شش نکته برای بهبود ثبت نام کاربر در دوره‌های آنلاین

از همان لحظه ثبت نام فراگیران خود، یک دوره عالی را تجربه کنید.
راه اندازی صفحه ثبت نام یکی از مهمترین وظایفی است که باید برای اجرای یک دوره آنلاین انجام دهید.

شماممکن است مدتی قبل ثبت نام را تنظیم کرده باشید و از آن زمان هنوز به آن فکر نکرده اید. یا شاید این اولین دوره شما باشد و از خود می پرسید که آیا کار بیشتری در این زمینه باید با صفحه ثبت نام خود انجام دهید. از آنجا که این اولین مواجهه فراگیران با محتوای شماست ، اطمینان حاصل کنید که این قسمت از دوره شما به خوبی کار می کند و در شروع کار به آنها کمک می کند.
در اینجا چند نکته برای اطمینان از بهترین تجربه یادگیری دانش پذیران هنگام ثبت نام در دوره شما آورده شده است.

  1. برای کاهش سردرگمی ، صفحه ورود خود را علامت بزنید.

باید چند دقیقه وقت بگذارید تا آرم خود را به این صفحه اضافه کنید ، تا دانش پذیران بدانند که برای بخش درستی ثبت نام می کنند. داشتن آرم می تواند باعث کاهش سردرگمی و اطمینان بخشی لازم شود.

  1. ارسال پیام خودکار تأیید ثبت نام.

پس از ثبت نام کاربران و ورود به سایت شما ، باید یک پیام از طریق واتساپ یا تلگرآم یا پیامک برای تأیید ثبت نام آنها ارسال کرده و از آنها در دوره خود استقبال کنید. همچنین باید از این پیام استفاده کنید تا فراگیران را به مراحل بعدی که باید با شروع دوره خود بروند ، هدایت کنید. به عنوان مثال ، شما باید آنها را به هر قانونی که درباره انجمن آنلاین خود دارید ، یا به یک برنامه درسی کلاس که نقاط عطف مهم دوره را مشخص می کند ، پیوند دهید.

همچنین می توانید ثبت نام را به ثبت نام خودکار در دوره های خاص تبدیل کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک برنامه آموزشی را اجرا می کنید ، و برخی از کارمندان نیاز به صدور گواهینامه در یک دوره خاص در چند دوره مختلف دارند ، پس ثبت نام خودکار در هر یک از آنها می تواند به آنها کمک کند تا سریعتر شروع به کار کنند.

  1. آنها را تشویق کنید تا از حساب خود محافظت کنند.

اکثر افراد در امنیت حساب های آنلاین خود مهارت ندارند و فراگیران شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از نظر آنها ، این ممکن است کار مهمی به نظر نرسد ، اما برای محیط های حرفه ای ، یا برای هر دوره از طریق یک موسسه معتبر ، داشتن یک حساب امن مهم است.

چند روش وجود دارد که می توانید دانش پذیران خود را به امنیت حساب خود تشویق کنید. اول ، می توانید از یک تولید کننده رمز عبور استفاده کنید تا آنها وادار شوند چیزی را به جای رمزعبور استانداردی که برای هر حساب استفاده می کنند ، قوی انتخاب کنند. (توجه: تنظیم “قوانین” رمز ورود در مورد اینکه چه کارکتر هایی باید در آن گنجانده شود ، معمولاً منجر به رمزهای عبور بدتر می شود. همچنین محدود کردن کاراکترهای خاص یا محدودیت در طول گذرواژه بد است.)

با این حال ، بهترین و آسانترین سطح امنیتی که می توانید ارائه دهید ، تشویق فراگیران خود برای تنظیم راستی آزمایی دو مرحله ای در حساب آنها است. راه اندازی معمولاً ساده است و انجام این کار یک لایه امنیتی اضافی ایجاد می کند که نفوذ آن برای هکرهای مختلف بسیار سخت است.

۴ – پس از ورود دانش پذیران از منطق مشروط برای به روزرسانی استفاده کنید.

پس از ورود فراگیران ، ممکن است بخواهید نمای آنها را در قسمت جلوی صفحه وب خود تغییر دهید. حتی کاری مانند تبدیل دکمه “ورود به سیستم” در پیمایش به “حساب من” می تواند با دسترسی به مناطق جدید سایت و تأیید تصویری کوچک ورود به سیستم ، بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد.

همچنین می توانید نحوه تجربه کاربران سایت شما را از راه های دیگر تغییر دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید برای یک عضو وارد شده جایی داشته باشید که بتواند یک بررسی عمومی را انجام دهد ، یا اینکه این امکان را برای آنها ایجاد می کند که دوره ای را به لیست خواسته های خود اضافه کنند. این تغییرات کوچک است ، اما باعث ایجاد جذابیت در وب سایت دوره شما می شود.

  1. برای دوره خود یک رهنمود جهت گیری آنلاین ایجاد کنید.

وقتی یک دانش پذیر برای اولین بار وارد دوره شما می شود ، احتمالاً می خواهید یک دموی کوتاه به آنها نشان بدهید. وردپرس دارای چندین افزونه تور وب سایت است که می توانید بررسی کنید که به شما در تنظیم این امر کمک می کند. همچنین می تواند یک راه عالی برای یادگیری دانش پذیران جدید در جهت برنامه درسی ، تالار گفتگو ، اولین درس دوره ، یا حتی مشخصات دانش پذیران آنها باشد.

  1. فراگیران خود را برای تکمیل کردن مشخصات خود تشویق کنید.

سرانجام ، با تشویق به پر کردن نمایه ، به فراگیران خود در تعامل با همسالان خود کمک کنید. یک نمایه به دانش پذیران شما راهی می دهد تا در مورد خودشان صحبت کنند و اعضای دیگری را که ممکن است شبیه به آنها باشند پیدا کنند. این به نوبه خود می تواند با کمک به همه در شناخت بهتر یکدیگر ، به ایجاد جامعه شما کمک کند.
همانطور که مشاهده می کنید ، در ثبت نام تأثیرات زیادی وجود دارد که می تواند تأثیر بسزایی در نحوه شروع فراگیری دانش پذیران داشته باشد. نشانه های بصری ساده ، مانند نمایش یک نوار پیمایش جدید در کنار دوره ، یا داشتن یک آیتم منوی “حساب من” در پیمایش خود ، می تواند برای آنها تأیید کند که آنها اقدامات درستی را برای تعامل با دوره شما انجام داده اند. گشت و گذار و ایمیل های خودکار می تواند به آنها کمک کند تا شروع به کار کنند ، و پر کردن یک نمایه می تواند آنها را ترغیب به شروع شرکت در انجمن شما کند.

توجه به جزئیاتی که در مراحل ابتدایی دوره خود قرار می دهید با احساس استقبال و ابتکار کاربران ، نتیجه خوبی خواهد داد و می توانید متوجه شوید که افزایش مشارکت بالاتر رفته و شکایت مشتری کمتر شده است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: