چند نکته کاربردی برای آموزش آنلاین زبان

یادگیری زبان از چهار مهارت بنیادی تشکیل شده است. در اینجا چگونگی آموزش آنها در طول دوره آورده شده است.

از همان روزهای ابتدایی ظهور اینترنت ، زبان آموزان و مدرسین آنلاین به دنبال راه هایی برای استفاده از آن به عنوان منبع آموزش و یادگیری زبان بودند. اینترنت کاربران را در سراسر جهان به هم متصل می کند ، اما این اتصال فقط به همان اندازه ارتباطی که تسهیل می کند مفید است.

با این وجود، علی رغم علاقه، آموزش زبان به اندازه یادگیری آن دشوار است. بسیاری از افراد زندگی خود را وقف یادگیری بیشتر در مورد چگونگی کارکرد زبان و همچنین آموزش بهتر به زبان آموزان جدید کرده اند.

ایده های زیادی در مورد نحوه آموزش زبان وجود دارد، اما یک دستورالعمل معمول این است که یادگیری یک زبان را می توان به چهار مهارت بنیادی تقسیم کرد که شامل گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است.

خواهید دید که دو مهارت مربوط به ارتباط مکالمه است و دو مهارت دیگر مربوط به سواد است. همچنین این مورد وجود دارد که دو مهارت منفعل (گوش دادن و خواندن) هستند ، در حالی که دو مهارت فعال (گفتار و نوشتن) هستند. اگر می خواهید یک بسته کامل زبان ارائه دهید ، برای راهنمایی فراگیران خود به تسلط کامل ، باید این چهار مهارت را پوشش دهید. در اینجا چند ایده برای چگونگی انجام این کار از طریق اینترنت آورده شده است.

گوش دادن: به زبان آموزان کمک می کند گوش خود را با یک زبان جدید تنظیم کنند.

یكی از بزرگترین چالشهایی كه برای یک زبان آموز جدید وجود دارد ، در رمزگشایی جریان كلمات از یک زبان بومی نهفته است. بسیاری از زبان آموزانی که فقط در کلاس درس تمرین می کنند ، می توانند به راحتی یک امتحان کتبی را پشت سر بگذارند ، اما حتی در یک مکالمه ساده شکست می خورند.

تأمین منابع شنیداری با کیفیت بالا برای زبان آموزان دشوار است. بسیاری از زبان آموزان مستقیماً به سراغ زبان مادری می روند و سعی می کنند با یک برنامه تلویزیونی یا آهنگ های پاپ با زبان مقصد خود همراه باشند. اما گفتگوی موجود در مورد اولی برای یادگیری فراگیران می تواند بسیار سریع باشد و موسیقی اغلب دارای زمانبندی یا تلفظ غیر متعارفی است. از همه مهمتر ، هیچ یک از این روشهای گوش دادن راهی برای آزمون درک زبان آموزان فراهم نمی کند.

ایده هایی برای آموزش مهارت گوش دادن در یک دوره آنلاین:

راهنماهای تلفظ برای کمک به زبان آموزان تفاوت بین کلمات مختلف با تلفظ های مشابه را تشخیص می دهد.
صوتی از متنی که به آرامی خوانده می شود ، سپس با سرعت زبان بومی تکرار می شود.
تست های درک مطلب که به فراگیران کمک می کند تا ببینند آیا یک کلیپ صوتی را به درستی درک کرده اند.

صحبت کردن: ایجاد تسلط به زبان و مهارت مکالمه

بسیاری از سیستم عاملهای یادگیری آنلاین وجود دارد که تدریس خصوصی را انجام می دهند یا یادگیری همزمان را در بین همسالان تسهیل می کنند. اما ترتیب گفتگوهای گروهی دشوارتر است و این قبل از این است که سایر منابع گفتاری را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، بسیاری از زبان آموزان به دلیل فقدان واژگان ، بلکه به دلیل ضعف تلفظ ، تلاش می کنند تا درک شوند. منابعی که به آموزش یک زبان آموز برای ایجاد صداهای مناسب و شنیدن تفاوت بین صداهای مشابه می توانند به درک بهتر آنها کمک کنند.

به همین ترتیب ، زبان آموزان می توانند صوت را برای بازبینی در جایی که شعر می خوانند ، گزیده ای از کتاب را می خوانند یا ارائه می دهند ، ارسال کنند. این امر می تواند مزایای بیشتری را برای زبان آموز به همراه داشته باشد.

ایده هایی برای آموزش مهارت های گفتاری در یک دوره آنلاین:

  • ارائه ویدیو برای به اشتراک گذاشتن با گروه.
  • جلسات چت گروهی با استفاده از بزرگنمایی یا سایر نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی.
  • تدریس خصوصی.
    بسته به زبانی که آموزش می دهید، ایجاد سواد در بین زبان آموزان شما می تواند موانع بزرگی داشته باشد. اینها می تواند شامل الفبای متفاوتی از آنچه زبان آموزان شما به آن عادت کرده اند ، دستور زبان پیچیده و بارگیری شده باشد که برای مرتب سازی رابطه بین کلمات مختلف در یک جمله و کلمات یا عبارات خاصی که مخصوص زبان نوشتاری است ، به دانش زیادی نیاز دارد.
    با این وجود ، روش های زیادی وجود دارد که مربیان آنلاین می توانند مهارت های خواندن دانش آموزان خود را تقویت کنند.
    ایده هایی برای آموزش مهارت های خواندن در یک دوره آنلاین:
  • متن کوتاهی با مشکلات مختلف با آزمونها برای تست درک خواننده.
  • تمرکز واژگان بر روی کلمات متداول در یک زبان.
    این موارد به زبان آموزان اجازه می دهد کلماتی را که نمی دانند علامت گذاری کنند و فرهنگ لغت خود را به طور خودکار به لیست واژگان متناسب اضافه کنند.
    نوشتن: تسلط بر ارتباطات رسمی.
    نوشتن چیزی است که با انجام آن آموخته می شود. سوال این است که چگونه می توان به مرور زمان این مهارت ها را بالا برد تا زبان آموزان در انتهای کار موفق باشند. این کار به تمرین دستور زبان نیاز دارد ، اما همچنین به دلیل کار مستقیم زبان آموزان با یکدیگر برای ایجاد مهارتهای نوشتاری ، به توجه بیشتری از طرف مدرسان نیز نیاز خواهد بود.

ایده هایی برای آموزش مهارت های نوشتاری در یک دوره آنلاین:

  • تمرینات گرامر کوتاه و روزانه.
  • تعامل به صورت متن یا گپ که به زبان آموزان امکان می دهد نوشتن را با جملات کوتاه با بازخورد فوری تمرین کنند.
  • درخواست از دانش آموزان برای نوشتن پست های وبلاگ به زبان مقصد، شروع با چند جمله و ساختن چندین پاراگراف
    دوره شما لازم نیست که هر چهار مهارت بنیادی را پوشش دهد.
    در اینجا نکته ای نیز قابل بررسی است: نیازی به آموزش هر چهار مهارت ندارید. منابع زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد و برخی ممکن است این موارد را بهتر از هر شخص دیگری بتوانند پوشش دهند. بنابراین به جای تلاش برای ارائه سیستم کامل، می توانید فقط روی یک مورد تمرکز کنید.

به عنوان مثال منابعی را برای کمک به ایجاد درک شنیداری ارائه می دهید. یا تمرینات نوشتاری خاصی ایجاد کرده اید. جای خود را انتخاب کنید و دوره خود را به عنوان یک مکمل یادگیری به بازار عرضه کنید.

تا زمانی که یک دوره مشخص را در یک محیط رسمی تدریس نکنید، زبان آموزان شما ممکن است اهداف زبانی داشته باشند که به تسلط بر هر چهار مهارت نیازمند نباشد و می توانید از آن برای متناسب کردن نیازهای خود استفاده کنید. برخی ممکن است بخواهند متن موسیقی دان مورد علاقه خود را درک کنند. برخی ممکن است قصد سفر داشته باشند و می خواهند مهارت های مکالمه را کسب کنند.

در مورد اهدافی که فراگیران شما دارند آگاهی کسب کنید این امر می تواند به شما کمک کند دوره ای را متناسب با علایق آنها طراحی کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: