چگونه در کلاس آنلاین شرکت کنم؟

چگونه در کلاس آنلاین شرکت کنم؟

تهیه شده توسط تحریریه سامانه کلاس آنلاین کلاس روم

دانشگاه های دنیا روش های مختلفی را برای مقابله با ویروس کرونا در پیش گرفته اند، تغییر تاریخ شروع و پایان ترم ها، تاخیر در ثبت نام، تبدیل کلاس های حضوری به آنلاین، تغییر و کاهش هزینه ها و …

دوره های آنلاین می توانند با تمهیداتی به عنوان جایگزینی راهگشا برای کلاس های درس حضوری شوند. کوتاه تر کردن محتوای کلاس و تمرکز بیشتر روی مطالب، و ایجاد روابطی خوب و سازنده بین اساتید و دانشجویان راههایی از این دست است.

نظرات دانشجویان در مورد یادگیری آنلاین می تواند متفاوت باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند شبیه سازی های آنلاین مانند فیزیک و مهندسی را کارآمد بدانند، اما می گویند تکمیل بسیاری از ماژول های آنلاین خیلی طولانی و سخت است.

در صورتی که کلاس های دانشگاهی را به صورت آنلاین می گذرانید نکاتی که در ذیل آورده شده می تواند برایتان راهگشا باشد.

لپ تاپ و نرم افزار

برای یادگیری آنلاین ، به یک لپ تاپ یا یک رایانه رومیزی با اتصال به اینترنت قابل اعتماد نیاز دارید. برای شرکت در کلاس مجازی ، نوشتن مقاله و سایر کارها و پیمایش در سیستم مدیریت یادگیری دانشگاه خود – مانند مودل یا کلاس روم – به این امر نیاز خواهید داشت.

استفاده از اتصال هدفون به رایانه شاید ارزانترین گزینه برای بلندگو و میکروفون باشد.

توصیه می شود برای کاهش میزان پهنای باند استفاده شده، از وب کم با وضوح تصویر ۷۲۰p استفاده کنید (برای استفاده ی کمتر از حجم و سرعت اینترنت). رزولوشن اکثر وب کم های لپ تاپ ۷۲۰p است.

از سرعت و کیفیت اینترنت خود مطمئن شوید

اکثر دانشگاهها کلاسهای مجازی خود را از طریق نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی و پلتفرم های آموزشی برگزار می کنند. مهم است که بدانید سرعت اینترنت شما مناسب هست یا خیر.

در ادامه چند نکته برای بهبود کیفیت تماس ویدیویی شما آورده شده است.

خود را با VPN دانشگاه تنظیم کنید

بسیاری از دانشگاه ها با استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) به کارمندان و دانشجویان امکان دسترسی به خدمات دانشگاه در خارج از دانشگاه را می دهند.

اگر در خارج از کشور هستید ، این ممکن است ضروری باشد. VPN به دانشجویان و کارمندان امکان دسترسی ایمن به شبکه دانشگاه را می دهد. وقتی دانشجو، VPN دانشگاه را روی رایانه خود نصب میکند ، نوعی “تونل” امن و خصوصی ایجاد می کند تا داده های رد و بدل شده بین رایانه شما و شبکه دانشگاه توسط دیگر کاربران اینترنت دیده نشود.

از طریق VPN ، صرف نظر از موقعیت مکانی شما ، دسترسی به خدمات دانشگاه (بستر آموزش الکترونیکی مانند مودل ، تخته سیاه ، نرم افزار ویژه و ژورنال ها) بسیاری از سیاست های امنیتی و کنترل دسترسی را که توسط دانشگاه شما اعمال می شود مانند احراز هویت، را ساده می کند.

دسترسی به وب سایت کتابخانه دانشگاه از طریق VPN همچنین به شما امکان دسترسی رایگان به بسیاری از پایگاه های تحقیقاتی پرداخت شده را می دهد.

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی اتصال VPN در رایانه ، با کتابخانه دانشگاه یا بخش پشتیبانی فناوری اطلاعات دانشگاه خود مشورت کنید.

برخی از آداب و اصول اساسی را رعایت کنید

نکته آخر که باید بخاطر بسپارید این است که گرچه از خانه در کلاسها شرکت می کنید ، این بدان معنی نیست که باید مانند خانه رفتار کنید. کلاس آنلاین یک محیط حرفه ای است.

برخی از قوانین اساسی آداب و معاشرت برای یادگیری آنلاین وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • به موقع سر کلاس باشید، پنج دقیقه قبل سعی کنید وارد سیستم شوید تا بتوانید از تنظیمات صوتی ، تصویری و سایر ویژگی های خود مطمئن شوید.
  • پوشش خود را همانطوری انتخاب کنید که در کلاس های درس حضوری انتخاب میکردید. اینکه کلاس ها در خانه برگزار میشود بدین معنا نیست که بتوانید با هر لباسی در کلاس حضور پیدا کنید.
  • میکروفن خود را هنگام صحبت دیگران بی صدا کنید
  • سعی کنید هنگام روشن شدن دوربین حرکات خود را کاهش دهید
  • تصور نکنید مردم هنگام صحبت کردن نام شما را به خاطر می آورند، حتما خود را معرفی کنید.
  • هنگامی که دیگران صحبت می کنند با صدای بلند صحبت نکنید و حرف آنها را قطع نکنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: