مزایای ویدیوهای آموزش الکترونیکی

فیلم های آموزش الکترونیکی به مربیان کمک می کند تا دوره های خود را به سطح بالاتری برسانند.

فیلم های یادگیری الکترونیکی می توانند به ارتقا تجربه کلی یادگیری کمک کنند، با ارائه توضیحات عمیق تری در مورد برخی مفاهیم یا ارائه تصاویری آسان برای پیگیری دانش پذیران که به سادگی توسط متن به مخاطب منتقل نمی شوند. گرچه ایجاد آنها بیشتر از محتوای نوشته شده زمان بر و سخت تر است ، اما با جذابیت و ارزش بیشتری برای دانش پذیران می توانند نتیجه بدهند. در اینجا هفت دلیل وجود دارد که چرا باید تلاش کنید فیلم های آموزش الکترونیکی را برای دوره خود ایجاد کنید.

  1. فراگیران خود را درگیر کنید.

آیا می دانید ۶۸٪ مردم ترجیح می دهند از طریق ویدئو درباره محصول یا خدمات جدیدی یاد بگیرند؟ فیلم ها یک روش جذاب برای جلب توجه کاربران و نگه داشتن آنها است. یک ویدیوی خوب اجرا شده می تواند توجه مخاطب را تا آخر حفظ کند.

ویدیوها همچنین با بینندگان ارتباط عمیقی برقرار می کنند و می توانند پاسخی احساسی ایجاد کنند. حتی برای آموزش الکترونیکی ، داشتن تصاویر می تواند برای بیننده جذابیت داشته باشد و محتوا را به یاد ماندنی کند. فیلم ها می توانند توضیحات را در مدت زمان کوتاهی آسان کنند.

نه تنها مغز شما سرعت پردازش بینایی را نسبت به اطلاعات متنی سریع تر انجام می دهد، بلکه تقریباً ۹۰٪ اطلاعات منتقل شده به مغز نیز بصری است. کاربران شما برای تفسیر فیلم نسبت به متن مجهزتر هستند.

  1. ایده ها را از نظر بصری نشان دهید.

توانایی ارائه ایده ها از نظر بصری ، تسهیل مطالب را برای دانش پذیران آسان می کند. به عنوان مثال ، شما می توانید در مورد تأثیر جاذبه بر روی کاغذ صحبت کنید ، یا می توانید با انداختن سیب از پشت بام اثر آن را نشان دهید. توانایی توصیف یک مفهوم برای ایجاد یک دوره خوب متن آنلاین مهم است ، اما توانایی نمایش آن از نظر بصری اغلب به دانش پذیران امکان می دهد در لحظه این مفهوم در ذهن آنها جا بیفتد و روشن شود.

ویدئوها همچنین می توانند نحوه انجام نشدن کارهای خاص را نشان دهند.

  1. چند وسیله را برای کمک به بینایی با هم ترکیب کنید.

حرکت و صدا دو مفهومی هستند که ذهن انسان سخت به آنها توجه می کند. با ویدئو ، می توانید آن را نشان دهید و می توانید در همان زمان سخن بگویید. شما می توانید فیلم یادگیری الکترونیکی را با نمودارها یا نقاط کوتاه گلوله ای ترکیب کنید تا مفاهیم خاصی را تقویت کنید ، چند عکس دقیق انتخاب کنید تا مفاهیم اصلی را که کاربران شما باید از ماژول بردارند برجسته کنید.

بیشتر مردم به جای خواندن لیستی از واقعیت ها ، به احتمال زیاد فیلم هایی را که یک داستان را روایت می کنند راحت تر به خاطر می آورند. ساخت فیلم هایی که به شما امکان می دهد مفهوم را در ضمن نمایش آن توضیح دهید می تواند مطالب مهمی را که می خواهید پوشش دهید تقویت کند. همچنین می توانید فیلم های خود را خنده دار کرده و کاربر را بیشتر درگیر خود کنید. مثلا ، اضافه کردن صداهایی هنگام بهم ریختگی ، مانند بوق بوق یا صدای زنگ صدا و کمی حالت را تغییر و مخاطب خود را می خنداند.

گنجاندن موسیقی در فیلم های خود لایه دیگری از ارتباط عاطفی را ایجاد می کند. شاید فکر نکنید که مطالعات موردی یا نحوه برقراری تماس تلفنی به ویژه احساسی است ، اما اگر مخاطبان شما به فیلم های شما واکنش احساسی نشان دهند ، احتمال دارد اطلاعات را حفظ کرده و به طور کامل تری پردازش کنند.

۴- با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

یک ویدئو با متن مناسب می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا با شما و مفاهیمی که آموزش می دهید تعامل داشته باشد. هنگامی که با دوربین صحبت می کنید و مخاطب را مخاطب قرار می دهید ، می توانید در ایجاد ارتباطی که باعث توجه او می شود کمک کنید. به برخی از نمایش های مورد علاقه خود فکر کنید. آیا از تماشای برنامه های آشپزی یا بهسازی منزل که میزبان مستقیماً با شما صحبت می کند لذت می برید؟ وقتی می توانید با کاربران خود ارتباط مجازی برقرار کنید، اعتماد و اطمینان خود را به عنوان یک متخصص به وجود می آورید.

  1. برای بیشتر فراگیران قابل دسترسی است.

برخی از افراد در پردازش اطلاعات کتبی بسیار مشکل دارند. به عنوان مثال ، کسانی که دارای ADD هستند ، ممکن است چندین صفحه را بخوانند اما نتوانند آنچه را که می خوانند به شما بگویند. دانش پذیران مبتلا به نارساخوانی یا افراد غیر بومی نیز ممکن است مشکلات بیشتری در محتوای نوشتاری داشته باشند ، یا ممکن است ترجیح دهند مطالب را در دو نسخه تصویری و نوشتاری مصرف کنند. با توجه به اینکه بسیاری از دانش پذیران صرفاً مصرف اطلاعات را به طرق مختلف دوست دارند ، منطقی است که فیلم ها را در آموزش آنلاین خود بگنجانید.
حتی کسانی که ترجیح می دهند با انجام کار یاد بگیرند می توانند از فیلم های آموزش الکترونیکی بهره مند شوند. مشاهده یک فیلم کار را آسان تر می کند و یا مردم می توانند روند انجام یک کار را تقلید کنند. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه لباس دارید ، فیلم هایی که نشان دهنده روش صحیح جمع کردن ژاکت ، پیراهن و شلوار است، می توانند به کارمندان جدید کمک کند تا فوراً این مفهوم را درک کنند ، به آنها نشان دهند که چگونه این کار را انجام دهند و سپس به آنها تمرین می دهد.

  1. مراحل دشوار را نشان دهید.

بعضی از رویه ها و مفاهیم به طور طبیعی بهتر است به جای نمودار یا لیستی از دستورالعمل ها ، از نظر بصری نمایش داده شوند. بیایید دوباره از مثال فروشگاه لباس خود استفاده کنیم. آیا نشان دادن و گفتن روش گام به گام تا زدن پیراهن آسان تر است یا نوشتن دستورالعمل ها و توزیع برگه های کاغذ به کارمندان آسان تر است؟ نمایش برخی از مراحل دشوارتر برای توضیح می تواند بسیار آسان تر باشد.

سایر مفاهیم یادگیری ممکن است با استفاده از انیمیشن در فیلم ها بهتر پوشش داده شود. مفاهیم انتزاعی یا مفاهیمی که نشان دادن خود آن غیرممکن است ، با انیمیشن بهتر توضیح داده می شوند. اینها باید به خوبی اجرا شوند. گرافیک های ضعیف انجام شده می توانند مخاطبان شما را از مفهوم اصلی منحرف کرده و باعث شوند دوره های یادگیری الکترونیکی شما آماتوری باشد.

یادگیری ویدئویی برای مفاهیم انتزاعی یک تجربه همه جانبه ایجاد می کند که به شما امکان می دهد به جای توضیح ساده، مفهوم آن را نشان دهید.

  1. ارائه دوره ها در چندین دستگاه

فراگیران الکترونیکی شما ممکن است همه از رایانه استفاده نکنند. برخی ممکن است در دوره یادگیری الکترونیکی با تلفن یا تبلت در دوره های روزانه خود شرکت کنند. دیگران ممکن است از چندین دستگاه برای تکمیل دوره آموزش الکترونیکی استفاده کنند. برای کارفرمایان که از فیلم برای آموزش استخدام جدید یا ادامه تحصیل استفاده می کنند، ارسال پیوند یا دی وی دی فیلم به کارمندان اجازه می دهد آموزش را به جای تماس تلفنی یک جلسه و آموزش ، به تنهایی انجام دهند.

دوره های ویدئویی را می توان در دستگاه های مختلف ، از تلویزیون شخصی گرفته تا تلفن هوشمند ، مورد استفاده قرار داد. ارائه روش های انعطاف پذیر برای هضم مطالب به کاربران ، تکمیل دوره را برای آنها آسان می کند.

فیلم های آموزش الکترونیکی روش های بیشتری برای برقراری ارتباط با دانش پذیران شما فراهم می کند.
از فیلم های یادگیری الکترونیکی عالمانه استفاده کنید و می توانید به دانش پذیران خود کمک کنید تا به مطالب به طور موثرتری تسلط یابند. فیلم های جذاب علاقه مخاطبان شما را جلب کرده و آنها را حفظ می کند ، اطمینان حاصل می کند که آنها به اطلاعات توجه می کنند. شما می توانید مفاهیم انتزاعی را توضیح دهید و به کاربران پاسخ مثبت بدهید. لحظه نمایش در یک روش “نشان دادن و گفتن” می تواند به شکست آسان تر مراحل خاص کمک کند. شما می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید ، و یک تعامل احساسی ایجاد کنید که به کاربران در حفظ اطلاعات کمک می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: