آیا دوره های آنلاین باید ابتدا برای موبایل طراحی شود؟

امروزه ایجاد یک دوره آنلاین، متفاوت از پنج سال پیش است و این امرعمدتا به دلیل فناوری های استفاده شده می باشد.

زمانی که آموزش الکترونیکی برای اولین بار به صحنه آمد، راهی جز استفاده از دسکتاپ برای گذراندن دوره وجود نداشت. سپس لپ تاپ ها به یک امر عادی تبدیل شدند. در حال حاضر ما انواع دستگاه ها را داریم و فناوری تلفن همراه در این زمینه پیشگام است.

حالا این سوال مطرح می شود: هنگام ایجاد یک دوره آموزش الکترونیکی، ابتدا باید بر روی یادگیرنده تلفن همراه تمرکز کنید؟
پاسخ کوتاه است: بله

رشد یادگیری الکترونیکی رانندگی با موبایل

یادگیری موبایل محرک رشد صنعت یادگیری الکترونیکی است. پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۰ بازار یادگیری موبایل به تنهایی ۳۷٫۶ میلیارد دلار باشد. این زیر مجموعه قابل توجهی از کل فضای آموزش الکترونیکی را تشکیل می دهد.
بازار در این مسیر حرکت می کند و دوره های شما نیز باید همین روند را طی کنند.

اما چگونه این تغییر را انجام می دهید؟

در واقع آنقدرها هم دشوار نیست. در بیشتر موارد، این فقط به معنای کمی همراه کردن ذهنیت و سپس انتخاب استراتژی های طراحی آموزشی است که به این خواسته های جدید پایبند هستند.

به عنوان مثال، هنگامی که ما در حال ایجاد دوره هایی برای شرکتهای Fortune 500 بودیم، دائماً در حال آزمایش عملکرد در انواع لپ تاپ هایی بودیم که این شرکت برای کارمندان خود در نظر گرفته بود. چند دسکتاپ نیز وجود داشت. بنابراین پس از آزمایش تنظیمات مختلف لپ تاپ، ما توانستیم در برابر این دسکتاپ ها آن را آزمایش کنیم.

برعکس، ما به هیچ وجه از کیفیت و میزان کارایی سامانه کم نکردیم، بلکه اطمینان حاصل کردیم که محتوایی که ایجاد کرده ایم در لپ تاپ به خوبی نمایش داده می شود. اما ما به لپ تاپ به عنوان وسیله اصلی برای ارائه دوره نگاه کردیم.

انتقال آهسته، اما یک مرحله ضروری

بازار به آرامی به سوی این رویکرد می رود و این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، این یکی از دلایلی است که شما شاهد افزایش محتوای خرد هستید.

اکنون وقتی دوره ای را ایجاد می کنیم باید ابتدا اطمینان حاصل کنیم که برای موبایل مناسب است. آیا روی تلفن های هوشمند مختلف و همچنین تبلت ها کار می کند؟ به محض اینکه اطمینان حاصل کردیم، تأیید اینکه آیا برای لپ تاپ ها نیز مناسب است منطقی به نظر می رسد.

این شیوه ساختار بندی دوره ها فقط در سال های آینده بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. ما همیشه کسانی را که در حال ایجاد محتوای دوره ای هستند تشویق می کنیم که ابتدا محتوای خود را برای تلفن همراه و سپس برای لپ تاپ (و در صورت لزوم، دسکتاپ) طراحی کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: