شش ترفند نینجا که باید با آنها آشنا شوید (بخش دوم)

همان طور که با دوره های آنلاین تجربه بیشتری کسب می کنید، در نهایت با نکات و ترفندهایی برای به حداکثر رساندن یادگیری آشنا خواهید شد.

این تکنیک ها می توانند به نحوه ارائه محتوا، تصاویر بصری مورد استفاده در دوره، شیوه های طراحی آموزشی، تسهیل، فیلم ها، استراتژی های تعامل و موارد دیگر مربوط شوند.

بسته به مخاطب مورد نظر، برخی از این استراتژی ها بهتر از سایرین عمل می کنند.

همچنین لازم است که ببینید چه نوع تکنیک هایی برای افراد دیگر مفید واقع شده است.

چرا به آنها ترفندهای نینجا می گوییم؟

وقتی اجرای چیزی نسبتاً آسان است، دوست داریم آن را یک ترفند “نینجا” بنامیم.

این فقط یک روش سرگرم کننده برای اشاره به چیزی است که اجرای آن طولانی و سخت نیست اما می تواند تأثیر بسزایی در ابتکار یادگیری شما داشته باشد.

اگر به دنبال برخی نکات کاربردی هستید که بتوانید در مدت زمان کوتاهی اجرا کنید، شش نکته زیر را در نظر بگیرید. هر یک از آنها یک استراتژی ساده برای موفقیت در کسب موفقیت دارند.

۴- ترفند نینجا برای ادامه دروس دوره ها – طولی نمی کشد که محتوای دوره از رده خارج می شود.

زمان زیادی برای ایجاد یک دوره یادگیری صرف می شود. همه چیز از برنامه ریزی تا توسعه، آزمایش دوره و ارائه آن فرآیندی بسیار زمان بر است.

اما کار فقط به دلیل کامل بودن دوره انجام نشده است.

طراحان آموزش فصلی می دانند که دوره های آموزش یک رویداد “یک کار انجام شده” نیست.

آنها برای اطمینان از مرتبط بودن محتوا، به نگهداری و نظارت مداوم نیاز دارند.

به مرور زمان شرایط تغییر می کند و ممکن است بهترین راه حل در مواقعی که قبلاً انجام شده است، نباشد.

هرچه دوره های آموزشی بیشتری در سازمان وجود داشته باشد، زمان بیشتری برای بررسی دائمی مطالب دوره در نظر گرفته می شود. برخی حتی جلسات منظم بررسی را چندین بار در سال برای مرور محتوای دوره برنامه ریزی می کنند.

خوب نیست اگر چیزی وجود داشته باشد که این روند را از دوش شما بردارد؟
خوب، وجود دارد!

در واقع، این ترفند کوچک “نینجا” به شما کمک می کند تا در هر لحظه از زمان، نه فقط در فواصل زمانی مشخص، در کنترل محتوای دوره فعال باشید.

ایده ساده است: در هر دوره آموزشی باید یک نماد (یا یادداشت) روشن روی صفحه داشته باشید که کاربر را به گزارش مطالب قدیمی یا نادرست سوق دهد.

این کار را می توان با متن لینک پیوندی که فرم جدیدی را باز می کند (به عنوان مثال “گزارش محتوای نادرست در این صفحه”) انجام داد.

در صورت انتخاب، فرم باز می شود و کاربر می تواند آنچه را که فکر می کند نادرست است نشان دهد. سپس این مورد برای یک شخص نقطه ای یا صندوق ورودی مشترک تیم طراحی آموزش ارسال می شود.

روش دیگر اجرای زبانه ای است که در کنار صفحه قرار دارد و همیشه برای انتخاب در دسترس است. برنامه هایی وجود دارند که می توانند در زمان ارسال از صفحه عکس بگیرند تا شما دقیقاً از محتوای مورد نظر شخص مطلع شوید.

در حالی که هنوز به بررسی منظم محتوای دوره نیاز خواهید داشت، اکنون می توانید بازخورد زنده افرادی را که در این دوره شرکت می کنند تلفیق کنید.

شما از تعداد افرادی که از تلاش خود صرف نظر می کنند شگفت زده خواهید شد که البته در پایان، کار شما را بسیار آسان می کند!

۵- ترفندهای نینجا برای شخصی سازی یادگیری الکترونیکی – کسب درآمد اغلب غیر شخصی است، به همین دلیل شما به این استراتژی نیاز دارید.

علی رغم همه مزایای بزرگ کسب مهارت، مردم همیشه علاقه مند به آن نیستند.
بسیاری از آنها آموزش زنده را به دلیل تعاملی که در محیط کلاس وجود دارد ترجیح می دهند.

اگر آموزش زنده امکان پذیر نیست، بنابراین غیر معمول نیست که افراد به دنبال وبینار باشند.
به عبارت دیگر، یک عامل انزوا برای یادگیری وجود دارد که باید به آن توجه شود.

برای خنثی کردن این جنبه از آموزش، شما باید در دوره های مختلف خود در نقاط مختلف ارتباطی ایجاد کنید. از برخی جنبه ها، شما باید بیش از حد ارتباط برقرار کنید.

ارتباط می تواند چند شکل مختلف داشته باشد. در واقع، شاید کلمه بهتر “تعامل” باشد. با ایجاد نقاط تعامل در دوره های آنلاین خود، عنصری را در اختیار دانش پذیر قرار می دهید که هنگام آموزش زنده، طبیعی تر باشد.

یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن تعامل به دوره های شما راهکارهای ارتباطی است. به عنوان مثال، ما دو روش سریع برای انجام این کار هنگام استفاده از LMS وردپرس LearnDash ارائه می دهیم.

۱- استفاده از اعلان های نشان
۲- ارسال ایمیل بر اساس فعالیت کاربر

این دو استراتژی دارای اهداف مشابه و در عین حال اندکی متفاوت هستند.

اولین مورد با هدف ارائه برخی عناصر گیمیفیکیشن به محتوای دوره است که باعث می شود تجربه یادگیری سرگرم کننده تر باشد ( و از جمله موارد دیگر).
این امر بلافاصله برای فراگیر تأثیر گذار است، زیرا بلافاصله هنگام گذراندن دوره اتفاق می افتد.

استراتژی دیگر (ارسال ایمیل بر اساس فعالیت کاربر) به منظور افزایش ارتباط با فراگیر خارج از دوره است. به عنوان مثال، اگر کسی در آزمونی موفق نشد، ممکن است بخواهید ایمیل تشویق برای او ارسال کنید. همچنین می توانید منابعی برای کمک به آنها در درک بهتر مطالب در نظر بگیرید.

هر دو این استراتژیهای ساده و نینجا نقاط تعاملی را ایجاد می کنند و عنصری «انسانی» را به یادگیری می افزایند، چیزی که امروزه اغلب در دوره های آنلاین از دست می رود.

۶- ترفند نینجا برای یادگیری بهتر در کلاس – این نکته به معنای واقعی کلمه می تواند در آخر هفته اجرا شود.

اگر معلم یا استاد هستید، داشتن ایده ای از سیستم مدیریت یادگیری در کلاس ایده خوبی است.

موسسه شما ممکن است در حال حاضر یکی از آنها را داشته باشد. اما با توجه به تجربه ی ما، این راه حل های سازمانی می توانند سخت و کسل کننده باشند.
بنابراین به طور قطع استفاده از آن را ادامه دهید (ما نمی خواهیم شما را به دردسر بیندازیم)، اما شما همچنین می توانید LMS منحصر به فرد (مینی) LMS خود را برای تکمیل موضوع دوره خود در نظر بگیرید.

گرچه به نظر می رسد این یک کار دلهره آور است، اما به شما اجازه می دهیم راهی آسان برای انجام این کار در اختیار شما قرار گیرد: امتحان کردن

گیمیفیکیشن، گرافیک فانتزی، توزیع امتیاز و جدول امتیازات را فراموش کنید. به سادگی با یک آزمون ابتدایی “در خانه” شروع کنید که دانش پذیران می توانند بین زمان کلاس آن را بگذرانند.

فقط باید بدانید نیاز به یک آزمون، ارزش زیادی ندارد. شما باید توجهتان را به نتایج معطوف کنید.

به عنوان مثال، یک استفاده خوب از وقت کلاس، استفاده از آن برای شبیه سازی و تمرینات است (غالباً از ویژگی های کلاس واژگون شده).

قبل از این تمرین دانش پذیران در مسابقه شرکت می کنند و شما می توانید اعلانی را تنظیم کنید که وقتی دانش پذیر نتواند به درصد مشخصی برسد (به عنوان مثال هر کسی که ۶۰٪ یا پایین تر شود) شما را مطلع کند.

با استفاده از این اطلاعات، هم اکنون می توانید افرادی را که نمره کمتری دارند در کنار دانش پذیرانی قرار دهید که در طول شبیه سازی پرورش یک محیط یادگیری حمایتی، به نمرات آزمون بالایی دست یافته اند.

ببینید این کار چقدر آسان است؟

فقط با استفاده از یک آزمون در سیستم مدیریت یادگیری شخصی خود، تجربیات یادگیری بهتری را برای دانش پذیران خود ایجاد می کنید.

اگر از خود می پرسید که چگونه می توانید این نوع آزمونهای خودکار را ایجاد کنید، LearnDash شما را کمک خواهد کرد. شما می توانید اعلان ها را ارسال کنید، به افراد مختلف جایزه بدهید، تعداد معینی بازپرداخت را مجاز کنید و موارد دیگر.

به معنای واقعی کلمه می توانید این پیکربندی ساده را آخر هفته تنظیم کنید و در هفته ی بعد، تجربه کلاس را بهبود ببخشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: