راهکارهای برتر بازاریابی اینترنتی

آیا می دانید ۱۴٪ از مشاغل به دلیل استراتژی بازاریابی ضعیف شکست می خورند؟ ممکن است این مقدار درصد کمی باشد ، اما اگر در نظر داشته باشید که تعداد مشاغل زیادی در کشور وجود دارد ، این درصد می تواند به میلیون ها تعطیلی کار تجاری در سال تبدیل شود.

استراتژی های بازاریابی مبتدی

در حقیقت ، داشتن یک ایده عملی تجاری برای اطمینان از بقای شرکت تازه کار شما کافی نیست. همچنین باید مطمئن شوید که درک درستی از مخاطبان هدف خود و اینکه چگونه تجارت خود را به آنها معرفی می کنید ، دارید. به همین دلیل داشتن یک استراتژی جامع بازاریابی بسیار حیاتی است.

با این وجود ، با توجه به تعداد استراتژی های بازاریابی موجود ، برای صاحبان مشاغل نوپا، انتخاب یک گزینه متناسب با نیازهای فعلی استارت آپ (و بودجه!) دشوار است. اما ، چند استراتژی بازاریابی وجود دارد که شرکت مبتدی شما باید آنها را در نظر بگیرد. در اینجا چهار مورد از آنها را ذکر می کنیم:

  1. رسانه های اجتماعی

با توجه به تقریباً ۳ میلیارد نفری که از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می کنند ، دسترسی به مخاطبان مورد نظر شما هرگز آسان نخواهد بود. خواه از فیس بوک ، اینستاگرام یا توییتر استفاده کنید ، این سیستم عامل ها فرصتی برای شما ایجاد می کنند تا زمینه فروش خود را برای مشتریان بالقوه ایجاد کرده و آگاهی در مورد نام تجاری خود ایجاد کنید. نه تنها این مورد، بلکه با بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توانید در زمان واقعی با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کرده و از طریق گپ به سوالات آنها پاسخ دهید که همین مسئله به نوبه ی خود ، رضایت مشتری را افزایش می دهد.

رسانه های اجتماعی همچنین به شما امکان می دهند پیوندهایی را با وب سایت مشاغل خود ، به ویژه وبلاگ ها ، به اشتراک بگذارید. با کلیک بیشتر افراد بر روی پیوند شما ، میزان بازدید در وب سایت خود را نیز افزایش می دهید. بعلاوه ، اگر محتوای شما را آموزنده بدانند ، شانس بیشتری برای تبدیل این لیدها به فروش خواهید داشت.

  1. تبلیغات چهره به چهره

یا همان معرفی دهان به دهان کلاسیک همچنان یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی برای شرکت های نوپا است. وقتی مردم از دوستان یا عزیزانشان درباره کسب و کار شما چیزهای مثبتی می شنوند، این احتمال وجود دارد که آنها بخواهند بدانند چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند و آن را برای خودشان هم تجربه کنند.

با این کار از مشتریان خود بخواهید که تجارت شما را به دیگران ارجاع دهند. اگر کسی محصولات شما را از طریق معرفی مشتری های قدیمی شما بخرد می توانید برای مشتری قدیم خود که نقش معرف را داشته هدیه ای تعیین کنید. مثلا تخفیف یا یک خرید رایگان در ازای معرفی چند مشتری جدید.

دانستن اینکه در پایان چیزی در انتظار آنها است ، آنها را ترغیب می کند که موارد خوب کسب و کار شما را به دیگران تبلیغ کرده و گسترش دهند.

بهترین قسمت در مورد این استراتژی بازاریابی رایگان بودن آن است. تنها چیزی که باید مطمئن شوید این است که خدمات عالی به مشتری ارائه می دهید زیرا این معمولاً اولین چیزی است که مشتری شما متوجه می شود وقتی کالا یا خدمات شما را برای اولین بار آزمایش می کنند.

اگر می توانید ، سعی کنید فراتر از انتظارات مشتری خود باشید (به عنوان مثال، محصولات را زودتر تحویل دهید، پروژه ها را زودتر از تاریخ مورد انتظار به پایان برسانید و غیره).

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

وب سایت های تجاری اگر مخاطبان شما آن را در اولین صفحات نتایج موتور جستجو مشاهده نکنند ، کار زیادی برای شما انجام نخواهند داد. به همین دلیل سرمایه گذاری در بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ضروری است. با استفاده از یک استراتژی مناسب ، قادر خواهید بود کمپین بازاریابی محتوا را بهبود ببخشید و قابلیت مشاهده وب سایت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید. این به معنی منجربه بهترشدن ، بهبود ترافیک و در نهایت فروش است.

در اصل، موارد زیادی وجود دارد که شما باید هنگام اجرای استراتژی های SEO خود بر روی آنها تمرکز کنید. در این میان ، وبلاگ نویسی باید در اولویت های اصلی شما قرار گیرد. اگر نمی دانید باید بگوییم ۸۴٪ از مصرف کنندگان پس از مطالعه در مورد آن در پست وبلاگ ، به احتمال زیاد کالایی را خریداری می کنند یا از خدمات شما بهره مند می شوند. این امر ایجاد یک وبلاگ جامع و آموزنده در مورد تجارت و سایر موضوعات مرتبط را برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار می کند.

  1. ایمیل مارکتینگ

استراتژی مهم و موثر بازاریابی تجاری ، بازاریابی از طریق ایمیل است. با استفاده از آن ، می توانید مشتریان خود را در مورد جدیدترین موارد اضافه شده یا تغییرات در کسب و کار خود به روز نگه دارید. چه به سادگی تغییر مکان فروشگاه شما و یا اعلام یک خط تولید جدید ، بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان می دهد تا ارتباط مداوم با مشتریان خود داشته باشید. در واقع ، طبق eMarketer.com ، مشاغلی که یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل را اجرا می کنند ، ممکن است ROI تا ۴۰۰، و گاهی اوقات بیشتر داشته باشند.

یکی از بهترین راه ها برای اجرای استراتژی بازاریابی ایمیل شما این است که مشتریان خود در صفحه ورود خود فرم را پر کنند. به این ترتیب می توانید ایمیل ها را جمع آوری کرده و از آنها برای ارسال اطلاعات مربوط به تجارت خود استفاده کنید. همچنین برای شخصی سازی رویکرد بازاریابی از طریق ایمیل می توانید جزئیات دیگری مانند نام ، روز تولد یا علایق را نیز بخواهید.

نتیجه

استراتژی بازاریابی شما می تواند تجارت شما را رونق داده یا از بین ببرد. اگر می خواهید تجارتتان در صنعت رقابتی رونق داشته باشد ، به خصوص شرکت های نوپا نیاز به جذب گسترده و رشد مشتری خود در اسرع وقت دارند. گرچه ممکن است بسیاری از کارآفرینان فکر کنند که برای اجرای استراتژی های بازاریابی خود به سرمایه قابل توجهی نیاز دارند ، اما در واقع می توانند رویکردی کم هزینه (اما موثر) پیدا کنند که می توانند بلافاصله آن را اجرا کنند.

استراتژی های بازاریابی ذکر شده در بالا تنها برخی از مواردی است که شرکت مبتدی شما باید در نظر بگیرد. با ادامه کار خود، در نهایت بهترین ترکیب استراتژی بازاریابی را پیدا خواهید کرد که بیشترین بازده سرمایه گذاری را برای کسب و کار شما ایجاد می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: