جایی برای شلختگی در کلاس های آنلاین و دوره های موک وجود ندارد

جایی برای شلختگی در کلاس های آنلاین و دوره های موک وجود ندارد

وقتی کلاس شما یک کلاس جهانی مملو از دانش پذیران آنلاین و کاملاً آگاه باشد دیگر نمی توان کلاسی ساده و یا سطحی یا با دانش محدود برگزار کرد. صدها نفر در مورد تمام مطالب و عناصر دوره شما نظر می دهند و این نظرات کاملاً آگاهانه و بعضا آکادمیک خواهد بود. دانشگاهیانی که دوره های آنلاین گسترده باز، موک (MOOC) را برگزار می کنند در می یابند که هنگام تدریس به مخاطبان عظیم جهانی نمی توانند استدلال شلخته ، استدلال های یک طرفه یا دیدگاه های محدود داشته باشند.

در کلاس های حضوری دانشگاه ها حتی اگر تدریس چندان هم باب میل دانشجویان نباشد، کلاسهای خود را ادامه می دهند زیرا آنها به مدرک تحصیلی نیاز دارند. درحالی که در موک دانشجویان به محض اینکه علاقه خود را از دست بدهند دوره را ترک می کنند.

تاکنون ، بیشتر مباحث مربوط به موک در ایالات متحده بر روی میزان ترک تحصیل متمرکز بوده است. به طور معمول ، فقط ۷-۱۰٪ از دانشجویان ثبت نام شده در یک دوره ، کل دوره را به پایان می رسانند.

باید بدانیم که هدف از برگزاری این دوره ها آموزش است و زمانی که دانش پذیران این دوره ها را ناتمام رها می کنند در واقع شکست محسوب می شود.

اکنون زمان حرکت است. سیستم دانشگاهی، که از زمان قرون وسطی تغییرات اجتماعی و تکنولوژیکی زیادی را دیده است ، از جمله مقدمه چاپ گسترده ، در برابر دوره های آنلاین رایگان تحت حمایت مدل های مشکوک تجاری، فروپاشیده نخواهد شد. در عوض ، اتفاق جالب تری در حال رخ دادن است. در سال ۲۰۰۹ ، وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده تحقیق مهمی را منتشر کرد. این تحقیق بیش از هزار ارزیابی از یادگیری آنلاین را مورد بررسی قرار داد و دریافت که به طور متوسط ، دانش پذیران در شرایط یادگیری آنلاین عملکرد بهتری نسبت به آموزش حضوری دارند. و به طور متوسط ، آن دسته از دانشجویانی که ترکیبی از دانشگاه و آموزش آنلاین داشتند ، عملکرد بهتری نیز داشتند.

این در قلب بحث جدید در مورد یادگیری آنلاین و موک نهفته است: چگونه می توان یادگیری آنلاین را با آموزش در کلاس مطابقت داد تا آموزش مرتبط تر ، جذاب و موثرتری ایجاد کنیم؟

یکی از راه های این کار گسترش تدریس سنتی به صورت آنلاین است. اکنون بسیاری از دانشگاه ها سخنرانی ها را ضبط می کنند و برای دوباره دیدن در دسترس قرار می دهند. به جای اینکه فقط در یک سخنرانی شرکت کنید ، چند یادداشت تهیه کنید ، سپس این موارد را تا زمان امتحان کنار بگذارید و بعد به مطالعه و تکرار آنها بپردازید.

رویکرد دیگر استفاده از موک است. از آنجا که موک در سراسر جهان رایگان و در دسترس است (MOOC در حال حاضر حتی در چین ، کشوری که سایتهای رسانه های اجتماعی مانند YouTube و Facebook را مسدود کرده است، نیز موجود است) نیز موجود است. تعجب آور نیست که آنها طیف گسترده ای از دانش پذیران را به خود جلب کرده اند. بسیاری از افراد بدون نیاز داشتن به دریافت مدرک و صرفا برای کسب دانش و مهارت این گونه دوره ها را میگذرانند. برخی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موک به طور کلی ثبت نام می کنند ، برخی فقط طعم مبحث تدریس شده را می خواهند ، برخی مطالب را مرور می کنند تا نمای کلی از موضوع را بدست آورند و برخی دیگر کاملاً با تدریس و با دانش پذیران دیگر درگیر می شوند.

موک در طول زندگی ما جای دانشگاه ها را نخواهد گرفت. اما آنها در حال یافتن جایگاه موثر خود هستند ، دانشگاه ها از دوره های رایگان به عنوان راهی برای جذب دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی یا آماده سازی دانشجو برای مقاطع کارشناسی استفاده می کنند. آنها در حال کشف این هستند که چگونه یادگیری آنلاین می تواند با آموزش سنتی ترکیب شود. تعجب آور نیست که شرکتها و سازمانهای بخش دولتی اکنون به دنبال ادغام آموزش آنلاین و کلاس های سنتی هستند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: