نکاتی برای طراحی باکیفیت در آموزش الکترونیکی

هنگامی که زمان عاملی در یک پروژه کسب مهارت است، چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود طراحی است.

طراحی می تواند شامل بسیاری از اجزای مختلف یک دوره باشد، از جمله تصاویر تکمیلی، طرح های رنگی، قالب پخش کننده (در مورد برنامه هایی مانند Articulate Storyline یا Adobe Captivate)، نمودارها و موارد دیگر.

واقعیت این است که طراحی دوره مطمئناً یکی از مولفه های موفقیت کلی آن است. مطمئنا، ممکن است عامل محرک نباشد، اما اغلب اولین چیزی است که دانش پذیران متوجه می شوند.

اگر ضعیف انجام شود یا ناسازگار باشد، اعتبار محتوا از بین می رود.

اگر هنگام ایجاد محتوای دوره آموزشی دچار مشکل زمانی می شوید، ممکن است برای استخدام متخصص برای مولفه های طراحی، خدمات بهتری ارائه شود.

اگر بودجه لازم برای این کار را ندارید، همیشه می توانید سرمایه گذاری روی الگوها را در نظر بگیرید. با این حال، مهم است که الگویی را انتخاب کنید که متناسب با محتوا باشد (به گونه ای که به اعتبار محتوا آسیبی وارد نشود).

به یاد داشته باشید که هرچند این طرح فراتر از رنگ و تصویر است، اما درمورد متن نیز صدق می کند.

دقت کنید فونت مناسبی انتخاب شود، و سرصفحه ها باید در طول دوره سازگار و متحدالشکل باشند.

اگر بودجه شما برای استخدام متخصص محدود است، این یکی از زمینه هایی است که شما (یا کسی که دوره ها را ایجاد می کند) می توانید به آن بپردازید.

طراحی می رود
بیایید تصور کنیم که شما یک دوره یادگیری ایجاد کرده اید و طراحی شما عالی است. شما دارای تصاویر حرفه ای، تعادل مناسب بین گرافیک و متن هستید، محتوا به طور موثر ارائه می شود و در کل دوره ارائه، مطابقت دارد.

آخرین موردی که باید به خاطر بسپارید این است که طراحی بسیار تحت تأثیر زمان است.

برای طراحی به روندهای صنعت توجه داشته باشید و همزمان با تغییر این روند، دوره های خود را به روز کنید. امروز روند طراحی مسطح است.

اگر در دوره های قدیمی شما بسیاری از این عناصر طراحی قدیمی وجود داشته باشد، برای به روزرسانی آنها بسیار خوب عمل خواهید کرد.

اگر طرح تاریخ گذشته باشد، مردم ممکن است معتقد باشند که محتوا نیز به همین ترتیب است و تاریخ آن منقضی شده است.

در حالی که محتوا همیشه برای دوره های شما سلطان است، به یاد داشته باشید که طراحی در ارائه و افزایش تاثیر آن بسیار کمک می کند.

برای همه دوره های شما لازم نیست که یک متخصص باشید (یا لزوماً یکی را استخدام کنید).

فقط مطمئن باشید که با آخرین روندها همراه می شوید و مطمئن باشید که حتما دوره های لازم را مرور می کنید تا در صورت نیاز آنها را به روز کرده و تغییرات مورد نیاز را بر روی آنها اعمال کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: