راهکارهای کمک به دانش پذیران جهت موفقیت در اولین دوره آنلاین خود

آیا دانش پذیران شما در تلاشند ترم خود را از خانه به پایان برسانند؟ در اینجا برخی از نکات تحصیل آنلاین برای کمک به آنها وجود دارد.

بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور در حال اتمام ترم های خود به صورت آنلاین هستند. برای دانش پذیرانی که قبلاً دوره های آنلاین نگذرانده اند ، این می تواند یک تجربه جدید و گمراه کننده باشد، به این دلیل که اساتید آنها نیز برای اولین بار است که به صورت آنلاین تدریس می کنند.

اگر شما یکی از این اساتید هستید یا اگر یک مدیر مدرسه هستید که می توانید تا آنجا که می توانید از دانش پذیران پشتیبانی کنید ، ما می خواهیم این نکات را برای کمک به فراگیران ارائه دهیم. بدین ترتیب هم دانش پذیران و هم مدرسین درک بهتری از دوره داشته همین طور اساتید روشهایی برای ساختن مطالب خود برای بهبود نتایج پیدا میکنند.

  1. زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره های آنلاین را دست کم نگیرید.

بسیاری از دانش پذیران برای پوشش مطالب درسی زمان کم می آورند.
هر هفته وقت اضافی به خود اختصاص دهید تا درک بهتری از میزان کار داشته باشید. حتی وقتی فکر می کنید می دانید ، در مورد عادت های مطالعه خود پیش قدم باشید تا در معرض موارد غیر منتظره نباشید.

  1. با ایجاد یک فضای مطالعه آرام حواس پرتی را محدود کنید.

حتی اگر شما از نوآموزانی هستید که برای تمرکز خود به سر و صدای پس زمینه یا موسیقی احتیاج دارید ، حواس پرتی های روزمره در خانه به شما اجازه نمی دهد مفاهیم دوره آموزش الکترونیکی خود را کاملاً جذب کنید. یک فضای مطالعه در خانه درست کنید که فاقد حواس پرتی باشد. اگر دفتر یا گوشه ای آرام از خانه خود دارید ، این بهترین است.

معمولاً بهتر است از مطالعه در فضایی که معمولاً برای سرگرمی یا استراحت از آن استفاده می کنید ، مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب خودداری کنید ، زیرا اجتناب از آن چیزها در حالی که در آنجا هستید دشوارتر خواهد بود. با این حال ، دانش پذیران در قرنطینه در خانه یا در یک آپارتمان کوچک ممکن است فضاهای ساکت و مناسب کمی در اختیار داشته باشند، در این حالت ، راه هایی برای هماهنگی وقتی که از همه مناسب تر است و کمتر جمع خانوادگی وجود دارد پیدا کنید. اگر باید در اتاق خود درس بخوانید ، سعی کنید به جای مطالعه روی تخت خود ، یک فضا روی میز کار ایجاد کنید.

۳- با هم دوره ای های خود تعامل داشته باشید.

در تالار گفتگوی آنلاینی شرکت کنید که در آن شما و دیگر فراگیران می توانید با یکدیگر تعامل داشته باشید ، درباره مطالب دوره بحث کنید یا به سوالات آنها پاسخ دهید. اگر دوره شما شامل یک پروژه گروهی یا همکاری با سایر اعضای کلاس شما باشد ، وقت بیشتری برای یافتن همسالان مشابه به شما بوجود آورده و بعدها هنگام تشکیل گروه ها به شما کمک می کند.

همانطور که بسیاری از دانش پذیران اکنون کشف کرده اند ، تحصیل در اینترنت می تواند منزوی کننده باشد ، خصوصاً بدون تعاملات اجتماعی که بسیاری از کلاس های درس ارائه می دهند. تلاش برای شناخت سایر دانش پذیران می تواند تجربه یادگیری آنلاین شما را افزایش دهد و بعداً می تواند منجر به ارتباطات حرفه ای شود.

۴- از مربی خود “ساعات اداری” بخواهید.

آشنایی با سایر افرادی که در دوره های آنلاین شما ثبت نام کرده اند مهم است ، اما مکالمه شخصی با مربی خود نیز مهم است. مربی شما علاقه زیادی به موفقیت شما دارد ، بنابراین اگر در درک برخی از مفاهیم مشکلی وجود دارد ، سعی نکنید این کار را به تنهایی انجام دهید. با مربی از طریق ایمیل یا در هر “ساعت اداری” آنلاین که راه اندازی کرده است ، هم صحبت شوید. شما ممکن است بینشی ارزشمند در مورد مطالب داشته باشید و در مورد انتظارات برای موفقیت در دوره بیشتر بدانید.

  1. یک برنامه مطالعه ایجاد کنید

وقتی زمان مطالعه را تعیین کردید ، باید نحوه استفاده از آن را تعیین کنید. دوره های آنلاین به میزان قابل توجهی از انضباط شخصی نیاز دارند ، از جمله وقت گذاشتن برای مرور کامل مطالب و مرور مفاهیم.

ممکن است بخواهید اهداف کوچکی برای آنچه می خواهید در هر جلسه مطالعه به دست آورید تعیین کنید. مانند پایان دادن به چند فصل ، تماشای یک فیلم آنلاین و گرفتن سه صفحه یادداشت ، یا گذراندن یک مسابقه بعد از ماژول.
برخی از افراد از داشتن یک برنامه هفتگی و همچنین یک برنامه برای هر جلسه مطالعه بهره مند می شوند. به عنوان مثال ، هر هفته می توانید با انجام تکالیف هفته و خواندن مطالب مورد نیاز شروع کرده و برنامه های مطالعه روزانه خود را بر اساس آن ایجاد کنید. تکالیف را بخوانید و سپس اهداف مطالعه خود را در برنامه های روزانه خود تقسیم کنید. در پایان هفته ، تکالیف را دوباره بخوانید یا فیلم ها را دوباره تماشا کنید و اطمینان حاصل کنید که مفاهیم را درک کرده اید.

  1. . درمورد پوشش اینترنت با ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید

این ممکن است نیاز به گفتن نداشته باشد اما، یادگیری آنلاین به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد بستگی دارد. بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت تشخیص می دهند که مشتریانشان بیش از هر زمان دیگری به آنها اعتماد می کنند و برای گسترش پوشش و چشم پوشی از هزینه های تأخیر تلاش خود را می کنند. اگر مشکلی را تجربه می کنید ، بعید است که از طرف ارائه دهنده اینترنت خود مورد حمایت قرار نگیرید.

اگر مشکلی دارید، می توانید از تلفن همراه خود به عنوان نقطه اتصال استفاده کنید. مانند ارائه دهندگان اینترنت ، بسیاری از شرکت های تلفن همراه در حال حذف محدودیت های داده هستند و تمام تلاش خود را برای بهبود پوشش در این بحران انجام می دهند.

  1. در گروههای مطالعه آنلاین شرکت کنید

گاهی اوقات ، داشتن شرکای مطالعه می تواند به شما در حفظ انگیزه کمک کند و می تواند به شما کمک کند که در تسلط بر مفاهیم دشوار موفق شوید. با دیگران در کلاس شرکت کنید تا با هم در پروژه ها همکاری کنند یا به شما کمک کنند موارد را مرور کنید. به علاوه ، همسالان شما می توانند منبع مهمی در ایجاد تسلط بر مفاهیم دشوار باشند.

  1. با سبک های مختلف یادگیری درگیر شوید

این ایده که افراد مختلف سبک های یادگیری متناسب با خود را دارند، تا حد زیادی غلط است. با این حال ، بیشتر مردم از درگیری با محتوا به طرق مختلف بهره مند می شوند. اینگونه نیست که یک دانش پذیر مطالب نوشتاری را بهتر به یاد بیاورد و دانش پذیر دیگر صوتی / تصویری را ترجیح می دهد ، اما درگیر شدن با برخی از آنها خاطرات یادگیری پویاتر را ایجاد می کند که منجر به نتایج بهتر می شود.

یادگیری آنلاین می تواند به دانش پذیران شما حتی در شرایط دشوار نیز کمک کند.
شرایطی که دانش پذیران با پایان ترم امسال با آن روبرو هستند بی سابقه است. فراگیران دست و پنجه نرم می کنند و به موسسات خود نیاز دارند تا هرچه بیشتر امکان ارتقا و کمک داشته باشند. با این حال ، مسئله ی اصلی این است که فقط چند دهه پیش ، آموزش آنلاین حتی امکان پذیر نبوده است.

کمک به دانش پذیران شما در این شرایط به جلو می رود ، می تواند ثبات را به یک زمان غیرقطعی تبدیل کند و از عقب افتادن آنها در برنامه ی دریافت مدرک جلوگیری کند. حمایت از دانش پذیران اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. ارائه راهنما و مشاوره مفید است ، اما در دسترس بودن برای ساعات اداری نیز یک ضرورت است. هرچه بیشتر بتوانید در حال حاضر انجام دهید ، دانش پذیران در موقعیت بهتری قرار می گیرند تا تحصیلات خود را روی پایه ثابت ادامه دهند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: