بهترین روش طراحی بصری برای ایجاد آموزش الکترونیکی موثر

در سراسر جهان، اکثریت بزرگی از سازمان‌ها برنامه‌های آموزش الکترونیکی را اجرا می‌کنند، زیرا آنها این رویکرد را در هدایت و آموزش موفقیت‌آمیز نیروی کار پراکنده و متنوع جغرافیایی خود کاملاً مؤثر می‌دانند.

مطمئناً داشتن یک طراح بصری خبره با آمادگی ایجاد آموزش الکترونیکی که تأثیر قابل توجهی دارد همیشه آسان نیست.

اما نیازی نیست به یک طراح متخصص وابسته باشید، شما به سادگی می توانید زمان کمی را صرف کنید تا بفهمید چه چیزی باعث می شود دوره آموزش الکترونیکی فوراً به فروش برسد.

بگذارید بهترین روشهای طراحی بصری را با شما به اشتراک بگذاریم که به کمک آنها می توانید شروع به ایجاد تأثیر قوی بر روی مخاطبان هدف خود کنید.

۱٫ همیشه از تصاویر معنادار و تاثیرگذار استفاده کنید

فرقی نمی کند که تجربه کافی در طراحی داشته باشید یا کم. باید بدانید که با متن به عنوان داده اولیه، تصاویر نقش مکمل و محوری را در ایجاد تاثیر ملموس تر ایفا می کنند.

در واقع، برای رسیدن به این هدف نیازی به استخدام یک طراح متخصص یا طراح متخصص بودن نیست. شما فقط باید مطمئن شوید که از تصاویر مناسبی استفاده می کنید که می تواند محتوای شما را پشتیبانی کند.

تصویر مناسب پتانسیل کمک به حفظ اطلاعات را دارد. در این رابطه از یک سری تصاویر به جای نقاط گلوله استفاده کنید.

از عکس‌ها به جای تصاویر کلیپ آرت استفاده کنید تا تأثیری حرفه‌ای بر مخاطبان خود بگذارید.

برای برانگیختن احساسات به جای تصاویر تصادفی، تصاویر تاثیرگذار و معنادار را انتخاب و استفاده کنید.

۲٫ یک الگو بدون حواس پرتی طراحی کنید

به یاد داشته باشید، طراحی تنها زیباسازی نیست. طراحی موثر و معنادار واقعاً باعث ترویج و تشویق فراگیران می شود تا به جای دکوراسیون، به محتوا توجه جدی داشته باشند.

من متوجه شده ام که ۹۰٪ از آنچه شما به عنوان یک توسعه دهنده آموزش الکترونیکی توسعه می دهید، ویرانگر است.

شما باید به تدریج و با احتیاط هر عنصر غیر ضروری را جدا کنید. علاوه بر این، پایبندی به مهره‌ها و پیچ‌های طراحی دوره در هنگام توسعه یک الگو ضروری است، و در این مرحله باید از حواس‌پرتی‌هایی که همیشه ذهن و احساسات دانش پذیرانتان را مختل می‌کند، اجتناب کنید.

۳٫ همیشه مقدار کافی از فضای سفید داشته باشید

همه طراحان با تجربه و مشهور فضای سفید را در دوره آموزش الکترونیکی مانند محتوا بسیار مهم و ضروری می دانند.

اهمیت و اهمیت فضای سفید در این است که واقعاً به یادگیرندگان کمک می کند تا بفهمند چه چیزی بسیار مهم است و چه چیزی نیست.

علاوه بر این، فضای سفید به درک و همچنین ارائه افکار، مفاهیم و ایده های جدید و نوآورانه در ارتباط با طراحی یادگیری موثر کمک می کند.

۴٫ محتوا را جدا کنید

دیده شده است که اکثر مردم اغلب این اشتباه را مرتکب می شوند که فقط از یک اسلاید برای فشرده سازی تمام محتوا استفاده می کنند.

اگر می خواهید محتوای خود را ارائه دهید، از چندین اسلاید برای ارائه آن استفاده کنید. این بدان معنی است که شما باید محتوا را تقسیم کنید. همراه با اطمینان از خوانایی بهتر، البته ظاهر را نیز تقویت می کند.

۵٫ همیشه از رنگ ها به روش های هوشمندانه استفاده کنید

در واقع یکی از عناصر بسیار حیاتی و مهم طراحی بصری رنگ است. رنگ واقعاً می‌تواند احساسات و ذهن مخاطب را برانگیزد و در عین حال واکنش‌های مناسب را از سوی آنها ایجاد کند.

بنابراین، استفاده از پس‌زمینه‌های روشن برای دوره و رنگ‌های تیره برای متن بهترین خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که اضافه کردن تعداد زیادی رنگ مختلف مناسب نیست. حداکثر از سه رنگ استفاده کنید، زیرا حفظ سادگی یک رویکرد عاقلانه است که واقعاً دوره را برای فراگیران شما جذاب می کند.

۶٫ از سازگاری اطمینان حاصل کنید

اکثر افرادی که تجربه کمتری در یادگیری و طراحی دارند، اغلب در ایجاد دوره‌هایی که با تم‌های رنگی سازگار نیستند، اشتباه می‌کنند.

وقتی دانش پذیران موضوع را در اسلایدها تغییر می‌دهند، آن را بسیار دشوار می‌بینند.

در این مرحله، اطمینان از سازگاری بسیار مهم است. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده آموزش الکترونیکی، باید تنها از یک پالت رنگی برای هدایت فراگیران خود به سمت تمرکز دوره استفاده کنید، بدون اینکه حواس آنها را با عناصر طراحی متضاد پرت کنید.

فونت و پس زمینه نیز بسیار مهم هستند. احساس کلی و ظاهر کل دوره باید جذاب باشد تا فراگیران را تشویق کند که بلافاصله دوره را بگذرانند.

۷٫ توجه و تمرکز فراگیران را حفظ کنید

هنگامی که می خواهید یک دوره آموزشی الکترونیکی را با موفقیت طراحی کنید، باید به خاطر داشته باشید که تمرکز همه عناصر باید بر انگیزه دادن و حرکت دانش پذیران به سمت هدفشان باشد. بنابراین، تمرکز باید هدف اصلی شما باشد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: