تشویق به یادگیری غیررسمی در محیط کار

چگونه می توان به عادت های یادگیری غیررسمی در دفتر کار خود کمک کرد. تقریباً برای هر شغل، کلید ماندن در بازار رقابتی به دست کارمندان آن است.

یافتن و حفظ اعضای تیم با استعداد می تواند یک چالش باشد و انجام این کار اغلب به معنای فراهم آوردن راه هایی برای رشد آن کارمندان است.

در حالی که بسیاری از سازمان ها به دوره های مختلف یادگیری رسمی مراجعه می کنند، آنها باید مزایای یادگیری غیررسمی را نیز در نظر بگیرند.

یادگیری غیررسمی به نوعی از یادگیری گفته می شود که اکثر ما هر زمان با مشکلی در محل کار خود روبرو شویم یا در موردی کنجکاوی انجام دهیم منجر به یادگیریمان میشود. بسیاری از ما این را یادگیری نمی دانیم، زیرا با انواع یادگیری رسمی که از کلاس تشخیص می دهیم مانند سخنرانی ها، سمینارها و دروس سازمان یافته مطابقت ندارد.

با این حال، یادگیری غیررسمی می تواند مزایای زیادی برای مشاغل و افراد داشته باشد. این امر آموزش کارکنان را بهبود می بخشد و باعث ایجاد خلاقیت می شود. بیشتر ما بدون در نظر گرفتن این روش نمی توانستیم کارهای خود را انجام دهیم.

گفته می شود، سازمان ها می توانند میزان اشتغال به یادگیری غیر رسمی هنگام کار را تحت تأثیر قرار دهند. برای یک مدیر آسان است که یادگیری غیررسمی را به عنوان عامل حواس پرتی ببیند، یا اگر کارمندان در معرض تنگنا قرار دارند از به اشتراک گذاشتن مهارت با یکدیگر جلوگیری کنند.

با این حال، سازمانهایی که از یادگیری غیر رسمی پشتیبانی کرده و به آن تشویق می کنند، به احتمال زیاد در بالای روند ظهور صنعت باقی می مانند، کارکنان با استعدادی را جذب می کنند و نتایج بدیعی را ارائه می دهند. اگر به نظر می رسد این فرهنگی است که می خواهید در سازمان خود ایجاد کنید، در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از یادگیری غیر رسمی در دفاتر خود پشتیبانی کنید.

  1. آن را قابل قبول کنید.

کارمندان همیشه در قبال کارهایی که به عهده خود دارند پاسخگو خواهند بود. اما در بیشتر دفاتر، گردش کار دارای نوسان است. در یک روز یک کارمند ممکن است کل روز کار داشته باشد، در حالی که روز دیگر ممکن است با یک بعد از ظهر خالی از کار روبرو شود.

این نوسانات اغلب برای کارمندان ناامیدکننده است، به خصوص اگر دفتر آنها برای جلوگیری از حواس پرت ، یک مسدود کننده وب سایت را نصب کرده باشد. اما اگر کارفرمایان با یادگیری چیز جدید کارمندان را به استفاده بیشتر از این زمان ترغیب کنند چه؟

  1. به آن زمان دهید.

اگر به طور فعال تیم، شما را تشویق به خرج کردن وقت خود برای ساختن عادت یادگیری غیررسمی می کند، بعضی از دفاتر این کار را بیشتر با اختصاص تعداد مشخصی از ساعت در هفته برای کارمندان خود برای صرف پروژه های جانبی انجام می دهند. برای این مشاغل، یادگیری غیررسمی راهی جدید برای سرمایه گذاری در رشد کارکنان و مدیریت استعداد است. همه از یک سیاست پیروی نمی کنند، اما مطمئناً ارزش آزمایش را دارد.

  1. در مورد آن وبلاگ بگذارید.

ما قبلاً در مورد برخی از عوارض جانبی مثبت راه اندازی یک وبلاگ نوشتیم. چرا همین کار را در دفتر کار خود تشویق نمی کنید؟ وبلاگ شرکت خود را برای تعداد بیشتری از کارمندان باز کنید، و آنها را تشویق کنید تا درباره موضوعات مرتبط با صنعت مطلب ارسال کنند.

یا اگر برای وبلاگ خود استراتژی بازاریابی کاملاً محکمی دارید و نمی خواهید آن را از خط خارج کنید، آن را به عنوان یک نشریه داخلی در نظر بگیرید. حتی می توانید به کارمندان خود پیشنهاد دهید که بیشتر در وبلاگ های شخصی خود پست ارسال کنند. به هر حال، مهارت نوشتن خوب در هر نیروی کار قابل تشویق است.

  1. آن را ارائه دهید.

برخی از افراد از وبلاگ لذت می برند، برخی دیگر ارائه را ترجیح می دهند. هر دو روش های مناسبی برای ارتقا یادگیری غیررسمی و به اشتراک گذاری دانش در یک دفتر هستند. اگر جلسه هفتگی تیم را برگزار می کنید، می توانید پنج دقیقه از هر جلسه را به سخنرانی یک همکار اختصاص دهید. یا می توانید ناهار ارائه ماهانه را برای هرکسی که می خواهد موضوعی را به اشتراک بگذارد، اجرا کنید.

علاوه بر این، فرصت های ارائه به کارمندان کمک می کند تا راحت تر در مقابل مخاطبان صحبت کنند. اگر یکی از اعضای تیم شما به ویژه یک استثنایی ارائه دهد، ممکن است وقت آن باشد که همکار تیم شما را در جاهای دیگر نمایندگی کند مانند یک کنفرانس یا یک وبینار.

  1. آن را به اشتراک بگذارید.

چگونه دفتر شما معمولاً اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می گذارد؟ اگر یک انجمن داخلی دارید، می توانید یک صفحه بحث اختصاص دهید که به مقالات جالب اختصاص دارد. یا اگر از یک پلتفرم گپ مانند استفاده می کنید، می توانید کانالی را برای پست های مشابه اختصاص دهید. وقتی همکاران ایده هایی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، به هم کمک می کنند تا در یک صفحه باقی بمانند و به صورت تیمی با هم کار کنند.

۶ . دموکراتیک کار کنید (هر کسی معلم است).

آنها می گویند بهترین راه برای یادگیری یک چیز، آموزش آن است. اگر تا به حال وقت خود را از روز کاری خود صرف کرده اید و به همکار خود نشان می دهید چگونه یک کار را انجام دهد، احتمالاً این احساس را درک می کنید. فضاهای کاری که اشتراک دانش را تشویق می کنند، فقط با آموزش کارکنان نتایج بهتری نمی بینند. آنها همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس کسانی می شوند که مهارت های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

لازم نیست آموزش از بالا به پایین باشد. کارمندان جدید معمولاً ایده ها و تجربیاتی را با خود به همراه می آورند که می تواند به یک سازمان کمک کند. در حالی که همکاران جدید در محیط جدیدشان سرعت می گیرند چیزهای زیادی برای یادگیری دارند، اما همچنین چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند که قطعا ارزش گوش دادن به آنها را دارد و شما هرگز نمی دانید چه چیزی یاد خواهید گرفت!

یادگیری غیررسمی غالباً منجر به یادگیری رسمی می شود.

شاید در مثالهای بالا الگویی را مشاهده کرده باشید: در بسیاری از آنها، آنچه به عنوان تمرینی برای یادگیری غیررسمی آغاز شد به چیزی رسمی تر تبدیل شد. فراگیران با موضوعی که برایشان جالب بود شروع کردند و تا پایان کار آنها تجربه کافی برای آموزش دیگران را داشتند.

این نباید برای کسی که دوست دارد یاد بگیرد تعجب آور باشد. وقتی به چیزی علاقه پیدا می کنید، سخت است که در مورد آن با دیگران صحبت نکنید. وقتی واقعاً به آن اشتیاق پیدا کنید، حتی ممکن است آن به یک حرفه تبدیل شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: