ورود به ادوبی کانکت

در این مقاله نحوه ورود به کلاس آنلاین ادوبی کانکت از طریق مرورگر، نسخه دسکتاپ و موبایل و همچنین ورود به عنوان مهمان به طور کامل توضیح داده شده است.

مقدمات ورود به کلاس ادوبی کانکت:

در ابتدا برای استفاده از ادوبی کانکت برای برگزاری کلاس های آنلاین به مقدمات زیر نیاز داریم.

  1. کامپیوتر، لب تاب، تبلت یا گوشی
  2. اینترنت پر سرعت
  3. هدفون برای دریافت بهتر صدا (اختیاری)

مرحله اول / ورود به کلاس:

برای وارد شدن به کلاس آنلاین ادوبی کانکت باید نحوه ورود شما توسط مرکز آموزشی برگزار کننده کلاس اعلام شود. مدارس و دانشگاه هایی که سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی اختصاصی دارند معمولا از طریق همان سامانه کاربران را به محیط کلاس هدایت می کنند. بعضی از مراکز لینک ورود به کلاس را در اختیار کاربران قرار می دهند.

اگر از سامانه کلاس روم استفاده می کنید با چند کلیک ساده از طریق مراحل زیر می توانید وارد کلاس شوید.

نکته: دقت داشته باشید هیچ وی پی ان یا  فیلترشکنی بر روی سیستم شما فعال نباشد و کیبورد نیز در حالت لاتین قرار گرفته باشد.

برای ورود و راه اندازی ابتدا از طریق مرورگر(ترجیحا گوگل کروم یا فایرفاکس) موبایل، کامپوتر، لب تاب و یا تبلت) وارد سایت my.clasroom.ir شده و شماره موبایل خود را وارد کنید.

یک کد ۵رقمی به خط شما sms می شود. این کد به منزله رمز عبور یک بار مصرف می باشد. کد را وارد کرده و وارد سامانه شوید.

پس از آن عنوان کلاس خود را می بینید.

تذکر: اگر عنوان کلاس خود را در صفحه بالا مشاهده نمی کنید، یا هنوز دسترسی ورود به کلاس برای شما ایجاد نشده و یا زمان کلاس منقضی شده است. پس برای ایجاد دسترسی با مدرس یا مرکز آموزشی خود تماس بگیرید و اگر خودتان برگزار کننده کلاس هستید با پشتیبانی کلاس روم تماس بگیرید.

مطابق عکس روی گزینه ورود به کلاس کلیک کنید.

بعد از آن دو گزینه برای شما نمایش داده می شود.

  1. باز کردن از طریق مرورگر
  2. باز کردن از طریق برنامه

با انتخاب باز کردن از طریق مرورگر، نسخه ادوب کانکت تحت وب نمایش داده میشود. در این حالت تمام گزینه ها فعال و قابل دسترسی است و فقط امکان share desktop وجود ندارد.

باز کردن برنامه از این طریق ساده بوده و نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست. ولی اینترنت بیشتری مصرف می کند. اگر سرعت اینترنت شما کم باشد یا نوسان داشته باشد، کم و زیاد شدن سرعت اینترنت می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت صدا و تصویر بگذارد و ممکن است صدای کلاس را بریده بریده و بی کیفیت دریافت کنید. اگر با این مشکل مواجه شدید از طریق برنامه ادوبی کانکت وارد کلاس شوید.

محیط کلاس در حالت باز کردن از طریق مرورگر:

در روش دوم یعنی باز کردن از طریق برنامه، باید ابتدا برنامه ادوب کانکت را بر روی گوشی یا سیستم خود نصب کنید سپس این گزینه را انتخاب نمایید. دانلود و نصب برنامه ادوبی کانکت به راحتی انجام می شود و کمتر از یک دقیقه از شما وقت می گیرد.

دانلود نسخه ویندوز برنامه ادوبی کانکت

دانلود نسخه اندروید برنامه ادوبی کانکت برای موبایل

در این روش دسترسی به تمام امکانات ادوب کانکت میسر بوده و مشکلاتی از قبیل قطعی صدا و تصویر، نویز و قطع و وصل شدن صدا حل می شود.

محیط کلاس در حالت باز کردن از طریق برنامه در نسخه ویندوز:

محیط کلاس در حالت باز کردن از طریق برنامه اندروید در موبایل:

ورود از طریق لینک

در صورتی که برای ورود به کلاس هایتان در سامانه کلاس روم یا سامانه دیگری از لینک استفاده می کنید، بر روی لینک کلیک کرده، سپس به عنوان کاربر مهمان، نام خود را وارد کنید و بعد از آن با انتخاب ورود از طریق مرورگر یا برنامه وارد کلاس شوید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: