نه، ما نمی توانیم همه چیز را جستجو کنیم

جستجو می تواند به ما در یافتن اطلاعات کمک کند، اما باید بدانیم چه چیزی را جستجو کنیم و چگونه آن را تفسیر و استفاده کنیم.

دانش موجود به ما کمک می کند بدانیم چه چیزی را جستجو کنیم. دانش موجود به ما کمک می کند بدانیم که آیا آنچه می یابیم مرتبط است یا خیر.

این به ما کمک می کند تا بفهمیم اطلاعات به چه معناست. و …

اگر در حالت تعلیق پشتیبانی فنی سطح ۱ بوده‌اید، می‌دانید که چرا جستجو کردن همه چیز کار نمی‌کند

در سال گذشته، بسیاری از افراد می گفتند که ما دیگر نیازی به یادگیری یا به خاطر سپردن چیزها نداریم.

آنها اشاره می کردند که دانش دیگر مهم نیست، زیرا ما می توانیم به سادگی همه چیز را بررسی کنیم.

در این مقاله، در مورد اینکه آیا این ایده شایستگی دارد یا خیر بحث خواهیم کرد.

این وضعیت را تصور کنید : با پشتیبانی مشتری تماس می گیرید و مکالمه زیر انجام می شود.

شما :تریبو من کار نمی کند. هر بار که روی دکمه کلیک می کنم صدایی می شنوم، اما tribo شروع نمی شود.

پشتیبانی فنی: می‌دانم که در راه‌اندازی tribo خود با مشکل مواجه هستید.

شما: درست است.

پشتیبانی: فنی آیا می توانم شما را برای یک لحظه در حالت تعلیق قرار دهم؟

شما: بله.

(در انتظار)

پشتیبانی فنی: از شکیبایی شما متشکریم. شما مدل ۲z دارید؟

شما: بله.

پشتیبانی فنی: از شما برای این اطلاعات متشکرم. آیا می توانم شما را برای لحظه ای در حالت تعلیق قرار دهم تا بتوانم اطلاعات مربوط به مدل ۲z را بازیابی کنم؟

اگر می خندید، به این دلیل است که این موقعیت را تجربه کرده اید. من هم همینطور.

آخرین باری که این اتفاق افتاد، نماینده سرویس تنظیمات مهم را در رایانه من حذف کرد، که بازسازی آن چند روز طول کشید.

و چند مشکل عمده را در مورد بررسی همه چیز نشان می دهد. انجام کارها به طرز وحشتناکی ناکارآمد است.

بدون دانش دقیق، همه چیز به سمت و سویی پیش می رود. برای عملکرد خوب به دانش دقیق نیاز است.

تصور کنید یک دندانپزشک نیاز دارد تا نحوه کشیدن دندان را بررسی کند. کمدین تیم کانوی یک طرح خنده دار در مورد همین ایده انجام داد و بینش زیادی در مورد اینکه کار بدون دانش چگونه خواهد بود را ارائه می دهد.

آنچه می دانیم برای زندگی روزمره حیاتی است. دانیل ویلینگهام، استاد روانشناسی در دانشگاه ویرجینیا، می‌گوید این ایده که ما می‌توانیم بیشتر چیزها را به جای دانستن و درک آنها بررسی کنیم، پوچ است.

او بیانیه جاناتان روشل، مدیر Google for Education را هدف قرار می دهد. در یک کنفرانس صنعتی، روشل گفت که کودکان نیازی به یادگیری ریاضی ندارند.

در عوض، او می‌گوید، آنها می‌توانند به سادگی موارد را در گوگل جستجو کنند.

گوگل می تواند به ما در یافتن اطلاعات کمک کند، اما باید بدانیم اگر بتوانیم آنچه را که نیاز داریم پیدا کنیم، چه چیزی را جستجو کنیم و چگونه آن را تفسیر و استفاده کنیم.

دانش موجود به ما کمک می کند بدانیم چه چیزی را جستجو کنیم. دانش موجود به ما کمک می کند بدانیم که آیا آنچه می یابیم مرتبط است یا خیر. این به ما کمک می کند تا بفهمیم اطلاعات به چه معناست.

اینترنت انبوهی از اطلاعات را در دستان ما قرار داده است. اما برای اینکه بتوانیم از آن اطلاعات استفاده کنیم همچنین برای جذب آن، برای افزودن به دانش خود، باید از قبل انباری از دانش داشته باشیم.

این تناقضی است که توسط تحقیقات شناختی فاش شده است.  – E.D. هیرش جونیور

در اینجا یک مثال است. فرض کنید می خواهید آنالیز کنید که آیا پنکه اتاق زیر شیروانی را در اتاق زیر شیروانی خود قرار دهید یا خیر.

اتاق خواب طبقه بالا شما در تابستان بسیار گرم است و یکی به شما گفت که یک پنکه اتاق زیر شیروانی به شما کمک می کند.

برخی از مقالات می گویند که آنها صرفه جویی در هزینه هستند و برخی می گویند که آنها مطلقاً این گونه نیستند.

چگونه منابع مختلف اطلاعات را با هم تطبیق می دهید و اصطلاحات و مفاهیمی مانند تهویه اتاق زیر شیروانی برقی و بدون برق، گرمای تابشی، انتقال حرارت، هوای مطبوع و غیره را درک می کنید؟

می توانید اطلاعات مربوط به پنکه های اتاق زیر شیروانی را جستجو کنید. بدون ایجاد دانش در طول مسیر، نمی توانید آن را معنا کنید.

دانش یادگیری را آسان‌تر می‌کند

هنگامی که در حال یادگیری هستیم، آنچه از قبل می دانیم (دانش قبلی) به ما کمک می کند تا آنچه را که یاد می گیریم درک کنیم.

هر چه کمتر بدانید، درک آن سخت تر است. بنابراین دانش بنیادی (اصطلاحات، حقایق، مفاهیم) جایی است که ما شروع می کنیم.

دانش قبلی به ما کمک می کند آنچه را که یاد می گیریم بفهمیم. اگر به عنوان مثال در مورد ساخت سقف و عایق زیر شیروانی اطلاعات داشته باشیم، توصیه هایی برای تهویه سقف را بهتر درک می کنیم.

اگر نمی دانیم، باید یاد بگیریم تا بفهمیم. ما می‌توانیم با «قرض گرفتن» چیزی که یک متخصص قبلاً می‌داند، بخشی از یادگیری را کوتاه کنیم.

اما در بسیاری از موارد، شما تعصبات آنها را نیز وام می گیرید. یکی از میزبانان پادکست من به شنوندگان می گوید که خودشان تحقیق کنند. او به مردم می گوید که یاد بگیرند تا بتوانند بفهمند.

یادگیری پردازش فشرده است، اما حافظه فعال تنها می تواند مقدار بسیار محدودی از اطلاعات را در یک زمان پردازش کند.

دانش قبلی در حافظه بلند مدت (که تصور می شود ظرفیت کمبود نامحدودی دارد)، گلوگاه حافظه کاری را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا اطلاعات جدید را راحت تر درک کنیم.

افرادی که دانش قبلی بیشتری در مورد آنچه می آموزند، می توانند به راحتی آنچه را که می آموزند (با استفاده از آنچه قبلاً می دانند) درک کنند.

این به معنای تلاش کمتری برای حافظه فعال و توانایی یادگیری سریعتر و آسانتر است.

کمک به افراد برای ایجاد دانش قبلی کافی و دقیق یکی از اهداف اولیه آموزش است.

این به آنها کمک می کند تا آنچه را که نمی توانند با آموزش رسمی به تنهایی بیاموزند، راحت تر یاد بگیرند.

زمانی که یادگیری همه چیز از طریق آموزش رسمی امکان پذیر نیست، این یک نتیجه مهم است.

دانش کار را آسان‌تر می‌کند

دانش قبلی علاوه بر کمک به درک اطلاعات جدید به ما کمک می کند تا اطلاعات جدید را به خاطر بسپاریم تا بتوانیم بعداً از آنها استفاده کنیم.

اطلاعات جدید هنگامی که به آنچه قبلاً می دانیم مرتبط باشد، راحت تر به خاطر سپرده می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال، یک بینایی‌شناس باتجربه به راحتی مشخصات مواد لنز جدید را مطابقت می‌دهد و در عمل خود از آن استفاده می‌کند، زیرا او به سرعت آن دانش را در آنچه قبلاً در مورد مواد لنز می‌داند قرار می‌دهد.

“آه، این ماده برای لنزهای پیشرونده دیوپتر بالا به خوبی کار می کند!” او می تواند به دلیل توانایی اش در مقایسه مشخصات لنزهای جدید با آنچه که در حال حاضر استفاده می کند، استدلال کند.

هنگامی که در یک موضوع جدید هستید، به خاطر سپردن آن بسیار دشوارتر است زیرا اطلاعات جدید به آنچه قبلاً می دانید مربوط نمی شود.

به خاطر سپردن اطلاعات در مورد یک موضوع جدید دشوار است. اما، به خاطر سپردن اطلاعات جدید در مورد یک موضوع آشنا نسبتاً آسان است زیرا ایجاد ارتباط بین شبکه موجود و مطالب جدید آن را آسان تر می کند.

دانش قبلی در حافظه بلند مدت به اطلاعات جدید و مرتبط، مکانی برای اقامت می دهد.

تحقیقات در مورد به خاطر سپردن اطلاعات جدید نشان می دهد که افرادی که دانش قبلی بیشتری دارند می توانند اطلاعات جدید بیشتری را نسبت به افرادی که کمتر و یا هیچ اطلاعاتی ندارند به خاطر بسپارند.

دانش قبلی یادگیری را کارآمدتر می کند. در اینجا چیز دیگری وجود دارد که ممکن است افراد در موردش اشتباه می کنند: ما به سادگی حقایق و دانش تصادفی در حافظه بلند مدت نداریم.

ما مشکلات و راه حل ها و همچنین ایده های پیچیده ای داریم که به آن فکر کرده ایم.

به عنوان مثال، اگر شما یک بافنده هستید و در گذشته با موفقیت بخیه‌ها و راه‌حل‌های ریزش شده را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که چگونه این مشکل را در دفعات بعد برطرف کنید.

شما از صفر شروع نمی کنید. اگر در گذشته به روش‌های مختلف به محل کار خود رانندگی کرده‌اید، می‌دانید که در صورت وقوع تصادف چه مسیرهای دیگری را انتخاب کنید.

شما از صفر شروع نمی کنید. در هر دو مورد، دانش شما به شما کمک می کند تا مشکلات را سریعتر و راحت تر حل کنید.

بدون آن، شما مبارزه می کنید. نتیجه این است: دانش دقیق و منظم چیزی است که ما را قادر می سازد فکر کنیم، استدلال کنیم، مشکلات را حل کنیم و اطلاعات جدید را به سرعت یاد بگیریم.

بدون آن، ما در حال حدس زدن و مبارزه هستیم. البته مواردی وجود خواهد داشت که ما باید به دنبال آن باشیم. اما، هرچه بیشتر بدانیم، به نظر آسان‌تر و موفق‌تر خواهد بود.

“اگر ما… دانش عمومی را به دانش پذیران خود منتقل کنیم… ابزارهایی را که برای یادگیری مادام العمر نیاز دارند در اختیار آنها قرار خواهیم داد. ما واقعاً آنها را قادر خواهیم ساخت تا مسائل را بررسی کنند.” – E. D. Hirsch, Jr.

این ایده که ما می توانیم با موفقیت همه چیز را بررسی کنیم، یک افسانه احمقانه با عواقب بالقوه وحشتناک است. به افراد پایه دانشی را که برای موفقیت نیاز دارند، بدهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: