ایجاد امنیت برای محتوای دوره آنلاین

همانطور که ما با افرادی صحبت می کنیم که اولین دوره آنلاین خود را ایجاد می کنند، اغلب هم می شنویم که آنها در مورد دو موضوع مشخص صحبت می کنند:

تجربه یادگیرنده از امنیت محتوا و آنچه بسیاری معمولاً متوجه می شوند این است که توجه بیش از حد به امنیت محتوا می تواند در نهایت منجر به یک تجربه ضعیف در یادگیری شود.

تمایل به امنیت محتوای دوره شما، به ویژه اگر آن را می فروشید، قابل درک است. شما وقت زیادی را صرف تهیه محتوای خود و سازماندهی آن به روشی می کنید که برای یادگیری نکات کلیدی بهینه باشد.

دلهره آور است اگر فکر کنیم کسی می تواند بیاید و کارمان را بدزد. خبر خوب این است که کارهای بسیار ساده ای وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد و فروش دوره های آنلاین برای امنیت بیشتر محتوای خود انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر در دوره های خود از فیلم استفاده می کنید، اکیداً توصیه می کنیم از برنامه ای مانند VimeoPRO یا موارد مشابه برای میزبانی فیلم ها استفاده کنید.

صحبت دقیق از نقطه نظر امنیتی VimeoPRO فوق العاده است. می توانید آدرس اینترنتی دقیق محل مجاز پخش فیلم را مشخص کنید.

اگر شخص دیگری بخواهد آن را بارگیری کند یا ویدیو را به hotlink پیوند دهد، نمیتواند انجام دهد.

همچنین می توانید از افزونه های مدیر بارگیری برای امنیت دارایی های قابل بارگیری دوره خود استفاده کنید. باز هم یک اقدام امنیتی آسان دیگر.

آیا نمی خواهید کسی اطلاعات ورود به سیستم خود را به اشتراک بگذارد؟ خوب با وردپرس و LearnDash می توانید با استفاده از پلاگین های رایگان، دسترسی حساب توسط IP را نیز محدود کنید.

بهترین قسمت در مورد هر دو روش برای محافظت از محتوا، این است که بر تجربه یادگیرنده تأثیر منفی نمی گذارد. وقتی شروع به فکر کردن در مورد روشهای غیرفعال کردن کپی و جایگذاری می کنید، کاربران غیرفعال را از بین می برید، از روشهای پیچیده در هنگام ورود به سیستم استفاده می کنید … پس با مشکل روبرو می شوید.

اگر با تدابیر امنیتی که شما اعمال می کنید، تجربه کاربر تحت تأثیر قرار می گیرد، شما در حال رساندن پیام واضحی به فراگیران خود هستید: این که به آنها اعتماد ندارید.

اگر به آنها اعتماد ندارید در این صورت آنها به سختی به شما اعتماد خواهند کرد.

به خود لطف کنید و وقت زیادی را برای فکر کردن در مورد راه های قفل کردن هر قسمت از برنامه یادگیری آنلاین خود تلف نکنید.

اگر کسی واقعاً بخواهد آن را بدزدد، آن کار را خواهد کرد. به جای آن، انرژی خود را صرف ایجاد بهترین تجربه در دوره کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: