هفت روش برای پشتیبانی دانشجویان از آموزش الکترونیکی

یک گروه اجتماعی قوی بصورت آنلاین نمی تواند تنها شبکه ایمنی برای دانش پذیران شما باشد. بعضی اوقات بهترین حمایت اجتماعی از طریق امکان تماس مستقیم با شما حاصل می شود. اگرچه به نظر می رسد یک آینده ترسناک یا پیچیده باشد ، اما با وجود مرزها و انتظارات صحیح ، شما می توانید برای رسیدن به دوره خود ، کمی ارتباط انسانی با فراگیران خود داشته باشید.

یادگیری آنلاین دشوارتر از آن است که به نظر می رسد. در اینجا نحوه حمایت از دانش پذیران آورده شده است.
همه ما می دانیم که آموزش آنلاین به طور قابل توجهی متفاوت از کلاس سنتی است. فراگیران از آزادی و استقلال بیشتری برخوردار هستند ، اما با حواس پرتی بیشتری نیز روبرو می شوند. بدون حضور منظم در کلاس با مربیان و همسالان ، بسیاری از فراگیران آنلاین از تجربه یادگیری احساس انزوا و بیگانگی می کنند.

علاوه بر این ، دوره های آموزش آنلاین بیشتر برای بزرگسالان است تا کودکان. فراگیران بزرگسال انگیزه بیشتری دارند و جهت گیری بهتری دارند. اما آنها همچنین از مربیان بعنوان همکار به جای استاد برتر دیدن می کنند و انتظارات متفاوتی در مورد سطح ارتباطات درگیر دارند.

برخی از دوره های آنلاین را می توان تقریباً به صورت خودکار اجرا کرد. اما برخی دیگر ، به ویژه برای موضوعات پیچیده تر ، نیاز به رویکرد عملی تری از مربیان دارند. اگر نرخ تکمیل بالایی دارید و به نظر می رسد دانش پذیران شما خوشحال هستند ، شاید نیازی به پشتیبانی اضافی نباشید.

با این حال ، اگر فراگیران دوره شما را رها می کنند ، یا اگر آنها از عدم پشتیبانی شکایت دارند ، ممکن است زمان ارائه کمک های اضافی فرا رسیده باشد. اگر به دنبال روش های بهتری برای حمایت از دانش پذیران آنلاین خود هستید ، در اینجا چند گزینه وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

  1. ساعات اداری آنلاین را ارائه دهید.

در هر محیط آموزشی سنتی ، مربیان در دوره های مشخصی از روز یا هفته در دسترس هستند تا با دانش پذیران صحبت کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که این امر به صورت آنلاین نیز اتفاق بیفتد. با استفاده از ابزارهایی مانند واتساپ یا اسکایپ به راحتی می توانید زمان های در دسترس بودن را ارسال کنید و به دانش پذیران اجازه دهید از طریق تماس ویدیویی جلسه ای را با شما تعیین کنند.

  1. در بازخورد خود سخاوتمند باشید.

بازخورد دقیق و متفکرانه به زمان نیاز دارد. برای اکثر مربیان ، آموزش و پیگیری از طریق هر تکلیف و گذاشتن یک نظر مختصر در پایان ، همه آنچه آنها می توانند مدیریت کنند است.

با این حال ، در یک کلاس آنلاین ، فراگیران اغلب به بازخورد بیشتری نیاز دارند. این به آنها اطمینان می دهد که مربی به کار آنها توجه کرده و به موفقیت آنها اهمیت می دهد.

خوشبختانه دو روش وجود دارد که آموزش آنلاین به معلمان کمک می کند تا حجم کار را کنترل کنند. اولاً ، برخلاف کلاسهای سنتی ، دوره های آنلاین لازم نیست دوباره تنظیم شوند. اگر دانش پذیران دارای نقاط شروع و پایان متفاوت در دوره باشند ، تکالیف آنها یک باره انجام نمی شود. به جای اینکه در یک هفته یک دسته مقالات را درجه بندی کنید ، می توانید یکی یکی آنها را وارد کنید.

دوم ، بسیاری از آزمونها می توانند به طور خودکار درجه بندی شوند. نه تنها این ، بلکه می توانید بر اساس پاسخ آنها ، بازخورد خودکار نیز ارائه دهید. به جای اینکه فقط یک جواب را به عنوان “غلط” علامت گذاری کنید ، در آزمون خود توضیحی را برای کمک به دانش پذیران در درک دلیل پاسخ اشتباه آنها وارد کنید و آنها را به ماژولی هدایت کنید که ممکن است به آنها کمک بیشتری کند.

  1. قول یک پاسخ سریع در ایمیل ها را بدهید.

حتی مهمتر از بازخورد درباره تکالیف ، زمان پاسخ سریع به ایمیل ها است. اگر یادگیرنده سوالی را ارسال کرد ، باید بداند که با کوتاه مدت نوعی پاسخ دریافت می کند ، خصوصاً اگر سوالاتی فشرده و حساس به زمان داشته باشد.

اول از همه ، حتماً وسیله ای برای فراگیران خود فراهم کنید تا بتوانند در مورد سوالات با شما تماس بگیرند. ایده ای هوشمندانه است که برای این کار آدرس ایمیل مشخصی ایجاد کنید تا در صندوق ورودی شما گم نشوند.

سپس ، زمان تقریبی پاسخ را بدهید تا فراگیران شما بدانند که حداکثر چقدر زمان می برد تا از شما پاسخ دریافت کنند. در عرض بیست و چهار ساعت بهترین زمان است ، اما اگر نمی توانید آخر هفته ها پاسخ دهید ، باید یادداشتی در مورد آن اضافه کنید.

  1. در صورت امکان نرم باشید …

بسیاری از دانش پذیران بزرگسال دوره شما را در خلال کارهای خود می گذرانند. آنها ممکن است در آخر هفته یا عصرها بعد از کار سعی کنند آن را پیگیری کنند.. و مطمئناً حواس پرتی بیشتری در خانه نسبت به کلاس شما دارند.

گذراندن دوره ای از خانه شاید راحت تر باشد اما این کار را آسان نمی کند. اطلاع دادن به فراگیران خود که می فهمید مشکلات اضافی که آنها با آن روبرو هستند را می شناسید و درک میکنید می تواند به کاهش استرس کمک کرده و انگیزه بیشتری برای پایان دادن به دوره در آنها ایجاد کند.

  1. پاسخگویی نیز فراهم می کند.

نرمش و پاسخگویی اصول منحصر به فردی نیستند ، اگرچه گاهی اوقات چنین احساسی دارند. هنگام کار با دانش پذیران آنلاین ، به ویژه کسانی که اهداف خود را تعیین می کنند ، یادآوری ها و پیگیری ها می تواند دانش پذیران را در مسیر خود قرار دهد.

اگر به یک یادگیرنده یک کار اضافی اعطا کردید ، نزدیک شدن به پایان زمان جدید را به او یادآوری کنید.

  1. در ارتباط با فراگیران فعال باشید.

متوجه می شوید که یک دانش پذیر در تلاش است تا مسیر خود را طی کند؟ منتظر تماس آنها نباشید. اولین کسی باشید که ایمیل ارسال و تشویق می کند تا در صورت داشتن سوال از وجود شما و در دسترس بودنتان مطلع شود.
از ایمیل ها برای هدایت آنها به منابع اضافی یا ارائه خدمات تدریس خصوصی استفاده کنید.

  1. ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که شما یک دوره آنلاین برگزار می کنید ، فراگیران شما به ندرت فرصتی برای ملاقات حضوری با شما دارند. فیلم های آموزشی شما ممکن است به شخصیت شما کمک کند ، اما هنوز محتوای رسمی هستند که ممکن است تاکنون چند سال از عمر آنها نگذشته باشد.

البته ، بخشی از این مسئله که دوره خود را ایجاد کردید صرفه جویی در وقت شما بوده و به شما امکان می دهد تا برای مخاطبان بیشتری مقیاس بندی کنید. اما این بدان معنا نیست که شما هنوز نمی توانید با دانش پذیران خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که به آنها اجازه دهید بدانند شما هنوز زنده هستید و به آنها گوش می دهید.

یک وبلاگ یک راه عالی برای انجام این کار است. به روزرسانی های هفتگی به فراگیران شما ارتباط بیشتری با شما می دهد و مکان مربوطه را برای نظر دادن و پرسیدن سوال در اختیار آنها قرار می دهد. وبلاگ شما همچنین مطالب جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، SEO خود را بسازید و حتی از محتوای دوره های جدید الهام بگیرید.

حمایت از دانش پذیران یک عمل متعادل سازی است.

بیشتر دانش پذیران آنلاین می فهمند که زمان یک مربی محدود است. یکی از مزایای یادگیری آنلاین ، توانایی استادان در مقیاس گذاری دوره خود برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر است. با فراگیری بیشتر دانش پذیران ، بیشتر مدرسان به دنبال راه هایی برای کاهش کار هستند تا اضافه کردن به حجم کار.

ممکن است برخی از جنبه های پشتیبانی دانش پذیر مانند یادآوری ایمیل و پاسخ بازخورد درباره آزمونها را به صورت خودکار انجام دهید. موارد دیگر ، مانند راه اندازی یک وبلاگ ، می توانند با تعداد زیادی از فراگیران به طور هم زمان صحبت کنند و مطالب اضافی را برای هدایت فراگیران به سوالات در اختیار شما قرار دهند.

با رویکردهای مختلف آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است. ممکن است دریابید که ساعات اداری آنلاین به ندرت و فقط در مورد ناامیدترین دانش پذیران استفاده می شود و افزودن آنها بار سنگینی بر دوش شما نمی گذارد. یا ممکن است دریابید که ارائه مهلت های انعطاف پذیر نتایج را بهبود نمی بخشد و فقط به دردسر دوره شما می افزاید.

هر راه حل برای هر دوره کارساز نیست. اما با آزمون و خطا ، می توانید تعادل بین مدیریت زمان خود و ارائه پشتیبانی از دانش پذیران خود را برای رسیدن موفقیت ایجاد کنید.

فراگیران شما بیش از هر زمان دیگری به ارتباط اجتماعی نیاز دارند.
آموزش آنلاین می تواند منزوی باشد. اما در شرایط عادی ، فراگیران شما می توانند در صورت نیاز به اوقات اجتماعی به دوستان و خانواده مراجعه کنند ، و این به تعادل چالش های تکمیل دوره آنلاین بدون گروه همسالان برای پشتیبانی از آنها کمک می کند.

مربیان آنلاین که می توانند از طریق دوره های آموزشی خود فضای جامعه را ایجاد کنند می توانند جداول مربوط به روایت یادگیری الکترونیکی را برگردانند و آموزش آنلاین را به عنوان یک مأمور نجات اجتماعی در بحران فعلی تبدیل کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: