نحوه اجرای پروژه های گروهی موثر در آموزش آنلاین

پروژه های گروهی در بسیاری از دوره ها یکی از بحث برانگیزترین مباحث است. با این حال ، هنگامی که به طور موثر سازماندهی می شوند ، می توانند راهی عالی برای فراگیران برای تکمیل تکلیف در موقعیت های مختلف باشند ، جایی که کار تیمی و سازماندهی گروهی مهارت های اساسی زندگی هستند. این وبلاگ نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد یک پروژه گروهی برای دانش پذیران آنلاین بیان می کند.

پروژه های گروهی کمک می کند تا فراگیران برای محیط کار واقعی آماده شوند ، اما سازماندهی آنها دشوار است.
یادگیرندگان و کارفرمایان به طور یکسان در مورد بسیاری از برنامه های آموزشی نگرانی قابل توجهی دارند: عدم آموزش آنها برای سناریوهای کاری در زندگی واقعی.

بسیاری از فراگیران برای ایجاد آموزش تخصصی خود در یک زمینه و کسب مهارتهای قابل فروش ، برای آموزش آنلاین ثبت نام می کنند. اما برنامه ها اغلب از نظر تئوری طولانی و از نظر کاربرد عملی کوتاه هستند.

این جایی است که پروژه های گروهی می توانند یک مزیت بسیار ارزشمند برای یک دوره آنلاین فراهم کنند. در حالی که آنها گاهی اوقات احساس می کنند بیشتر از آنچه ارزش دارند دردسر دارند ، اما شبیه سازی تجربیات واقعی تاثیر بیشتری نسبت به تکالیف کلاس دارد. با یک دوره آنلاین ، فراگیران این فرصت را دارند که یاد بگیرند که چگونه یک پروژه تیمی را در یک محیط کار توزیع شده هماهنگ کنند، یک مهارت روزافزون لازم در فرهنگ کار امروز.

در حالی که بسیاری از دانش پذیران ممکن است مشتاق اند نمره خوب داشته باشند ، کارفرمایان به همان اندازه علاقه مند به شواهد مهارت های نرم افزاری خوب هستند. پروژه های گروهی نه تنها به دانش پذیران این احساس را می دهد که پروژه های مشارکتی در یک دفتر کار بالقوه چه حسی دارند ، بلکه به ایجاد تجربه در مدیریت پروژه کمک می کند و دانش پذیران را در معرض دیدگاه های مختلف قرار می دهد.

با این حال ، سازماندهی یک پروژه گروهی موفق در یک کلاس سنتی به اندازه کافی سخت است. به صورت آنلاین ، این مشکلات با فاصله ، تغییر برنامه ها و عدم ارتباط رو در رو افزایش می یابد. در اینجا چند نکته برای کمک به مربیان در ایجاد پروژه های گروهی موثر وجود دارد که تأثیر مثبتی بر دانش پذیران دارد.

برای مبارزه با معاملات اجتماعی آماده شوید.

بزرگترین مشکلات پروژه های گروهی به اعتماد و پاسخگویی بستگی دارد. بسیاری از دانش پذیران از درجه بندی در هر چیزی به جز عملکرد خودشان بدشان می آید.. این اتفاق زمانی می افتد که وقتی یک فرد به یک گروه ملحق شود ، میزان خروجی فرد به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

یکی از راههای کاهش این اثر پرهیز از اختصاص درجه گروهی است. اگر هر یک از دانش پذیران بدانند که در پروژه گروهی نمره فردی کسب می کنند ، عملکرد کمتری دارند.

با این حال ، برای ارزیابی نقش های فردی ، باید در خود پروژه شفافیت وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، گروه ها می توانند پروژه خود را در فرمی درباره LMS بحث كنند كه در آن مربیان می توانند بر روی افرادی كه در این پروژه شركت می كنند و نقش هایی كه هر یك از دانش پذیران بر عهده دارند ، نظارت كنند. یا ، فراگیران می توانند یک طرح پروژه را با جزئیات اینکه کدام عضو مسئول چه نقشی است ، ارائه دهند

این ساختار مزیت اضافه شده در تقلید از تعاملات دنیای واقعی را در بین کارمندان دارد ، جایی که همکاران انگیزه هایی برای عملکرد خوب دارند و همتایان آنها می توانند در صورت بروز هرگونه مشکلی ، با مدیران خود در مورد موقعیت ها گفتگو کنند.

آن را معنی دار کنید.

هیچ پروژه ای – مشارکتی یا غیر از این – نباید بدون هدف باشد. مشغله بی هدف برای همه افراد درگیر بسیار مأیوس کننده است.

برای تکالیف گروهی ، پروژه برای موفقیت نیاز به همکاری گروهی دارد. اگر فردی بتواند بدون نیاز به عضویت در یک تیم ، کار خود را به اتمام برساند احتمالاً منجر به مشاجره اجتماعی می شود.

یک طراحی پروژه گروهی بامعنا تر ، ممکن است از دانش پذیران بخواهد مقاله مشترکی بنویسند ، اما مسئولیت هر بخش به یک دانش پذیر داده شود و جنبه ای جداگانه از موضوع را پوشش دهد. فراگیران می توانند موضوع درسی را با یکدیگر هماهنگ کرده و یافته ها را به اشتراک بگذارند ، اما هنوز مسئولیت بخش نوشته شده خود را بر عهده خواهند داشت. به همین ترتیب ، می توان یک موضوع پیچیده یا بحث برانگیز را به فراگیران اختصاص داد و هر یک از آنها ملزم به بحث در مورد دیدگاه متفاوتی باشند.

یا ممکن است یک پروژه به قدری پیچیده باشد که فراگیران را ملزم به بازی در نقش های مختلف کند. ممکن است یکی از آنها تحقیقات زمینه ای و منابع مصاحبه را انجام دهد ، دیگری ممکن است یک مولفه مکتوب ارائه دهد ، در حالی که دیگری یک ارائه را برای به اشتراک گذاشتن یافته ها با کلاس ترتیب می دهد.

ارتباط همزمان و ناهمزمان

برخلاف تجربه معمول کلاس ، جایی که دانش پذیران با همسالان خود رو در رو ملاقات می کنند ، بسیاری از همکلاسی های آنلاین هرگز به صورت حضوری ملاقات نمی کنند. در واقع ، آنها به طور بالقوه کیلومترها از هم دور هستند ، در مناطق زمانی مختلف یا حتی کشورهای مختلف. کلاس های آنلاین می توانند از نظر توانایی ایجاد جوامع در مسافت های گسترده هیجان انگیز باشند ، اما وقتی دانش پذیران با برنامه های کاملاً متفاوت مجبورند برای تکمیل پروژه با هم کار کنند ، مسافت می تواند یک عامل پیچیده باشد.

به طور خاص ، این فاصله می تواند اعضای جدا شده از برنامه را که به نظر نمی رسد با بقیه گروه ها هماهنگ باشد ، منزوی کند. اگر به طور اتفاقی دو یا سه عضو تیم همزمان در بحث و گفتگو درباره پروژه در یک انجمن حضور داشته باشند ، آنها می توانند بسیاری از تصمیمات را بگیرند ، بدون اینکه آخرین عضو تیم آنها از آنها انتقاد کند.

بنابراین ، در حالی که ابزارهای ارتباط ناهمزمان (مانند ایمیل یا انجمن ها) می توانند در صورت مناسب ترین گزینه برای اعضا ، انعطاف پذیری ایجاد کنند ، ارتباطات همزمان (گفتگوی زنده ، کنفرانس ویدیویی) به گروه ها کمک می کند تا در تعامل باقی بمانند. این ممکن است به شما کمک کند تا فراگیران شما را به برنامه ریزی چند جلسه برای هماهنگی در نقاط اصلی پروژه خود ترغیب کنید.

گروههای کوچکتر نیز ارتباط را تسهیل می کنند ، خصوصاً اگر اعضای تیم در برنامه های مختلفی باشند. هرچه گروه بزرگتر باشد ، هماهنگی کار دشوارتر و توزیع ناهموار حجم کار آسان تر است. سه تا چهار دانش پذیر در یک گروه معمولاً یک دوره راحت و قابل کنترل تر را ایجاد میکنند.

یک پروژه گروهی خوب باعث ایجاد جامعه می شود.

پروژه های گروهی ، وقتی به خوبی طراحی و مدیریت شوند ، می توانند یک مزیت باورنکردنی برای دانش پذیران فراهم کنند. اما همچنین باعث می شود که کل تجربه آموزش الکترونیکی مثبت تر باشد و یادگیرندگان را ترغیب می کند که برای ادامه ی کار و دوره های بیشتر به شما مراجعه کنند.

آموزش آنلاین اغلب از انزوا رنج می برد و فراگیران غالباً از از دست دادن تعامل با همسالان که در یک کلاس معمولی اتفاق می افتد شکایت دارند. با این وجود ، با یک گروه خوب ، فراگیران این فرصت را دارند که در دوره خود با دیگران ارتباط برقرار کنند ، در یک تیم عضو شوند و از منظر جدید چیزی یاد بگیرند.

آیا دوره ها یا انجمن را می فروشید؟

تا به حال احساس کرده اید که ایجاد یک جامعه تلاش بیش از حد می کند و انرژی را از فروش دوره ها منحرف می کند؟ انجمن نه تنها به دوره های شما ارزش می بخشد ، بلکه به فراگیران دلیلی می دهد که در طولانی مدت در آن باقی بمانند.
امروزه به هر دوره ی آنلاین نگاه کنید افرادی هستند که دوره های آموزشی را می فروشند.

وبلاگ نویسان دوره هایی را با موضوع تخصص خود ارائه می دهند.

سازمان های آموزشی دوره هایی را برای اعتبارات ادامه تحصیل می فروشند.

دانشگاه ها دوره های آنلاین را برای شرایط تحصیل می فروشند.

این لیست همچنان ادامه دارد.

بازارهای دوره هایی مانند Udemy هزاران نفر از خالقان دوره را به خود جلب می کنند به این امید که آنها نیز بتوانند از فروش دانش خود پول بگیرند.

مردم دوست دارند یاد بگیرند و اگر برای آنها نوعی مزایا به حساب بیاید ، مایلند برای آن هزینه کنند.

اما دوره ها فقط بخشی از معادله هستند. در برخی شرایط منطقی است که یک جامعه در اطراف دوره های خود ایجاد کنید.

تفاوت بین دوره ها و جامعه

دوره ها ماهیت محدودی دارند. این اشکالی ندارد زیرا غالباً یک روش کاملاً قابل قبول برای فروش اطلاعات است.

با این حال ، انجمن ها هم برای شما و هم برای دانش پذیر ارزشمند هستند. آنها کمک می کنند تا زندگی در دوره شما زنده شود.

برای تأکید بر ارزش جامعه ، آنها مشتریان خود را با ارائه توصیفات ویدئویی ارائه می دهند ، جایی که آنها در مورد مزایای انجمن ها ، شبکه سازی و تعامل با دیگران بحث می کنند.

بله ، محتوای دوره پایه و اساس همه چیز است ، اما جامعه آن را زنده می کند.

اگر یک دوره آنلاین دارید ، ممکن است خوب باشد که یک جامعه در مورد محتوا نیز ایجاد کنید.

مطالب و دوره های با ارزش خود را به جامعه تحویل دهید و آنگاه خواهید دید که آنها در عوض برنامه شما را دهان به دهان تبلیغ کرده و می فروشند و بدین ترتیب قبیله ای از طرفداران وفادار خواهید داشت.
ایجاد یک جامعه قوی در LMS خود

ایجاد یک جامعه اجتماعی موفق نیازمند بررسی دقیق با توجه به سازمان و مدیریت گروه است. این که شما گروه های بحث را براساس یک دوره واحد ایجاد کنید ، یا یک انجمن باز برای همه داشته باشید ، ارائه ساختار و سیاست به همه کمک می کند تا یک تجربه مثبت داشته باشند.

تعامل با سایر دانش پذیران راهی مطمئن برای بازگرداندن آنها است.

یکی از چالش های رایج بسیاری از مربیان آنلاین ، حفظ یادگیری است. نه تنها بسیاری از دانش پذیران آنلاین برای تکمیل یک دوره تلاش می کنند، برخی آن را ترک کرده و دیگر هرگز برنمی گردند و حتی در صورت بازگشت ، تجربه آنها اغلب به صورتی منزوی است.

یک انجمن آنلاین اختصاصی نه تنها پشتیبانی و اشتیاق فوق العاده ای را با خود به همراه دارد ، بلکه به دانش پذیران دلیل می دهد که بخشی از برنامه شما باشند. مانند دیگر دوستان سالن ورزشی یا یک گروه مطالعه ، پایبند بودن به اهداف خود لذتبخش تر است وقتی مجبور نیستید آن را به تنهایی ادامه دهید.

همانطور که گفته شد ، روش های زیادی برای ایجاد یک انجمن آنلاین وجود دارد و مربیان آنلاین اغلب با عدم در نظر گرفتن جامعه خود ، آنها را از دست می دهند. آنها یا یک مجمع بحث بزرگ ایجاد می کنند که همه افراد در آن گروه بندی می شوند ، یا گروه های خود را در دسته های بسیار محدود قرار می دهند.

بهترین جوامع، ترکیبی از این دو جامعه هستند: به اندازه کافی گسترده برای گروه گسترده ای از اعضا برای ادامه حرکت ، اما همچنین قادر به پشتیبانی از زیر گروه های خاص. خوشبختانه ، برنامه شما می تواند آن را به هر دو روش داشته باشد. در اینجا نحوه تفکر در مورد ساختار جامعه خود آورده شده است تا بتوانید تعامل بهتری داشته باشید.

در کل سیستم: همه افراد در شبکه دوره شما می توانند با یکدیگر صحبت کنند.

اگر فقط دوره خود را شروع می کنید ، ممکن است این موضوع خیلی مهم نباشد. اما جامعه خود را با چند گروه فراگیر فارغ التحصیل و یک کاتالوگ دوره ای پر از سمینارها و محتوای خرد چند سال در مسیر تصور کنید. فراگیران شما مسیرهای متفاوتی را طی کرده اند ، اما همه آنها چیزی برای اشتراک با یکدیگر خواهند داشت. با ایجاد یک تالار گفتگو ، همه از تجربیات یکدیگر بهره مند می شوند.

اعضای قدیمی تر به دلیل زمانی که در انجمن سرمایه گذاری کرده اند ، مایل به ادامه کار هستند و در مورد چیزهایی که یاد گرفته اند چیزهای زیادی برای اشتراک خواهند داشت. آنها ممکن است سایر فراگیران را در گذراندن یک دوره اضافی علاقه مند کنند ، به پاسخ دادن به سوالات بپردازند ، یا روش های یادگیری خود را به اشتراک بگذارند. در همین حال ، فراگیران جدید جامعه را تازه نگه می دارند و طیف وسیعی از تجربیات ارزشمند خود را به ارمغان می آورند.

با این وجود ، اگر یادگیرندگان با تجربه های مختلف در مورد محتوای دوره خود با هم بحث و گفتگو کنند ، مفید است ، اما همچنین لازم است که به دانش پذیران اجازه دهید جایگاه خود را پیدا کنند. اینجاست که ساختار بعدی وارد عمل می شود.

در کل گروه: همه افراد در یک گروه درسی خاص می توانند با یکدیگر صحبت کنند.

بگذارید بگوییم جامعه شما بر توسعه آنلاین تمرکز دارد. ممکن است برخی از دوره ها را به توسعه وب اختصاص دهید ، دوره های دیگر با موضوع امنیت و دوره های دیگر با موضوع بازاریابی برگزار می شوند. در حالی که کل جامعه شما علاقه گسترده ای به ایجاد مشاغل و انجمن های آنلاین دارند ، هر یک از این عناوین به یک زیر مجموعه علاقه دارند.

به همین دلیل ، ایجاد مکانهایی برای تشکیل گروههای اختصاصی مهم است. شما ممکن است گروهی را به طور خاص برای طراحان ایجاد کنید تا در مورد گرایش های جدید بحث کنند ، این گروه بیشتر در کسانی که برخی از دوره های طراحی شما را گذرانده اند متمرکز است. این تالارهای گفتگوی گروهی دارای بسیاری از ویژگی های تالار گفتمان عمومی هستند ، به این دلیل که ترکیبی از یادگیرندگان قدیمی و جدید هستند. آنها به سادگی بیشتر در یک موضوع متمرکز شده اند.

در کل دوره: هر کسی که دوره خاصی را طی کند می تواند با دیگران صحبت کند.

سرانجام ، تابلوهای بحث و گفتگو وجود دارد که در یک دوره خاص به دانش پذیران اختصاص داده شده است. این ممکن است جایی باشد که می خواهید تکالیف خود را متمرکز کنید ، به این ترتیب دانش پذیران می توانند مشکلات مربوط به وظایف مورد نیاز را ایجاد و به آنها پاسخ دهند.

بحث مبتنی بر دوره نیز یک نقطه ورود عالی برای کمک به فراگیران است تا قبل از پرتاب شدن به کانال عمومی ، با قالب انجمن آنلاین بیشتر آشنا شوند. در حالی که تالارهای گفتمان آنلاین از ویژگیهای ماندگار گفتمان آنلاین است ، اما همه فراگیران شما با آنها آشنا نخواهند شد. بیشتر مراقبت کنید و در انجمن های کوچکتر به عنوان فرصتی برای کمک به یادگیرندگان برای رشد راحت تر استفاده کنید.

چند ملاحظه دیگر برای انجمن آنلاین شما

با در نظر گرفتن همه این موارد ، چند نکته عملی برای جامعه آنلاین شما وجود دارد. اولین آن بحث اعتدال است. هرچه جامعه آنلاین شما بزرگتر شود ، به مدیران بیشتری برای کمک به اداره جامعه و اطمینان از حفظ فضای خوشامدگویی به انجمن و بروز هرج و مرج نیاز خواهید داشت.

شما باید برای انجمن های خود کد رفتاری ارسال کنید که به صراحت بیان کند رفتاری قابل قبول است یا قابل قبول نیست. اگرچه امیدوارید که همه آرزوی شما برای داشتن یک فضای بحث و گفتگوی سالم و مشترک برآورده شود اما این اینترنت است و فضای مجازی. مشکل سازها زیاد است. ارسال کد رفتاری به طرز جادویی مشکلات شما را حل نمی کند ، اما توافق نامه مشترکی راجع به نحوه استفاده از انجمن ها ارائه می دهد.

یک قانون کلی تحت عنوان “اولین بار این را بخوانید” در مورد نحوه استفاده از انجمن ها نیز ایده خوبی است. شما ممکن است در مورد چگونگی استفاده دانش پذیران خود از انجمن که پشتوانه رفتار آنها با سایر دانش پذیران است استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید ساختار انجمن را توضیح دهید تا همه در یک صفحه باشند. در اینجا چند ملاحظه اضافی آورده شده است.

آیا می خواهید فراگیران گروه های خود را ایجاد کنند؟

بسیاری از انجمن ها دارای مجوزهای مبتنی بر اعتماد هستند ، بنابراین به عنوان یک یادگیرنده که با سایر دانش پذیران درگیر می شوند و امتیاز کسب می کنند. سرانجام ، آنها به اندازه کافی برای کسب امتیازات اضافی مانند ایجاد گروه های جدید در کانال انجمن عمومی به دست می آیند. سایر تالارهای گفتمان این امتیاز را فقط به عنوان مجری تعدیل می کنند. با این حال ، این می تواند بیش از حد محدود کننده باشد و برخی از دانش پذیران را از درگیری باز دارد.

آیا می خواهید گروه های کلاس خود را براساس کلاس ثبت نام کنید؟

ما قبلاً در مورد گروه های درسی صحبت کردیم ، اما روش دیگر برای تقسیم بندی آنها طبق کلاسهای خاص است. شما ممکن است یک دوره آنلاین توسعه وب داشته باشید که سه بار در سال ثبت نام می کند. شما می توانید برای هر کلاس انجمن های مختلفی ایجاد کنید ، به طوری که دانش پذیران می توانند در مورد محتوا با همسالان بحث کنند ، اما نه با کسانی که دوره را به پایان رسانده اند.

آیا می خواهید یادگیرندگان برای هر یک از خصوصیات دیگر صحبت کنند؟

پیام های خصوصی ویژگی دیگری است که باید در نظر گرفته شود. از یک طرف ، آنها به یادگیرندگان کمک می کنند تا با اعضای دیگر جامعه پیوند برقرار کنند. از طرف دیگر ، به دلیل تعدیل نکردن ، اگر کسی شروع به سواستفاده از دستورالعمل های جامعه کند ، ممکن است به مشکل بربخورد. در پایان ، اینکه آنها را چگونه اجرا می کنید به شما بستگی دارد.

یک جامعه اجتماعی قوی به دانش پذیران کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشند و پاسخگو باشند.

ایجاد یک جامعه آنلاین قوی پیرامون دوره آموزش خود به کار زیادی نیاز دارد. این مانند کاشت یک باغ است و سپس با رشد گیاهان با احتیاط از آن مراقبت می کنید. حتی ممکن است در برخی از مواقع به تعدیل کنندگان اختصاصی نیاز داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که تالار گفتمان بدون مشکل ادامه دارد. اما هر چقدر سخت کار کنید ، در دانش پذیرانی که تصمیم می گیرند سخت کوشی شما را با سرمایه گذاری خود برگردانند ، نتایج خوبی خواهید دید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: