روندهایی که آینده آموزش آنلاین را مشخص می کند

یادگیرندگان انتظار دارند سیستم ها و نرم افزارها متناسب با سبک زندگی پرمشغله و نیازهای شغلی باشد.

برای بسیاری، ساعت ها نشستن و یادداشت برداری از کتاب ها در یک زمان، همیشه عملی نیست.

درعوض، ارائه دهندگان یادگیری باید تشخیص دهند که رویکردهای چندمنظوره تری که دانش را به صورت ناگهانی ارائه می کنند و پشتیبانی شبانه روزی را فراهم می کنند کدام ها هستند.

بیایید به روندهای اصلی فناوری که در آینده نزدیک بر یادگیری محل کار تأثیر می گذارد نگاه کنیم.

۱٫ آموزش خرد

یادگیری خرد در دنیای کار – یادگیری و توسعه (L&D) – و مدارس در هر گروه سنی به طور فزاینده ای محبوب است.

در مدارس و از طریق دوره‌های آموزش الکترونیکی، ماژول‌های یادگیری خرد به دانش پذیران این فرصت را می‌دهند که مقدار کمی از اطلاعات مفید در مورد یک موضوع خاص را بیاموزند.

این یک راه عالی برای مشارکت در موضوعات بزرگتر یا اطمینان از کسب امتیاز در موضوعات غیر اصلی است.

در دنیای اشتغال، آموزش خرد به متخصصان دانش مورد نیاز را در زمان نیاز می دهد.

صرفه جویی در وقت همه و بهبود ROI

 در محیط کاری سریع امروزی، افراد زمان کمتری برای انجام کارهای خود دارند و در نتیجه زمان کمتری برای آموزش دارند.

استفاده از یادگیری خرد در زمینه مقابله با مشکلات فعلی می تواند کارکنان را با مهارت هایی که در این لحظه خاص نیاز دارند تجهیز کند و به آنها کمک کند تا کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

۲٫ ماژول های ویدئویی

مشابه یادگیری خرد، و برخی از ماژول‌های میکرو را می‌توان به این روش ارائه کرد، ویدیو روشی محبوب‌تر برای ارائه دوره‌های آنلاین است.

به شرط داشتن منابع داخلی برای ارائه، طیف گسترده ای از موضوعات را می توان از این طریق ارائه کرد.

تجزیه مجموعه به ماژول های ویدئویی با اندازه کوچک، هدایت دانش پذیران به منابع دیگر و پشتیبانی از کلاس های درس یا جلسات آنلاین.

۳٫ دوره های الکترونیکی کوتاه مدولار

ارائه دهندگان آموزش به حجم عظیمی از محتوا دسترسی دارند. از منابع سنتی گرفته تا بخش‌های وسیعی از دانش آنلاین، از جمله MOOC یا همان آموزش رایگان همگانی، منابع آموزشی باز (OERs)، پادکست‌ها، ویدیوها، وبلاگ‌ها و وبینارها.

راه اندازی و در دسترس قرار دادن این منابع، متناسب با نیازهای یک دوره خاص و مرتبط با فراگیران، چالشی است.

ایجاد منابع آنلاین مدولار باید این کار را به میزان قابل توجهی آسان‌تر کند. به این ترتیب، دوره ها می توانند با تغییر نیازهای فراگیران راحت تر تغییر کنند.

با ظهور تحقیقات جدید، دوره ها می توانند تغییر کنند. یا زمانی که تغییرات نظارتی لازم‌الاجرا می‌شود، L&D در محیط‌های کاری می‌تواند مطابق با نیازهای یادگیری جدید سازگار شود و ارائه دهد.

۴٫ مسیرهای یادگیری مناسب

همه نیازهای یادگیری یکسانی ندارند. این چیزی است که مدارس، کالج‌ها و ارائه‌دهندگان توسعه شخصی مستمر (CPD) آن را می‌دانستند.

 با این حال، اکنون، به لطف پیشرفت‌های فناوری دیجیتال، می‌توانیم راه‌حل‌های یادگیری تطبیقی ​​ایجاد کنیم که بسته به نیازها و توانایی‌های دانش پذیران مختلف، مسیرهای همه‌کاره و مدولار را ارائه می‌دهد.

آموزگاران و ارائه دهندگان دوره می توانند مطابق با مناسب ترین مفاد یادگیری مورد نیاز دانش پذیران یا متخصصان اصلاح و تنظیم کنند.

به شرط اینکه همه کسانی که مدرک تحصیلی می گیرند با معیارهای ارزیابی مطابقت داشته باشند، نحوه ارائه یک دوره دیگر نیازی به یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه ندارد.

۵٫ سیستم های مدیریت یادگیری (LMS)

سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) کاربردی ترین و مفیدترین راه برای پیگیری یادگیرندگان و معلمان هستند.

مدارس، کالج‌ها و حتی کارفرمایان بیشتر روی این سیستم‌ها هزینه می‌کنند و انتظار می‌رود که بازار در سال ۲۰۲۳ از ۲۲ میلیارد دلار فراتر رود.

۶٫ ماژول های کاربردی، پوشیدنی، افزوده شده و مجازی

وقتی نوبت به ارائه دوره های عملی می رسد، فناوری این کار را برای همه آسان تر می کند. با دستگاه‌های پوشیدنی، افزوده و واقعیت مجازی، یادگیرندگان می‌توانند در همه چیز از چوب‌کاری گرفته تا مونتاژ ماشین‌ها و ساخت قطعات تمیز و بیوتکنولوژی آموزش ببینند.

تئوری و عمل را می توان در واحدهایی با هم ترکیب کرد و برخی از عناصر نیاز به فعالیت در کلاس در کنار دوره های آموزش الکترونیکی مدولار دارند.

با این موج جدید فناوری، آموزش موضوعات عملی آسان تر، مقرون به صرفه تر است و نتایج یادگیری را برای کسانی که در دوره های عملی می گذرانند بهبود می بخشد.

نتیجه

در طی چند سال آینده، می‌توان انتظار داشت که یادگیری آنلاین همچنان به تکامل خود ادامه دهد.

مدولارتر، انعطاف پذیرتر و به طور فزاینده ای متناسب با نیازهای فراگیران خواهد شد.

با پیشرفت آموزش الکترونیکی، رویکردهای استاندارد چه در محیط‌های یادگیری سنتی و چه در محیط کار از بین خواهند رفت.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: