استفاده از تمرین بازیابی برای تقویت یادگیری آنلاین

آیا فراگیران شما هرگز یادگیری را تمرین می کنند؟ فراگیران شما برای کسب مهارت و گسترش دانش خود به شما مراجعه می کنند و شما به عنوان یک مربی آنلاین، متعهد هستید که به آنها در رسیدن به این هدف کمک کنید. با این حال، از بسیاری جهات، عادت های یادگیری که ما به عنوان دانش پذیر در مدرسه ابتدایی ایجاد کردیم و شیوه های آموزشی که از معلمان خود جذب کردیم، منجر به نتایج یادگیری موثر برای بزرگسالان نمی شود. بنابراین ایجاد دوره های موثر و بازنویسی برای دانش پذیران بزرگسال به معنای تمرکز روی استراتژی های کارآمد آموزش است.

در سالهای اخیر، یکی از مهمترین اکتشافات جدید در علوم تدریس مربوط به “اثر آزمون” یا روشی است که در آن اجرای آزمونهای ساختگی یا آزمونهای آزمایشی به دانش پذیران کمک می کند تا اطلاعات را به طور موثرتری نسبت به جلسات مرور مکرر حفظ کنند. این یک خبر عالی برای مربیان و فراگیران است، اما استفاده از آن برای دوره آموزش الکترونیکی شما به معنای بازاندیشی و اجرای آزمون است.
برای اکثر ما ، در طول مدت تحصیل در مدرسه، امتحانات بسیار ترسناک بودند. جدا از ضربه ای ناخوشایند که گرفتن نمره های ضعیف ایجاد می کند، عدم موفقیت در یک آزمون یا کسب نمره ضعیف می تواند به معنای صرف ساعات اضافی با معلم خصوصی یا عدم امکان ورود به یک برنامه تحصیلی مطلوب باشد.

به طور خلاصه، سالها آموزش سنتی باعث شده است که بسیاری از ما از آزمونها فقط به عنوان نوعی ارزیابی استفاده کنیم. بر این اساس، تشکیل “عادت های خوب مطالعه” و مرور مکرر مطالب قبل از آزمون روشی بود برای اینکه هرگونه پاسخ نادرست جلوگیری شود.

اما اگر این آزمونها در عوض یک ابزار یادگیری باشند چه می شود؟ در واقع، این همان چیزی است که در عمل بازیابی انجام می شود.

تمرین بازیابی یا: هنر به خاطر سپردن.

تئوری عمل بازیابی، آزمون را در ابتدای کار خود قرار می دهد. به جای این که آزمون ها ابزاری باشند که مربیان برای سنجش میزان دانش از آن استفاده کنند، آزمون ها می توانند خود وسیله ای برای دستیابی به دانش توسط دانش پذیران شوند. اگر تسلط بر موضوعی تا حد زیادی شامل توانایی بازیابی این دانش باشد، تمرین بازیابی می تواند به بهبود تسلط کمک کند.

در تمرین بازیابی، به جای اختصاص زمان مطالعه، به مرور اطلاعاتی که قبلاً آنها را پوشش داده اند، به دانش پذیران یک آزمون آزمایشی داده می شود تا ببینند در سناریوی کم مخاطره چقدر می توانند این اطلاعات را به یاد بیاورند. در آزمایش های کنترل شده مکرر، فراگیرانی که در آزمون آزمایشی شرکت می کنند، در ارزیابی های بعدی عملکرد بهتری نسبت به فراگیرانی دارند که برای بار دوم به آنها مهلت داده شد تا آزمون دهند.

هدف نه آموزش فراگیران در فنون آزمون زنی است که می تواند عملکرد را بهبود بخشد، و نه تمرکز بر سوالات، و نه تمرین فقط بر روی سوالاتی است که ممکن است در یک امتحان ظاهر شود. درعوض، هدف از بازیابی بهبود مهارت واقعی است، به طوری که مطالب مدتها بعد از پایان دوره نیز در ذهن یادگیرنده باقی بماند.

یادآوری موفقیت آمیز برای یادگیری ضروری است، اما حتی حدس زدن نیز پیشرفت هایی را نشان می دهد.
مطمئناً، حتی در یک آزمون آزمایشی، دانش پذیران اشتباه خواهند کرد. این نقطه اجرای آنها در یک سناریوی کم خطر است، جایی که اشتباه کردن عواقبی ندارد. وقتی فراگیران پاسخ میدهند، بازخورد فوری در مورد درست یا غلط بودن پاسخ آنها از جمله یک جمله ی توضیحی پشتیبانی کننده، برای کمک به فراگیران در بهبود یادآوری ضروری است.

شنیدن این نکته که یادگیرندگانی که قادر به یادآوری موفقیت آمیز اطلاعات نیستند، در تست های بعدی عملکرد بهتری ندارند، اصلا شوک آور نیست. با این حال، یک کشف شگفت آور این است که حتی حدس زدن در مورد جواب درست می تواند به فراگیران کمک کند بعداً اطلاعات صحیح را به یاد بیاورند.

یک توضیح برای این امر این است که یادگیرندگان نامطمئن که به پاسخ خود اطمینان ندارند ممکن است احساس کنند “حدس می زنند” فقط برای اینکه درستی حدس خود را کشف کنند. به همین ترتیب، یادگیرندگانی که در آزمون های عملی پاسخ ها را حدس می زنند، ممکن است برای کمک به یادآوری پاسخ صحیح، از اطلاعات مرتبط استفاده کنند. ممکن است اشتباه کنند، اما روند بدست آوردن جواب برای آنها تا حدی درست بوده است. پایین آوردن مخاطرات یک آزمون عملی، فراگیران را ترغیب می کند که با اطمینان بیشتری حرکت کنند و بازخورد فوری به آنها اجازه می دهد تا به سرعت کشف کنند که کدام غریزه درست و کدام غلط است.

پاسخ کوتاه ، جای خالی یا چند گزینه؟ انتخاب خود را انجام دهید.

بسیاری از منابع و بحث های فراوان در تلاش بوده است تا تعیین کند کدام سوالات در مقاله ها برای ارزیابی تسلط بر موضوعات دانش پذیران موثر هستند. با این حال، یک نتیجه شگفت آور از آموزش این است که هیچ یک از این روش ها به طور محسوسی نسبت به روش دیگر در بهبود یادآوری موثر نیستند. اگرچه یک پاسخ کوتاه یا یک سوال ممکن است در امتحانی برای ارزیابی تسلط واقعی یک فراگیر موثرتر باشد، اما در یک سناریو، سوالات چند گزینه ای به همان اندازه موثر هستند.

تست تمرین تنها راه بهبود یادآوری برای یادگیری طولانی مدت نیست.

اگرچه فکر کردن در مورد عمل یادآوری در مورد تست زدن آسان است، به یاد داشته باشید هر زمان فراگیران دانش خود را بازیابی می کنند و استفاده می کنند نوعی تمرین یادآوری است. ابزارهای فراوانی وجود دارد که مربیان می توانند در دوره های خود برای کمک به یادآوری و نگهداری، از نقشه برداری دانش گرفته تا مباحث کلاس، از آنها استفاده کنند.

نکته اصلی این است که کمک به فراگیران در بازسازی دانش کلید حفظ طولانی مدت است. یادگیری بیشتر از طریق مرور مجدد همان مطالب اتفاق می افتد. با کمک به دانش پذیران خود در بهبود مهارت یادآوری، این کار را انجام دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: