اعتبارنامه شما هستند آسان کنید. به آنها بگویید که چرا مناسب هستید و آنها را به مشخصات رزومه ی خود ارجاع دهید.

اگر به این توصیه ها عمل کنید و رزومه بفرستید، احتمالاً در صورت مصاحبه به دور دوم راه خواهید یافت.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: