مقاله نویسی در یادگیری آنلاین

اگر مقاله ها با دقت به کار گرفته شوند، همچنان یک ابزار قدرتمند برای یادگیری هستند.

در صد سال اخیر چیزهای زیادی در مورد آموزش تغییر کرده است. ظهور روانشناسی مدرن باعث به وجود آمدن زمینه طراحی آموزشی شد زیرا مدرسین در سراسر جهان به دنبال راه هایی برای استفاده از درک جدید ما از حافظه انسان در روند یادگیری بودند. اکنون می فهمیم که چرا cramming بی اثر است ، چرا حفظ اطلاعات به پردازش فعال نیاز دارد و چرا منابع یادگیری غنی که شامل منابع چندرسانه ای و پویایی اجتماعی هستند ، ماندگاری بیشتری نسبت به متن ساده یا سخنرانی ها ایجاد می کنند.

با این حال ، در میان همه این تکنیک های جدید آموزشی ، مقاله همچنان یکی از ثابت ترین تکالیف یادگیری است. تعداد کمی از تکالیف یادگیری وجود دارد که به اندازه مقاله به یادگیری فعالانه تری نیاز دارند ، دانش یک دانش پذیر را نشان می دهند و منجر به تسلط طولانی مدت بر موضوع می شوند.

وقتی نوبت به یادگیری آنلاین می رسد ، مقاله ممکن است ساده ترین کار برای انتقال از آموزش سنتی به قالب دیجیتال جدید باشد. در حقیقت ، فقدان نسخه چاپی این امکان را برای مدرسین فراهم می کند تا محتوای ارسالی را از نظر سرقت ادبی بررسی کنند. اما تعیین تکلیف به منزله اطمینان از بهره مندی فراگیران از آن نیست. در اینجا چند نکته آورده شده است که به دانش پذیران کمک می کند از نوشتن مقاله بیشتر استفاده کنند.

  1. به یاد داشته باشید که فراگیران باید فرآیند و همچنین مطالب را بیاموزند.

در بیشتر موارد ، مقاله نویسی از یک ساختار قابل پیش بینی پیروی می کند: یک مقدمه ، چندین پاراگراف پشتیبانی کننده و یک نتیجه گیری وجود دارد. این یک فرمول ساده است ، اما تصور اینکه هر دانش پذیر نحوه کار را می داند یا به خاطر می آورد اشتباه است. حتی وقتی آنها از نظر تئوری فرمول را می دانند ، پرورش مهارت های لازم برای نوشتن مقاله خوب به زمان و تمرین نیاز دارد.
نوشتن مقاله نه تنها یک وظیفه برای کمک به فراگیران در تسلط بر موضوع ، بلکه به عنوان یک تمرین در یادگیری نحوه جمع آوری ، پردازش و برقراری ارتباط صریح اطلاعات است.

  1. با مقدمه مقاله و طرح آن به عنوان تکالیف مقدماتی رفتار کنید.

اگر در ابتدای پروژه دقیق انتخاب نکنید ، یادگیرندگان می توانند به سرعت در نوشتن مقاله اشتباه کنند. هیچ چیز ناامیدکننده تری نسبت به یک درخواست مبهم برای “نوشتن گزارش ۳ صفحه ای درباره موضوع X” وجود ندارد. در عوض ، به فراگیران خود کمک کنید تا از نظر سوالاتی که نیاز به پاسخ دادن دارند ، در مورد موضوعات فکر کنند.

با توجه به این یادداشت ، سوالاتی که بازتر هستند چالش برانگیزتر هستند ، زیرا به تفکر انتقادی بیشتری نیاز دارند.

یک روش خوب برای کمک به یک یادگیرنده در مورد اینکه آیا فرضیه وی به اندازه کافی برای حمایت از مقاله کامل است ، این است که از آنها بخواهید قبل از شروع نوشتن طرح کلی ارائه دهند. ارسال یک مقاله کلی ، فراگیران را مجبور می کند از قبل تحقیق کافی انجام دهند تا کارهای لازم برای نوشتن تکلیف کامل را تشخیص دهند. همچنین می تواند فرصتی برای شما فراهم کند تا مطالبی را که قصد دارند آنها را پوشش دهند مرور کرده و هرگونه ایراد احتمالی را در همان اوایل تشخیص دهید.

۳- اختصاص دادن مقاله های مختلف را در نظر بگیرید.

مقاله ها با وجود داشتن ساختار مشخص ، اشکال و اهداف مختلفی دارند. آنها می توانند انتقادی یا اقناعی ، توصیفی یا توضیحی باشند ، می توانند مقایسه و تضاد داشته باشند یا می توانند علت و معلول را بررسی کنند. تغییر سبک مقاله نه تنها جذابیت آن را برای دانش پذیران بیشتر می کند ، بلکه به آنها کمک می کند مهارت های مربوط به هر سبک را ایجاد کنند. همچنین برای مدرس جذاب تر است ، زیرا منجر به مقاله های جذاب تری می شود.

۴- راهنمایی هایی را برای انجام تحقیقات و یافتن منابع معتبر ارائه دهید.

یکی از سخت ترین مهارت ها برای فراگیری دانش پذیران، در یافتن منابع معتبر برای مقاله هایشان است. توانایی تشخیص منابع معتبر اطلاعات از اسناد ناکافی ، بیش از حد مغرضانه یا گمراه کننده عمدی ، یک مهارت حیاتی مهم است ، و هر چه بیشتر دانش پذیر از اطلاعات متداول فاصله بگیرد ، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
یک دوره آنلاین این رهنمودها را ضروری تر می کند ، زیرا بیشتر دانش پذیران شما اطلاعات را از طریق منبع آنلاین جمع می کنند. این یک مسئله است که به دانش پذیران یاد می دهد چگونه اطلاعات را در اینترنت پیدا کنند.

۵- برای کمک به فراگیران و کاهش حجم کار ، تا حد امکان از یادآوری خوکار استفاده کنید.

نکته آخر ما بیشتر یک نکته اداری است. مانند هر وظیفه ای ، یادآوری خودکار تا حد زیادی در کاهش بار شما به عنوان یک مدرس کمک خواهد کرد. می توانید یادآوری های تعیین تکلیف را خودکار کنید ، مانند زمان ارائه مقدمه مقاله ، اما همچنین می توانید ورود به سیستم را با دانش پذیرانی که نقاط عطف خاصی را برای تکلیف خود مشاهده نکرده اند ، به صورت خودکار انجام دهید. اگر یادگیرنده ای در طول هفته وارد سیستم نشود که قرار است رئوس مطالب را ارائه دهد ، می توانید برای او یک ایمیل ارسال کنید تا یک جلسه دیجیتال را در “ساعت کار” خود تنظیم کند.

همچنین می توانید نکات مربوط به مطالعه و تحقیق را برای راهنمایی آنها در انجام وظیفه از طریق ایمیل ارسال کنید. این ممکن است شامل نکاتی در مورد انتخاب مقدمه مقاله ، یادآوری درباره نوشتن پاراگراف مقدمه و نتیجه گیری خوب ، یا توصیه های دیگر باشد. با این کار ، از دانش پذیران خود پشتیبانی می کنید.
نوشتن ، فراگیران را به چالش می کشد تا اطلاعات مهم را پیدا کنند ، آن اطلاعات را درک کنند و سپس آنها را دوباره به گونه ای تنظیم کنند که برای دیگران منطقی باشد. این کل فرایند یادگیری است.

برای اختصاص مقاله ، نیازی نیست که معلم نویسندگی باشید و دانش پذیران شما برای نوشتن آنها نیازی به دستور زبان کامل ندارند. آنچه که آنها نیاز دارند مهارت های تفکر انتقادی و خلاقانه در مورد موضوعی است که تدریس می کنید و مقاله یکی از بهترین ابزاری است که می توانید برای این کار در اختیار آنها قرار دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: