مزیت های یادگیری ترکیبی

یادگیری ترکیبی نقش مهمی را در کلاس های درس آینده بازی خواهد کرد. به همین دلیل است که مدرسین باید از آن استقبال کنند.

در روزهای ابتدایی آموزش آنلاین ، اکثر مردم آن را به عنوان جایگزینی برای یادگیری در کلاس می دیدند.
با این حال ، اگر در مورد چگونگی تأثیر ترجیحات آموزش بر نتایج واقعی یادگیری چیزی آموخته ایم ، یادگیری حضوری به جایی نمی رسد. اگرچه ممکن است یک کلاس کاملاً آنلاین برای بعضی از افراد لازم باشد و در برخی شرایط لازم است ، اما هرگز جایگزین یادگیری حضوری نخواهد شد.

در عین حال ، تصور آینده آموزش دشوار است اینکه تصور کنیم یادگیری آنلاین نقش مهمی در صنعت آموزش نداشته باشد. منفعت از نظر مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن – بدون ذکر چشم اندازهایی که می توان از داده های فراگیران بدست آورد – از جمله مسائلی است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

در عوض ، آینده یادگیری در ترکیب این دو است. یادگیری ترکیبی کمک می کند تا کلاسها از یک مراجعه حضوری به آنلاین و دوباره به صورت یکپارچه برگردند ، به طوری که به جای انتخاب بین آنها، فراگیران و مربیان می توانند از مزایای هر دو به صورت همزمان بهره مند شوند. بیایید نگاهی به هفت مزیت عمده یادگیری ترکیبی بیندازیم.

  1. استفاده کارآمدتر از زمان آماده سازی معلم

یادگیری سنتی به کارهای زائد زیادی نیاز دارد. مدرسین باید به طور مستمر جزوه چاپ کنند ، سخنرانی ها را تکرار کنند و کارهای اداری را انجام دهند در حالی که در روش آنلاین تمام این مراحل می تواند خودکار باشد.

در یک دوره یادگیری ترکیبی ، کارهای روزمره و تکراری به صورت خودکار انجام می شوند یا در قالب قابل اشتراک گذاری ذخیره می شوند. دانش پذیران می توانند از هر کجا که باشند به مطالب درسی دسترسی پیدا کنند و معلمان نیز از کار پرمشغله در امان هستند.

  1. فراگیران می توانند برای مطالعه و بررسی بهتر به مطالب دسترسی پیدا کنند.

یادگیری ترکیبی همچنین به دانش پذیران مکانی متمرکز برای دسترسی به موارد یادگیری می دهد. در یک سناریوی سخنرانی سنتی ، دانش پذیران برای ذخیره اطلاعات باید یادداشت برداری کنند. گرچه یادداشت برداری می تواند به فراگیران کمک کند تا مطالب را سازماندهی و به خاطر بسپارند ، اما همچنین می تواند حواس شما را از محتوای سخنرانی و تدریس پرت کند. یادگیرندگانی که فاقد مهارت یادداشت برداری خوب هستند، آنهایی که مشکل شنیدن تدریس استاد را دارند یا نمی توانند سریع بنویسند و خود را با مطالب در حال تدریس هماهنگ کنند ، می توانند عقب بمانند.

اما یادگیری آنلاین به دانش پذیران اجازه می دهد تا آنجا که دوست دارند مطالب را مرور کنند. آنها ممکن است در طول یک سخنرانی آنلاین هنوز یادداشت برداری کنند ، اما بر خلاف کلاس ، آنها می توانند سخنرانی را دوباره تماشا کرده و یادداشت های خود را مقایسه کنند یا در صورت لزوم آنها بخشی را که جا انداخته اند پر کنند.

  1. مدرسین وقت بیشتری را صرف تعامل با دانش پذیران می کنند.

وقتی مدرسین مجبور نیستند کل کلاس خود را صرف سخنرانی کنند و وقتی کارهای اداری مختلف به صورت خودکار شده اند ، وقت با ارزش آنها برای همراهی و تعامل با دانش پذیران آزاد می شود. این می تواند به معنای مشارکت بیشتر در کلاس ، زمان بیشتر کار با دانش پذیران به صورت جداگانه یا زمان بیشتر برای بررسی تکالیف کتبی و دادن بازخورد فردی باشد.

۴- زمان کلاس به یادگیری فعال اختصاص دارد.

گوش دادن به سخنرانی ، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری ، یک فعالیت یادگیری منفعلانه است. همانطور که قبلاً صحبت کردیم ، فراگیران قبل از اینکه بتوانند یادگیری منفعل گوش دادن به تدریس را تغییر دهند ، باید مهارت جدیدی (چگونه یادداشت برداری موثر داشته باشند) را بدست آورند. اما در یک کلاس درس مخلوط ، مدرسین می توانند زمان بیشتری را برای بحث آزاد بگذرانند ، کارهای گروهی را تعیین کنند یا سناریوهای عملی ایجاد کنند تا به دانش پذیران کمک کند مهارت های جدید خود را استفاده کنند.

۵ – مدرسین می توانند مطالب داخل کلاس خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنند.

هر کلاس یک پویایی گروهی متفاوت دارد. بعضی از آنها ممکن است رهبران بحث و گفتگو قوی تری باشند ، در حالی که دیگران به خوبی در اینترنت شرکت می کنند اما می خواهند از زمان کلاس برای کارهای عملی استفاده کنند. برخی ممکن است به یک جنبه از مطالب علاقه مند باشند ، در حالی که دیگران می خواهند زمان بیشتری را صرف برنامه های دیگری کنند. یادگیری ترکیبی ، انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم مطالب آموزش داده شده به مدرسین برای مطابقت با آنچه دانش پذیران به آن علاقه دارند ، می دهد.

  1. آزمونهای آنلاین به آمادگی دانش پذیران کمک می کند.

آزمونهای کوتاه به دانش پذیران کمک می کند تا دانش خود را بسنجند ، به آنها نشان می دهد که در کجا باید زمان مطالعه را متمرکز کنند و حتی حافظه خود را بهبود ببخشند. مدرسین می توانند در کلاس امتحانات را اجرا کنند ، اما هنوز هم باید آنها را نمره گذاری کنند ، و این هم وقت گیر است و هم منجر به تاخیر بین زمانی که دانش پذیر یک آزمون میدهد و زمانی که بازخورد می گیرد ، می شود. آزمونهای آنلاین می توانند دانش فراگیر را با کارآیی بیشتری آزمایش کنند.

  1. مدرسین و فراگیران استقلال بیشتری دارند.

به ویژه برای فراگیران بزرگسال ، احساس استقلال و کنترل بر تجربه یادگیری آنها برای موفقیت ضروری است. ترک عادت های قدیمی دشوار است و هنوز برای کلاسهای بزرگسال گرا چرا که معمولاً بزرگسالان سطح خودمختاری را در همان سطح کودک دارند. یادگیری ترکیبی با کنترل بیشتر بزرگسالان و فراگیران بر محتوای دوره خود ، از این پارادایم خلاص می شود.

یادگیری ترکیبی موثرتر از یادگیری سنتی است.

مزایای ذکر شده در بالا به یک نتیجه اجتناب ناپذیر می رسد: یادگیری ترکیبی یک گزینه موثرتر از کلاس حضوری یا آنلاین است. برای مدرسین کارآمدتر ، برای دانش پذیران موثرتر و برای هر دو نتیجه ی بیشتری دارد. سازمان هایی که یاد می گیرند از مزایای یادگیری آنلاین استفاده کنند می توانند برنامه های قوی تری ایجاد کنند و به نتایج بهتری برسند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: