آیا آموزش الکترونیکی می تواند شما را برای انقلاب فناوری آماده کند؟

چهار روشی که آموزش الکترونیکی شما را برای انقلاب فناوری آماده می کند

فناوری در حال حاضر با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت است، به این معنی که روزانه مشاغل جدید زیادی ایجاد می شود.

علیرغم اخبار بی‌شماری که ادعا می‌کنند اتوماسیون شغلی اکثر افراد را در چند سال منسوخ می‌کند، در واقع به ایجاد یک صنعت جدید کمک می‌کند که سخت‌افزار کامپیوتر و تمام کدهای مورد نیاز برای مدیریت این گردش‌های کاری را حفظ می‌کند.

متأسفانه، سیستم آموزشی ما تقریباً هیچ کاری برای آماده سازی دانش پذیران برای پذیرش این مشاغل انجام نمی دهد.

اکنون چندین دهه است که آموزش سنتی به کندی تغییر کرده است. برنامه ریزان برنامه درسی نمی توانند ادامه دهند، و اغلب بیشتر بر مسائل اجتماعی-سیاسی تمرکز می کنند تا مسائل مربوط به فناوری و مهندسی.

استادان اغلب در راه خود گیر کرده و در برابر ایده های جدید مقاومت می کنند. علاوه بر این، یک بوروکراسی عظیم کارها را عقب نگه می دارد.

در نتیجه، یک نسل کامل از متخصصان جدید به جای آموزش الکترونیکی روی می آورند.

برخی از تحلیلگران صنعت شک دارند، با این حال، این برنامه های آموزشی جدید و مرسوم، واقعاً می توانند دانش پذیران را برای آینده آماده کنند.

حقیقت در واقع بسیار تعجب آور است.

۱٫ مشاغل در بخش بلاک چین و یادگیری ماشین

بسیاری از دانشگاه‌های مرسوم که آموزش آنلاین ارائه می‌دهند، چیزهایی را به دانش‌ پذیران آموزش می‌دهند که با آنچه در کلاس‌های درس سنتی پوشش می‌دهند، تفاوتی ندارند.

برنامه‌های جدیدتر آموزش الکترونیکی خصوصی توجه زیادی به روندهای شغلی فناوری بین‌المللی دارند، به این معنی که آنها توانسته‌اند برنامه‌های خود را متناسب با بخش‌هایی از صنعت که واقعاً فرصت‌های شغلی جدید ایجاد می‌کنند، تنظیم کنند.

به عنوان مثال، نرم افزارهای مبتنی بر بلاک چین به سرعت تبدیل به یک موضوع داغ می شوند.

در حالی که به نظر می رسد رسانه های اصلی فقط استفاده از آن را به عنوان نیروی محرکه رمزارزها پوشش می دهند، بلاک چین همه چیز را از دفتر فروش گرفته تا مخازن اسناد ایمن نیرو می دهد.

در نتیجه، بسیاری از مشاغل جدید برای متخصصانی که در این زمینه سابقه دارند، وجود دارد.

یادگیری ماشینی همچنین در حال تبدیل شدن به یک حوزه اصلی تحقیقاتی است که مشاغل جدید ایجاد می کند.

احتمالاً با تشخیص تصویر و پردازش زبان طبیعی آشنا هستید، که انقلابی در نحوه تعامل برخی مشاغل با داده های مشتری ایجاد می کند.

برای نشان دادن میزان محبوبیت آن، این واقعیت را در نظر بگیرید که یک مطالعه فنی در مورد یادگیری ماشین اکنون بیش از ۵۰۰۰۰ نقل قول دارد که توسط همتایان بررسی شده است.

برای نگهداری این سیستم ها به افراد حرفه ای نیاز است. متأسفانه، افراد آموزش دیده کافی برای درخواست این مشاغل وجود ندارند.

کلاس‌های آنلاین بلاک چین و هوش مصنوعی در دسترس هستند و می‌توانند بسیار بیشتر از چهار سال نشستن در یک سالن سخنرانی برای آماده‌سازی دانشجویان برای این مشاغل، تاثیرگذار باشند.

مردم به این برنامه ها هجوم نمی آورند، زیرا توانایی اعطای مدرک های سنتی را ندارند.

۲٫ گواهینامه های حرفه ای در حال قبول شدن هستند

چیزی که اکثر مردم متوجه نمی شوند، این است که گواهینامه های آموزش الکترونیکی ممکن است برتر از برنامه های مدرک سنتی در صنایع خاص در نظر گرفته شوند.

هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین تنها دو مورد از این زمینه ها هستند. برخی از کارشناسان گفته اند که بیش از شش فناوری جدید وجود دارد که به زودی کارفرمایان را وادار می کند به دنبال افرادی باشند که این گواهینامه ها را دارند.

برخی از تحلیلگران صنعت بر این واقعیت که گواهینامه های حرفه ای چیز جدیدی نیستند، قاطعانه گفته اند.

برنامه‌های یادگیری شرکتی برای چندین دهه ثابت در دنیای فناوری اطلاعات بوده‌اند و برخی از سازمان‌های خصوصی از دهه ۱۹۸۰ گواهینامه‌های خود را اعطا کرده‌اند.

مشکل این است که برخی از این برنامه ها به اندازه کالج های سنتی انعطاف ناپذیر باقی مانده اند.

بیش از تعداد کمی از آنها عمدتاً بر موضوعاتی تمرکز می‌کنند که واقعاً با نوع مطالبی که ادعا می‌کنند مرتبط نیستند، مرتبط هستند.

آنها همچنین به آرامی منسوخ شده اند زیرا از امتحان هر چیز جدیدی امتناع می ورزند.

شما هرگز یک گواهینامه شرکتی متعارف برای انواع خاصی از توسعه برنامه یا طراحی رابط کاربری نخواهید دید، که این زمینه‌های اضافی جایی است که سازمان‌های آموزش الکترونیکی جدیدتر می توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند.

اگر دانشگاه ها در چند سال آینده تغییرات اساسی در برنامه درسی دانشگاهی خود ایجاد نکنند، موقعیت خود را در برخی رشته ها به خطر می اندازند.

۳٫ مشاغلی که هنوز تصور نشده است

یکی از مشکلات آموزش متعارف این است که نمی تواند افراد را برای مشاغل جدیدی که هنوز وجود ندارند آماده کند.

انقلاب تکنولوژیک در حال ایجاد شرایط است که تا چند سال پیش حتی در حد فکر هم نبود.

دانشگاه ها نمی توانند امیدی به ادامه روند داشته باشند، اما آموزش الکترونیکی دو راه برای مقابله با این مشکل دارد.

از آنجایی که برنامه های آموزش الکترونیکی سریع و مقرون به صرفه هستند، متخصصان بیکار می توانند تصمیم بگیرند که به سادگی در طول کاریابی خود برای آنها درخواست دهند و به محض تکمیل آن به رزومه خود اضافه کنند.

در بسیاری از موارد، ممکن است تنها چند روز طول بکشد تا یک برنامه تمام شود.

تمرکز قوی بر روی مبانی همچنین به اطمینان از اینکه فارغ التحصیلان آموزش الکترونیکی قادر به گرفتن موقعیت هایی هستند که در حال حاضر در مراحل ابتدایی هستند کمک کرده است.

در حالی که فناوری ممکن است در حال تغییر باشد، اصول اساسی علم کامپیوتر تغییر نمی کند.

بسیاری از دانشگاه‌ها سال‌ها پیش چیزهایی مانند ریاضیات گسسته را کنار گذاشتند، اما اکنون دانش‌ پذیران می‌توانند اطلاعات علمی را به سادگی با اجتناب از یک سالن سخنرانی سنتی در اختیار داشته باشند.

هنگامی که آنها اصول اولیه را به دست آوردند، می توانند مهارت های خود را تقریباً به هر شرکتی که به دنبال متخصصان ماهر است منتقل کنند.

۴٫ آینده آموزش الکترونیکی

رفتن به مدرسه آنلاین چیز جدیدی نیست. با این حال، آنچه احتمالاً تغییر خواهد کرد، نحوه نگاه کارفرمایان به افرادی است که تحت این نوع آموزش قرار گرفته اند.

برخی از مردم در حال حاضر ارزش گواهینامه های آموزش الکترونیکی را در مقایسه با دیپلم های سنتی کالج پایین تر می دانند.

دیگران آنها را در بهترین حالت برابر می بینند، اما اکثر آنها هنوز نظر نسبتا ضعیفی در مورد آنها دارند.

در حالی که احتمالاً این دیدگاه برای مدتی در دنیای آکادمیک ادامه خواهد داشت، این تا حد زیادی فقط به این دلیل است که دانشگاه‌ها نمی‌خواهند آن را بپذیرند.

 کارفرمایان به زودی گواهینامه های آموزش الکترونیکی را در حداقل برخی از رشته ها برتر از مدارک کالج سنتی در نظر خواهند گرفت.

کسانی که ابتکار عمل را به دست گرفته اند و اعتبار دیجیتالی دریافت کرده اند، به زودی از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: