ملاحظات کلیدی یادگیری ترکیبی

یادگیری ترکیبی در همه جا وجود دارد، به طوری که بسیاری از مردم حتی متوجه نمی شوند که در برنامه های یادگیری ترکیبی شرکت می کنند.

طبق تعریف، یک برنامه یادگیری ترکیبی، یادگیری است که هر دو آموزش حضوری سنتی و برخی مولفه های دیجیتالی را با هم مخلوط می کند.

در فضای K-12، این اغلب به این معنی است که دانش پذیران بخشی از دوره های خود را بصورت آنلاین می گذرانند و دوره های آموزشی (یا تمرینات) را در کلاس ادامه می دهند.

خوبی این روش این است که به مربیان این فرصت را می دهد تا از زمان کلاس برای استفاده عملی از مفاهیم اصلی درس استفاده کنند.

این سایت برای یادگیری ترکیبی غریبه نیست، موضوعی است که ما در واقع چندین بار در مورد آن نوشته ایم.

مزایای استفاده از یک برنامه یادگیری ترکیبی کاملاً مستند است.

هرگز فقط یک دلیل نمی تواند دلیل موفقیت آن را توضیح دهد، اما از دیدگاه کلی فکر می کنیم این کار موثر است، زیرا امروز زندگی ما هم بصورت آنلاین و هم به صورت حضوری صورت می گیرد.

یادگیری ترکیبی همگام با نحوه زندگی ما در زندگی روزمره است.

مهم نیست که شما یک مربی هستید یا در بخش شرکتی کار می کنید، استفاده از یادگیری ترکیبی یک استراتژی عالی برای آموزش است.

اگر می خواهید با این روش یادگیری شروع کنید، مسیری را که در زير پیشنهاد شده است در نظر بگیرید:

پیاده سازی یادگیری ترکیبی

  • آماده شوید
    به فراگیران بگویید که شما برنامه را اجرا خواهید کرد. در مورد آنچه که آنها معتقدند موفقیت آنها را تضمین میکند، بازخورد و افکار آنها را بگیرید.
  • مدیریت تغییر
    همانطور که از برنامه ترکیبی استفاده می کنید، دائماً در مورد اینکه چه چیزی کار می کند یا چه چیزی کار نمی کند، بازخورد بخواهید. باید به مرور تنظیماتی انجام دهید تا تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • سفارشی کردن
    برای چنین برنامه هایی یک رویکرد کاملاً متناسب وجود ندارد. شما می خواهید مطمئن شوید که مخاطبان خود را می شناسید و برنامه را متناسب با شخصیت، عادات و پیشینه آنها تنظیم می کنید.
  • در بستر موبایل
    بخش دیجیتالی یادگیری ترکیبی فقط در رایانه نیست، بلکه از دستگاه های همراه نیز استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما برای موبایل مناسب است.
  • تراز کردن
    اطمینان حاصل کنید که برنامه خود را با اهداف کلی کسب و کار یا کلاس هماهنگ کرده اید. مراقب باشید که برنامه باعث حواس پرتی و مانع یادگیری نشود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: