برای طراحی یک دوره آموزش الکترونیکی از کجا شروع کنیم

نمی دانید برای طراحی دوره خود از کجا شروع کنید؟ این پست ها بهترین روش ها را به شما نشان می دهند. اکنون آماده شروع دوره ها هستید. تنها سوال این است: از کجا شروع کنید؟

این ممکن است برای یک مدرس دوره ی آنلاین به عنوان یک نقطه ثابت عجیب به نظر برسد ، اما این وضعیتی است که هر روز با آن روبرو می شویم. بیشتر کاربران کسانی هستند که ما آنها را متخصصان موضوع می نامیم. آنها دانش زیادی در مورد موضوعی که می خواهند تدریس کنند دارند، اما در واقع آن را تدریس نکرده اند. آنها می خواهند دانش خود را به اشتراک بگذارند ، اما نمی دانند که چگونه آنچه را که آموخته اند را به شکل یک دوره ی آموزشی آنلاین به دیگران ارائه کنند.

با این حال ، خبر خوب این است که تدریس یک مهارت آموخته شده است، مهارت مورد حمایت بسیاری از علوم و تحقیقات. این همان چیزی است که در طراحی آموزشی وجود دارد.
با پیروی از روشهای اثبات شده برای تحویل مواد به روشهایی که با روشهای یادگیری جذب اطلاعات کار می کند ، می توانید دوره های موثرتر و لذت بخشی تری ایجاد کنید.

شش نکته برای کمک به شما در برنامه ریزی یک دوره آنلاین موفق
بیایید با بررسی برخی از اصول طراحی آموزشی شروع کنیم. اگر می خواهید یک دوره موفق ایجاد کنید ، باید با پایه های خوب شروع کنید. این به معنای آموزش به فرگیران ، ایجاد یک طرح کلی قوی ، ایجاد چک لیست های منظم برای ارزیابی و ایجاد یک انجمن پشتیبانی است.

در سه مرحله یک دوره کلی ایجاد کنید
صحبت در مورد برنامه ریزی خوب است ، اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ ساده تر از آنچه فکر می کنید است. با تعیین هدف نهایی دوره خود شروع کنید. می خواهید فراگیران تا پایان کار چه چیزهایی را یاد بگیرند؟ سپس نقاط عطف اصلی را تعیین کنید که برای دستیابی به آن هدف به آنها نیاز دارند. سرانجام ، مراحل عملیاتی ایجاد کنید تا بتوانند به این نقاط عطف دست یابند.

۵ اشتباه در طراحی آموزش
برخی از اشتباهات اساسی در طراحی آموزش نیز وجود دارد که مشاهده کرده ایم مدرسین بارها و بارها آنها را مرتکب می شوند. این موارد شامل شلوغ کردن صفحه با اطلاعات بیش از حد همزمان و ایجاد جریان ضعیف بین درس ها است.

چگونه می فهمید که یکی از اشتباهات لیست ما را مرتکب شده اید؟ و چگونه آن را برطرف می کنید؟ در پست خود درباره پر کردن محتوا ، ما عمیقاً به این موضوع می پردازیم که چرا این عمل برای دانش پذیران بسیار بد است و مراحلی را که می توانید برای جلوگیری از آن در صفحات دوره خود انجام دهید توضیح می دهیم.

آیا دوره شما از فرسودگی شغلی یادگیرنده رنج می برد؟

طراحی آموزشی یک دلیل اساسی در ایجاد دوره های آنلاین است: بدون آن ، فراگیران ممکن است از آموزش و یادگیری دلزده شوند و وقتی فراگیران دلسرد می شوند ، یکی از این دو اتفاق می افتد، یا آنها دوره ی شما را ترک میکنند ، یا عملکرد آنها آسیب می بیند. هر دوی آنها مرگ را برای تجارت شما به همراه دارد. در اینجا نحوه جلوگیری از وقوع آن آورده شده است.

یکی از دلایل دلزدگی فراگیران ، مفهومی به نام “بار شناختی” است. به عبارت دیگر ، هرچه بیشتر از حافظه دانش پذیران خود به آنها اطلاعات بدهید ، به مرور زمان در حافظه نگه داشتن آنها کمتر می شود. افراد قبل از اینکه خسته شوند ، فقط می توانند تا حد مشخصی اطلاعات را دریافت کرده و در حافظه نگه دارند.

یکی از سوالات اساسی مدرسین در مورد تدریس دروس این است: چگونه می توانم فراگیرانم را درگیر کنم؟
بعضی اوقات خود محتوا آنقدر جذاب است که فراگیران جذب می شوند و در طول کل دوره همراه می شوند. اما در صورتی که محتوا به اندازه کافی جذاب نباشد ارتباط تعاملی می تواند به کمک بیاید و دانش پذیران را تحریک به ادامه ی یادگیری نماید. به طور کلی تحریک و نگه داشتن فراگیران در دوره کار نسبتا سختی به حساب می آید.

چرا فراگیران برای شروع در دوره شما ثبت نام می کنند؟ آیا فراگیران شما به دنبال یک گروه اجتماعی هستند؟ آیا این دوره برای رفع نیازهای شغلی است؟ یا آیا آنها فقط ذاتاً کنجکاو هستند؟ اگر می دانید چه چیزی یادگیرندگان شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، می توانید در ایجاد محتوای جذاب موثرتر باشید.

از دوره آموزش الکترونیکی خود برای تغییر رفتار استفاده کنید

راه دیگری که دوره شما می تواند در طولانی مدت به فراگیران شما کمک کند تشویق آنها به شکل گیری عادت های جدید است. با تغییر در رفتارهای یادگیرنده ، می تواند برای آنها راحت تر باشد تا دوره خود را تمام کنند و سپس برای ثبت نام در دوره بعدی اقدام نمایند.

نحوه تبدیل یادگیری افزایشی به یادگیری مادام العمر

وقتی فراگیران می فهمند که دستورالعمل شما به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک می کند ، این انگیزه را برای آنها فراهم می کند تا با برنامه خود همراه شوند.

وقتی نوبت به اجرای یک دوره آنلاین موثر می رسد ، نحوه تدریس شما نیز به همان اندازه مهم است.

سوالات متداولی وجود دارد که می گوید: “کسانی که می توانند ،به کسانی که نمی توانند ، آموزش میدهند. ” همانطور که احتمالاً حدس می زنید ، معلمان طرفدار این جمله نیستند. مهارت در انجام یک کار به معنای مهارت در آموزش نحوه انجام کار نیست. آنها دو مهارت متفاوت هستند و برخی از افراد دارای یک مهارت ، بعضی دارای مهارت دیگر و بسیاری از افراد دارای هر دو مهارت هستند.

همانطور که در ابتدا گفتیم ، تدریس یک مهارت آموخته شده است. حتی اگر هرگز دوره ای را تدریس نکرده باشید ، می توانید نحوه انجام آن را بیاموزید و با هر دوره ای که ایجاد می کنید ، دانش و درک شما رشد می کند. می توانید با گذشت زمان از تجربه خود برای ادامه ایجاد دوره های بهتر استفاده کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: