کرونا و کلاس های مجازی

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم


شیوع گسترده ویروس کرونا امور بسیاری را در کشورها مختل کرده است. یکی از حوزه هایی که بیشترین ضربه را از کرونا دیده حوزه آموزش است. بسیاری از مدارس، دانشگاه ها و موسسات برای اینکه بتوانند به رسالت خود ادامه دهند ناچارا به کلاس های مجازی روی آورده اند.
در این مجال سعی داریم در مورد آموزش های آنلاین و مزایای آن نسبت به کلاس های حضوری صحبت کنیم. پیش از این و با گسترش تکنولوژی و اینترنت آموزش دچار تغییراتی شده بود اما با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی دچار تحولی اساسی شد.

برتری های کلاس های مجازی نسبت به آموزش حضوری

در روش های سنتی آموزش می بایست دانش آموز و معلم حتما در مکان و زمانی خاص حضور یابند تا امر آموزش انجام شود.
اما با توجه به فاصله گذاری های اجتماعی و شرایط خاص موجود این امکان از افراد سلب شده است. از آن جایی که نمی توان آموزش را تعطبل نمود تنها راه چاره آموزش مجازی و آنلاین است. در واقع محیطی که شبیه ساز از محیط واقعی کلاس باشد ولی نیاز به حضور افراد در یک مکان خاص در کنار یکدیگر نداشته باشد. در این محیط افراد می توانند با هم تبادل اطلاعات و گفتگو داشته باشند و در تعامل با هم بیشتر بیاموزند. در این محیط مدرس می تواند مطالب خود را در قالب صوت، فیلم، نوشته، عکس و … به اشتراک بگذارد و در زمان برگزاری کلاس سوال طرح نماید.

صرفه جویی در صرف هزینه با آموزش آنلاین

شیوع کرونا علاوه بر آسیب های جانی بسیاری که به بار آورده، ضربات اقتصادی سهمگینی نیز وارد آورده است. بسیاری مشاغل ورشکست یا تعطیل شده اند بخشی از افراد برای حفاظت از سلامتی و جانشان در خانه مانده اند. همین امر موجب شده که شرایط اقتصادی خانواده ها بیش از پیش دچار نقص و اشکال شود. به گونه ای که مانند قبل توان پرداخت هزینه تحصیل فرزندانشان را ندارند. ولی آموزش مجازی با هزینه های بسیار کمتری همراه است و دیگر نیازی به صرف هزینه های بالا برای رفت و آمد نیست. و همین امر موجب صرفه جویی در صرف هزینه و زمان می شود.
برگزاری آسان و امن کلاس های آنلاین نیازمند بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری مناسب، دانش فنی و صرف هزینه نسبتا زیاد است. بهترین کار برای پایین آوردن هزینه ها استفاده از سامانه های اشتراکی کلاس آنلاین است. سامانه کلاس روم دارای مجوز رسمی و قانونی و ارائه کننده خدمات آموزشهای آنلاین، برگزاری جلسات و وبینارها در بستر AdobeConect می باشد. این سامانه با اتکا به تیم پشتیبانی حرفه ای و استفاده از تکنولوژی روز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: