ملاحظات کلیدی هنگام ایجاد دوره آنلاین

دوره های آنلاین یک روش خارق العاده برای انتقال تخصص شما به دستان و ذهن دانش پذیران احتمالی است. با این حال، حرف زدن می تواند آسان تر از اجرا باشد.

چگونه می توانید مقداری از اطلاعات را، “بسته بندی” کنید؟ گرچه ایجاد یک دوره آنلاین در ابتدا چالش برانگیز به نظر می رسد، اما در نهایت یک هدف پاداش آور – چه از نظر شخصی و چه از نظر مالی – است که پتانسیل قوی خودپایداری برای سالهای آینده را به همراه دارد.

دقیقاً چه چیزی را به دانش پذیران خود ارائه می دهید؟

طعمه مغالطه “زمینه رویاها” نشوید
دوره های داوطلبانه با برچسب قیمت همیشه باید از نظر منافع آنها برای مصرف کننده نهایی تنظیم شود. شرح دوره و بازاریابی شما نیاز دارد که به سوالهایی از این دست واضح پاسخ دهد:

  • درسی که دانش پذیران شما می آموزند چگونه از نظر شخصی یا شغلی به آنها کمک می کند؟
  • آیا شما هر نوع گواهینامه یا اثبات اینکه دوره را به پایان رسانده اند ارائه می دهید؟
  • آیا مهلت ها سخت هستند، یا آیا می توان تجربه یادگیری را به راحتی برنامه ریزی کرد؟
  • چه نوع فناوری برای دوره مورد نیاز است؟
  • آیا پیش نیازهایی برای درک و یادگیری مطالب وجود دارد؟
  • چقدر می توانید خود را برای سوالات و توضیحات دروس در دسترس قرار دهید؟
    اگر دانش پذیرانی با درک کامل از انتظارات و نیازهای دوره وارد دوره شما شوند، با اعتماد به نفس بیشتری مطالب را شروع می کنند و شانس موفقیت آنها افزایش می یابد.
    دوره آنلاین شما چه مقدار اطلاعات باید ارائه دهد؟
    هنگامی که شروع به کار کردن در دوره خود می کنید، ممکن است متوقف شدن برای آن دشوار باشد. هنوز هم مهم است كه با برنامه های بلند مدت شوق و اشتیاق خود را تعدیل كنید.
    برای تنظیم وضوح مطالب درسی و تعیین سرعت، از این قبیل سوالات را از خود بپرسید:
  • آیا این تنها دوره من در این زمینه خواهد بود یا می خواهم سطوح را توسعه دهم؟
  • آیا این میزان اطلاعات برای دانش پذیر هدف من زیاد خواهد بود؟
  • آیا این مقدار اطلاعات با دوره های مشابه در این زمینه مطابقت دارد؟
    این به شما کمک می کند تا “تأثیر بزرگی” در نتیجه ی دوره ی خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، دانش پذیران شما به دنبال مثالی هستند که شما برای راهنمایی ارائه می دهید. بهترین لطفی که می توانید برای خود انجام دهید سازماندهی و لحن محکم از همان ابتدا است.
    به عنوان مثال، دانستن اینکه بعداً می خواهید نسخه متوسط یا تخصصی دوره خود را ارائه دهید، می تواند زمینه هایی را در محتوای دوره مبتدی برجسته کند که باید برای جلب علاقه دانش پذیران مبتدی به این مطالب اشاره کنید.
    دانش پذیران شما چگونه باید مهارت خود را نشان دهند؟
    در کلاسهای دبیرستان مهارت فراگیران بیشتر با نمره آزمون تعیین می شود، اما این ممکن است برای دوره شما مناسب نباشد. اگر دانش پذیران شما به دنبال شغلی بودند، چه نوع سوال یا وظایفی را از آنها می پرسید تا مشخص شود آیا آماده اند آن شغل را به عهده بگیرند؟
    برای حفظ کردن، هنوز باید آزمونها را در کل دوره بگنجانید، اما دوره های بزرگسالان باید یک مرحله فراتر از آن باشند. نسخه های قدیمی پروژه ها یا مقاله های کوتاه “کار خود را نشان دهید” ممکن است به شما کمک کند دانش پذیران “آن را دریافت کنید” یا دانش پذیرانی که با مفاهیم اصلی دست و پنجه نرم می کنند و نیاز به کمک بیشتری دارند، انصراف دهند. برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید این فرصتهای آزاد را پس از بسته شدن مفاهیم روی حیله و تزویر بگذارید تا زودتر به مسائل بالقوه درک مطلب بپردازید.

آیا خطر عدم صداقت وجود دارد (و آیا این مهم است)؟

تقلب مورد پسند نیست، اما متأسفانه در محیط یادگیری دیجیتال امروزه این یک امر ضروری است. برای تعیین اینکه دانش پذیران فعال شما در واقع افرادی هستند که ادعا می کنند و همچنین مقالات یا پاسخ های پایان نامه ها را خودشان تهیه کرده و سرقت نکرده اند، باید راه حل هایی در نظر بگیرید. قرار دادن تست های درک مطلب با پاسخ به سبک های چند گزینه ای همچنین به برجسته سازی نمرات عددی که به طور مشکوکی برای بررسی بیشتر عالی هستند، کمک می کند.

در حالت ایده آل، شما باید در یک بستر درسی باشید که ابزارهایی را برای از بین بردن این مسائل ارائه می دهد: انجام این کار اعتماد و صداقت دانش پذیر را در مزایای دوره شما افزایش می دهد.

با این وجود به این مسئله نزدیک می شوید، پیامدهای مداوم برای کشف عدم صداقت را تعیین و اعمال می کنید. این الگوی مناسب برای بقیه دانش پذیران دوره شماست.

دوره شما چیزهای زیادی برای ارائه دارد، و گذر از بین این سوالات قبل از اینکه دانش پذیران با سوالات خود مقابله کنند، تجربه مثبت و ارزشمندی را برای هر دو طرف ایجاد می کند. قبل از شروع سفر آکادمیک خود، این موانع کوچک را بردارید و تا بعدها نیازی به مقابله با مشکلات بزرگتر نداشته باشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: