تشویق به یادگیری مداوم در دوره آنلاین

یادگیری مداوم برای مدرسان آنلاین مزایای آشکاری دارد. در این مقاله چگونگی کمک به دانش پذیران برای ایجاد این عادت توضیح داده شده است.

فراگیران بزرگسال تمایل دارند که با یکی از دو طرز فکر به دوره ها بروند: یا برنامه ای که در آن ثبت نام می کنند یک کلاس یک بار انجام شده است، دقیقاً مانند یک سمینار یا یک دوره اعتبار در سطح دانشگاه، یا بخشی از یک فرایند یادگیری مداوم است. برای دوره نوع اول، اکثر فراگیران انتظار دارند یکبار هزینه دوره را بپردازند، اما مدل دوره دوم اغلب از مدل اشتراک پیروی می کند.

اگرچه اشتراک برای بسیاری از فراگیران می تواند روش سختی باشد، اما این مدل مزایای واضحی دارد. وقتی یادگیرنده ای برای اشتراک ثبت نام می کند، این کار را با این ذهنیت انجام می دهد که هر چیزی که می خواهد یاد بگیرد بخشی از یک تعهد مداوم در زندگی او است. خواه یادگیری یک زبان، نواختن یک ساز موسیقی یا پیوستن به جامعه متخصصانی که متعهد به پیشرفت مهارت های خود هستند، این تمرکز بر یادگیری مداوم می تواند به یک تجربه آموزشی قدرتمند منجر شود.

یادگیری مداوم به هر مدل درسی کمک نمی کند، اما اگر به دنبال راه هایی برای تشویق آن در فراگیران خود هستید، نحوه شروع این کار در اینجا آمده است.

  1. به آنها کمک کنید تا اهداف خود را تعیین کنند.

فراگیران بزرگسال دارای احساس قوی جهت دهی به خود هستند و می خواهند اهداف خود را عهده دار شوند. در حالی که برخی ممکن است بخواهند با سرعت بالایی کار کنند و هر چند هفته یک بار با نقطه عطفی جدید همراه شوند، برخی دیگر ممکن است بخواهند وقت خود را در اختیار بگیرند. همچنین این احتمال وجود دارد که فراگیران بزرگسال شما در دوره ای با اهداف مختلف حاضر شوند: یکی می خواهد مهارتی را برای خودسازی بیاموزد، دیگری امیدوار است که به کمک این آموزش بتواند یک کار جدید را شروع کنند.

ایجاد انگیزه ذاتی به سختی انجام می شود و وقتی یک دانش پذیر آن را داشته باشد، می خواهید آن را تا آنجا که ممکن است پرورش دهید. با ارائه مطالب متنوع و اجازه دادن به آنها برای انتخاب اولویت های خود، انعطاف پذیری را به فراگیران خود ارائه دهید.

  1. آن را در مورد جامعه بسازید.

در یک کلاس عادی، فراگیران وارد گروه می شوند، با مجموعه ای از همسالان و از و با یک محتوا و با سرعت تقریباً یکسان پیشرفت می کنند. اما یک محیط یادگیری مداوم به این معنی است که افراد با یک جریان کوچک اما ثابت وارد دوره می شوند و تعداد کمی از آنها با سرعتی یکسان حرکت می کنند.

بر این اساس، برای یک دانش پذیر دشوار است که بتواند شخصی را دقیقاً در همان نقطه از دوره پیدا کند که خودش در آنجا ایستاده است. راه حل این است که جامعه ای ایجاد کنیم که بر مربیگری و رفاقت متمرکز باشد.

  1. دروس را به اندازه لقمه (خرد) نگه دارید.

یادگیری مداوم اغلب شامل انجام هر روز کمی کار است، به جای اینکه همه موارد را یکباره در قطعات بزرگ انجام دهید. یا به عبارت دیگر، ایجاد یک عادت یادگیری است. به جای متراکم کردن مطالب درسی، که میدانیم منجر به نتایج ضعیف یادگیری می شود، یادگیری مداوم جریان یادگیری را کنترل کرده و ثابت نگه دارید.

مسلماً اگر تعداد دروس خود را متناسب با قالب طولانی تر طراحی کنید، تعداد کمی از فراگیران قادر به ایجاد ارتباط با آن خواهند نمود. دانش پذیران می توانند یک ویدیو را متوقف کرده و بعداً به آن بازگردند، یا مقاله ای را کنار بگذارند و روز بعد آن را مطالعه کنند، اما متوقف کردن و شروع به این روش، تجربه آنها را مختل می کند. درعوض، ویدیوها را در بخش های کوتاهتر تولید و تهیه کنید و برای ایجاد استراحت طبیعی، آزمونهای کوتاه مرور را در کل کار قرار دهید.

  1. یک کتابخانه دوره بسازید.

یک راه برای ادامه یک تجربه یادگیری مستمر، فراهم آوردن دسترسی نامحدود فراگیران به کتابخانه های دوره است. این ممکن است هنگام شروع به کار چالش برانگیز باشد، زیرا برای مدتی شما نیاز به ایجاد محتوا با سرعت کافی و ثابت دارید تا فراگیران همچنان در دسترس باشند.

اما پس از مدتی، مطالب تکمیلی و محتوای خرد به ذخیره دانش که از همان ابتدا فراگیران می توانند به آن دسترسی پیدا کنند، به دوره اضافه می شود. آنها می توانند با توجه به آنچه با علایق آنها مطابقت دارد، دوره های خود را پشت سر هم بگذرانند و هرگز نگران تمام شدن مطالب جدید نباشند.

  1. یادآوری ها را تنظیم کنید.

یادآوری یکی دیگر از مولفه های اصلی ایجاد عادت یادگیری است. عقب افتادن برای بسیاری از فراگیران کمتر به سهل انگاری و بیشتر به فراموشی مربوط می شود. آنها ممکن است به مدت یک یا دو هفته به طور منظم از برنامه شما استفاده کنند، سپس به پروژه ی دیگری مشغول شوند. نکته بعدی این است که آنها می دانند، مثلا یک ماه از ورود آنها به دوره گذشته است و احساس یاس یا سرخوردگی و عقب افتادن از دوره را پیدا میکنند و در نتیجه آنها اشتراک خود را لغو می کنند.

در عوض، اعلان هایی را به فراگیران خود از طریق ایمیل یا به تلفن آنها بفرستید تا به آنها یادآوری کند که باید وارد سیستم شوند و درس بعدی خود را کامل کنند. حتی بهتر، به فراگیران خود القا کنید که چند بار باید یک اعلان دریافت کنند و این اعلان چه شکلی باید داشته باشد. شاید یک یادگیرنده هر روز ساعت ۸ صبح یادآوری تلفنی بخواهد، درست وقتی که برای شروع کار پشت میز خود می نشینند. یا شاید آنها هفته ای یک بار عصر یکشنبه هنگام نشستن برای مرور اهداف آینده خود، یک یادآوری ایمیل می خواهند.

به فراگیران اجازه دهید یادآوری های خود را کنترل کنند، نه تنها به آنها در دستیابی به اهداف و جهت دهی به خود کمک می کنید، بلکه این تنظیمات شانس موفقیت آنها را افزایش می دهد.

  1. دستاوردها و نقاط عطف مهم را تصدیق کنید.

سرانجام، انگیزه بسیاری از فراگیران به نشانه های موفقیت کوچک است. هنگامی که آنها به یک رشته درس ۱۰۰ روزه برخورد می کنند، یا دوره دهم میکرو خود را به پایان می رسانند، آنها می خواهند نوعی تقدیر از سخت کوشی و فداکاری خود را داشته باشند. این می تواند به سادگی یک نشان در دوره ی شما باشد، یا می تواند بخشی از نحوه افزودن گیمیفیکیشن به دوره شما باشد (به عنوان مثال با باز کردن قفل محتوای جدید). هر گزینه ای را که انتخاب کنید، در موفقیت یادگیرنده به او کمک می کند تا برای رسیدن به هدف بعدی خود با شما همراه شود.

نکته اصلی این است که برای یادگیرنده های مداوم، باید عادت ایجاد کنید که باعث شود آنها هر روزه و به طور نامحدود به درس خود برگردند. این ممکن است یک روش طاقت فرسا برای یادگیری به نظر برسد، اما واقعاً درست مثل تمرین کردن است. همه می دانند که امکان پذیر نیست فقط چند ماه در ورزشگاه حاضر شوید و انتظار داشته باشید که نتایج آن یک عمر همراه شما باشد. بنابراین، وقتی نوبت به یادگیری می رسد، خود را به عنوان یک مربی شخصی برای فراگیران خود در نظر بگیرید: شما برای راهنمایی و تشویق آنجا هستید، اما قبل از هر چیز برای کمک به آنها در رسیدن به اهداف خود در آنجا هستید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: