مشکلات کلاس های آنلاین

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم

با گسترش ویروس کرونا در جهان و لزوم فاصله گذاری های اجتماعی شیوه جدیدی برای تدریس در نظر گرفته شد. به ناچار برای ادامه ی مسیر آموزشی دنیا بر آن شد که از این پس آموزش آنلاین و مجازی را جایگزین مدارس و کلاس های آموزشی مختلف نماید. هرچند امیدواریم هرچه زودتر این ویروس مرتفع شود و شرایط به روال قبل بازگردد اما نباید از مزایای کلاس های آنلاین گذشت،. حتی پس از رفع این بیماری نیز همچنان کلاس های آنلاین می تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد پر مشغله باشد.

اما با وجود مزایای بسیاری که برای آموزش مجازی برشمردیم، این نوع آموزش مشکلاتی را نیز با خود دارد.
با توجه به اینکه این روش آموزشی به یکباره و بدون برنامه ریزی به سیستم آموزشی تحمیل شد زیر ساخت های مناسبی نداشت که به همین دلیل مشکلاتی را با خود در پی داشت. در ذیل این مطلب به بررسی این مشکلات می پردازیم:

نداشتن آشنایی کافی از نرم افزارهای آموزش آنلاین

شاخص ترین مشکل در مواجهه با کلاس های آنلاین نداشتن شناخت کافی از نرم افزارهای آموزش آنلاین است که می تواند مدرسین و دانش پذیران را دچار سردرگمی کند. تنها راه برون رفت از این مشکل شناخت و بررسی کامل نرم افزار های کلاس های آنلاین است، بهتر است قبل از اقدام به خرید حتما به اندازه لازم از نرم افزارها اطلاعات کسب کنید و با توجه به عملکرد و قابلیت های آن همچنین با توجه به نیاز های خود اقدام به تهیه نرم افزار نمایید.

نبودن زیرساخت های مناسب برای این روش آموزشی

نبودن اینترنت مناسب با پهنای باند کافی در تمام نقاط کشور و یا عدم دسترسی برخی افراد به اینترنت کار را سخت کرده و گاهی موجب شده افراد نتوانند از این امکان بهره مند شوند.
از این رو انتظار می رود مسئولین این مشکل را برطرف کنند و بستر مناسبی برای استفاده تمام افراد ایجاد شود، چرا که بعد از پشت سر گذاشتن دوران کرونا نیز ما به آموزش های آنلاین و مجازی نیاز داریم.

نبودن امکانات سخت افزاری مناسب برای همه

بسیاری افراد در نقاط مختلف کشور امکان تهیه سخت افزارهای مناسب مانند موبایل، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ ، برای اتصال به کلاس های مجازی را ندارند، که البته با حمایت های مالی میتوان به این افراد کمک کرد تا تجهیزات لازم را فراهم کنند.

سن افراد در آموزش آنلاین

بالا بودن سن برخی مدرسین که همیشه نیز از روش های سنتی استفاده کرده اند و آشنایی کافی با دنیای مجازی ندارند و یا پایین بودن سن برخی دانش پذیران که هنوز روش های استفاده از موبایل یا لپ تاپ را نمیدانند از دیگر مشکلات این سیستم آموزشی است.

اضطراب و استرس

یکی دیگر از مشکلاتی که در سر راه این آموزش وجود دارد استرس و نگرانی است که موجب عدم یادگیری صحیح در افراد می شود. در واقع استرس و نگرانی کارایی افراد را تحت تاثیر خود قرار داده و راندمان آموزشی را پایین می آورد. با بالاتر بردن سطح آگاهی افراد می توان تا حد زیادی این تنش ها و استرس ها را مدیریت کرد و سطح آن را پایین آورد.

تیم پشتیبانی کلاس روم همواره برای پاسخگویی آماده است و به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را در زمینه کلاس های آنلاین داشته و از مزایای آن بهره مند شوید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: