هفت استراتژی برای بهبود آموزش الکترونیکی تعاملی

مشارکت یادگیرنده در آموزش الکترونیکی یک شبه اتفاق نمی افتد. برای بهبود محبوبیت و مقبولیت آموزش الکترونیکی، از استراتژی های تعامل یادگیرنده مطلع شوید.

سازمان شما ممکن است دارای یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) باشد که میزبان برخی از منابع آموزش آنلاین شگفت انگیز است ، اما آیا این برای اطمینان از درگیری یادگیرندگان در آموزش الکترونیکی کافی است؟

واقعیت این است که افزایش تعامل با فراگیران همچنان به عنوان یک چالش برای آموزش مدیران و متخصصان تحقیق و توسعه در صنایع مختلف باقی مانده است. در واقع ، این دومین گزینه در لیست اولویت ها است.

آیا راهی برای تقویت تعامل یادگیرنده در یادگیری الکترونیکی و تبدیل هر کارمند به یک یادگیرنده وجود دارد؟ در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

  1. آموزش الکترونیکی را در اولویت قرار دهید

نیروی کار مدرن به دنبال مسیرهای یادگیری خودگردان و یک محیط کار مشترک است و آموزش الکترونیکی به خوبی در این استراتژی آموزشی قرار دارد. گزارش ۲۰۱۹ آموزش محل کار LinkedIn همچنین نشان می دهد که اکثر فراگیران به دنبال این هستند که بخواهند خودشان را برنامه ریزی کنند ، زیرا خود می خواهند تجربه یادگیری را کنترل کنند.

اگر به تازگی در جستجوی eLearning هستید، یک مورد تجاری چشمگیر ارائه دهید تا از مدیریت ارشد، پشتیبانی و تأیید را کسب کنید. پس از خرید سهامداران و مدیریت عالی، به سادگی آموزش الکترونیکی را راه اندازی نکنید زیرا به یک استراتژی آموزش آنلاین نیاز دارید. هنگامی که به فراگیران، دوره هایی اختصاص داده می شود که از قبل با آن آشنایی داشته باشند، این امر باعث می شود تا عملکرد کارکنان افزایش یابد. آموزش الکترونیکی را در اولویت قرار دهید و به نحوه انجام آموزش دقیق فکر کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک تجربه یادگیری آنلاین یا ترکیبی (بسته به نوع آموزش) را در نظر بگیرید که می تواند توسط افراد جدید استخدام شده و همچنین کارمندانی که به روند کار مسلط هستند، استفاده شود. در حالی که استخدام های جدید از همان ابتدا شروع می شوند، کارمندان باتجربه این گزینه را دارند که دقیقاً به آنچه نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید اطلاعاتی را که دانش پذیران از قبل می دانند یا نمی دانند، دریابید. یکی از راه های انجام این کار شامل پیش ارزیابی ها در آموزش الکترونیکی است. در هر مرحله از تجربه ی یادگیری ، یک پیش ارزیابی را در آن قرار دهید. اگر فراگیران بتوانند پیش سنجش را با موفقیت بگذرانند ، می توانند در مسیر یادگیری به سطح بالاتری بروند.

آیا همه ما نشنیده ایم که وقتی عادت های خوب را شروع می کنید آسان تر است؟ همان استراتژی را در محل کار خود دنبال کنید. استخدام های جدید را به آموزش الکترونیکی معرفی کنید. شاید بتوانید یک برنامه یادگیری ترکیبی را برای پردازنده ارائه دهید. آموزش الکترونیکی می تواند در مراحل مختلف برنامه پردازشی شما (قبل ، در حین و بعد از آموزش) متناسب باشد. با این کار ، شما عادت دسترسی به یادگیری در صورت تقاضا و همچنین افزایش تعامل یادگیرنده در آموزش الکترونیکی را ایجاد می کنید.

استراتژی ۲: آموزش آنلاین را با بررسی عملکرد ادغام کنید

هر دو آموزش و همچنین بررسی عملکرد هدف یکسانی دارند ، یعنی بهبود عملکرد در محل کار. تنها تفاوت این است که در حالی که ارزیابی عملکرد مروری بر عملکرد کارکنان در گذشته است ، آموزش برای عملکرد کارکنان در آینده است.

هدف از یک سیستم ارزیابی عملکرد فقط تعیین رشد کارمند در سازمان نیست بلکه شناسایی زمینه های بهبود مهارت های آنها است. اگر می توانید این زمینه های پیشرفت را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید آیا آموزش می تواند راه حلی ارائه دهد؟ پس از آن شما می دانید دوره بعدی آموزش الکترونیکی باید چه مواردی را پوشش دهد.

شاید کارمندان شما به آموزش مبتنی بر مهارت (به عنوان مثال: آموزش نرم افزار آنلاین) یا آموزش آگاهی (به عنوان مثال: آموزش کد رفتار) نیاز داشته باشند. شما همچنین می توانید ارزیابی های آنلاین را انجام دهید تا دانش اصلی کارکنان را که برای وظایف آنها در محل کار ضروری است ، بسنجید. بر اساس نتایج ارزیابی ها ، می توان کارکنان را به سمت دوره های موجود در آموزش الکترونیکی سوق داد.

این مورد برای سازمانهایی که با eLearning شروع به کار می کنند قابل اجرا است ، اگر شما قبلاً در چندین برنامه آموزش آنلاین برای توسعه کارمندان سرمایه گذاری کرده اید ، اما کارمندان شما به این دوره ها دسترسی ندارند چه می کنید؟ برای تقویت مشارکت کارکنان ، مدیران یا سرپرستان می توانید دوره هایی را که احساس می کنید می توانند به گزارش های مستقیم آنها کمک کند و آنها را مجبور به آموزش کند ، شناسایی کنید. سازمان ها همچنین می توانند اتمام برنامه های آموزش آنلاین را ماتریسی از عملکرد بدانند که در عملکرد ارزیابی می شود.

استراتژی ۳: آموزش الکترونیکی شخصی و سفارشی را ارائه دهید

خطری که با یک دوره عمومی یا انتخاب یک راه حل آموزشی خارج از محدوده ی مورد نیاز شما همراه است این است که ممکن است دقیقاً مربوط به کارمندان شما نباشد. آموزش بی ربط یک اشتباه بزرگ است.

چطور می توانید یادگیری را شخصی سازی کنید؟ برای درک چالش های کارمندان، در هنگام کار با کارمندان صحبت کنید یا نظرسنجی انجام دهید. پاسخ ها یا نتایج نظرسنجی را تجزیه و تحلیل کنید. آیا می توان مشکلی را که مانع گردش طبیعی کار است از طریق آموزش الکترونیکی برطرف کرد؟ اگر بله ، از طریق آموزش الکترونیکی که سفارشی است ، مشکل را برطرف کنید. با استفاده از جدیدترین ابزارهای نگارشی ، می توان سریعاً راه حل های آموزشی سفارشی را توسعه داد.

می توانید از سناریوهای انشعاب استفاده کنید تا فراگیران را در مسیرهای یادگیری جداگانه ، براساس پاسخ آنها به سوالات ، قرار دهید. یادگیری خرد با قابلیت ارائه محتوا در قالب های متنوع روش دیگری برای شخصی سازی تجارب یادگیری است. انعطاف پذیری را به کارمندان ارائه دهید تا فرمت های میکرو یادگیری را که برای آنها مناسب تر است انتخاب کنند و میزان تعامل را به اوج خود برسانند.

استراتژی ۴: برای ارتقا آموزش الکترونیکی، در محیط کار تأثیر گذار باشید

حمایت از تیم رهبری شما برای ایجاد فرهنگ یادگیری ضروری است. این افراد افرادی هستند که می توانند مدیران و رهبران تیم را تحت تأثیر قرار دهند تا آموزش الکترونیکی را در اولویت قرار دهند. طبق گزارش LinkedIn ، اگر پیشنهادات مربوط به دوره های بهبود مهارت از طرف مدیران آنها باشد ، ۵۶٪ از فراگیران وقت بیشتری را صرف یادگیری می کنند. به عنوان مثال ، یک پیام ویدیویی ساده از طرف COO Econet Wireless منجر به درگیری ۹۴٪ کارمندان در آموزش الکترونیکی شد.

در اینجا چند نکته سریع برای شناسایی قهرمانان آموزش الکترونیکی آورده شده است که می تواند تعامل فراگیران را در آموزش الکترونیکی بهبود بخشد. شخصی را انتخاب کنید که دارای شرایط زیر باشد:

  • یک رهبر با نفوذ
  • فعالانه
  • زرنگی در فن
  • متعهد به اهداف سازمانی

استراتژی۵ تعامل یادگیرنده: قالب های یادگیری مخلوط و مطابقت داشته باشید

در آموزش آنلاین محتوا همیشه در راس باقی خواهد ماند و وقتی محتوا را در قالب های مختلف ارائه می دهید ، تعامل فراگیر افزایش می یابد.

فیلم ها ، پادکست ها ، اینفوگرافیک ها ، آزمونها ، وبینارها ، PDF های تعاملی و کتابهای الکترونیکی چند نمونه از قالب های یادگیری است که می توانید در دوره های آموزش الکترونیکی امتحان کنید. این مطمئناً باعث افزایش تعامل فراگیران در یادگیری الکترونیکی می شود. از هر یک از این قالب های مختلف می توان به طور موثر در برنامه های آموزشی ترکیبی و همچنین کاملاً آنلاین استفاده کرد.

استراتژی تعامل یادگیرنده ۶: تأثیر یادگیری را بسنجید

در صورت مشاهده بازدهی ملموس از تلاش خود برای یادگیری، فراگیران مطمئناً با eLearning درگیر خواهند شد. ایجاد ارتباط الکترونیکی با سناریوی کار آنها یک روش مطمئن برای افزایش تعامل کارکنان است.

کاری که می توانید انجام دهید این است:

  • با روسای عملکردی یا مدیران صحبت کنید تا مشخص کند چگونه آموزش الکترونیکی می تواند به سازمان در دستیابی به اهداف تجاری کمک کند.
  • پیگیری عملکرد کاری کارمندان قبل و بعد از آموزش، پیشرفت را اندازه گیری کنید.
  • داستان افرادی را که از تکمیل آموزش آنلاین بهره مند شده اند به نمایش بگذارید. این می تواند به دیگران انگیزه دهد تا همان کار را انجام دهند.
  • ترکیبی از آموزش کامل الکترونیکی ، یادگیری خرد و همچنین پشتیبانی از عملکرد سریع را ارائه دهید

  • استراتژی تعامل یادگیرنده ۷: ابتکارات خود را در زمینه آموزش الکترونیکی به بازار عرضه کنید
    اگر تنها دوره های آموزش الکترونیکی را راه اندازی کنید و دسترسی به واحدهای آموزشی را به کارمندان بسپارید ، کافی نیست. در مورد ابتکارات خود در زمینه آموزش الکترونیکی سر و صدا ایجاد کنید. برای تقویت تعامل کارکنان با آموزش الکترونیکی ، ایمیل ها ، رویدادهای یادگیری ، فیلم ها ، نشانه ها ، کمپین های بازاریابی ، مسابقات و موارد دیگر را در سازمان خود امتحان کنید. علاقه فراگیران به دوره های آموزش الکترونیکی و اطمینان از جلب توجه آنها.
    ترکیبی از این استراتژی های تعامل یادگیرنده را امتحان کنید و به تعامل کارمندان انگیزه بسیار مطلوبی بدهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: