شش مزیت گیمیفیکیشن که باید بدانید

بسیاری از برنامه های آموزش الکترونیکی از در اختیار داشتن نوعی گیمیفیکیشن در دوره های خود بهره مند می شوند.

برخی از پیشنهادات وجود دارد که این کار را بسیار خوب انجام می دهد زیرا باعث می شود دانش پذیران مشغول کار شوند و “برای موارد بیشتر” بازگردند.

حقیقت این است که استفاده از گیمیفیکیشن در دوره های یادگیری شما فواید زیادی دارد و خبر بهتر این است که اجرای عناصر گیمیفیکیشن ساده مانند امتیاز و امتیاز دهی بسیار پیچیده نیست.

چرا از گیمیفیکیشن استفاده کنیم؟

چرا باید وقت بگذارید و یک جز گیمیفیکیشن را برای دوره های خود تنظیم کنید؟

خوب، در اینجا شش مزیت وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید:

زیرا بازخورد فوری را ارائه می دهد

دانش پذیران فوراً در مورد درک خود از محتوای دوره بازخورد دریافت می کنند که به نوبه خود مواردی را که برای صرف وقت بیشتر برای بررسی نیاز دارند، برجسته می کند.

تغییر در رفتار

برخی رفتارها با اعطای توانایی کسب امتیاز و نشان به دانش پذیران تقویت می شود. این حتی اگر این نکات و نشان ها را برای چیزی ملموس یا واقعی “نقد” کنند (حتی یک روز تعطیل با حقوق)، این حتی بیشتر صادق است.

گیمیفیکیشن برای بیشترین نیازهای یادگیری اعمال می شود

در بسیاری از شرایط یادگیری مانند آموزش پردازنده، دوره های صدور گواهینامه، فروش محصول، پشتیبانی مشتری و انطباق قابل استفاده است.

تأثیر مثبت ارزیابی

از آنجا که گیمیفیکیشن می تواند منجر به یادآوری بالاتر و تغییر رفتار شود، می تواند باعث بهبود عملکرد شود که ارزیابی را برای سازمان ها تحت تأثیر قرار می دهد.

تجربه یادگیری بهتر با گیمیفیکیشن

این فرصت را به دانش پذیران می دهد تا از طرق مختلف با محتوا درگیر شوند.

از دست دادن پاداش

گیمیفیکیشن همیشه جایزه ندارد، بلکه می تواند “از دست دادن” پاداش را نیز در بر داشته باشد. این باعث می شود که مردم شکست بخورند و از این اشتباهات درس بگیرند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: