شش راه برای بهبود مدیریت زمان و تمرکز یادگیرنده

دانش پذیرانی که از خانه تحصیل می کنند اغلب برای تکمیل کار دوره خود تلاش می کنند. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید طراحی دوره خود را برای کمک به آنها بهبود بخشید.

همیشه به دنبال مشاوره در مورد مدیریت زمان و توجه به ابزارها و تکنیک هایی هستیم که به ما کمک می کند کار را ادامه دهیم و تمرکز خود را حفظ کنیم. این یک مشکل مشترک برای بسیاری از بزرگسالان ، دانشجویان و متخصصان است. به نظر می رسد اجتناب از انجام وظایف دشوار بخشی از ذات انسان است ، حتی زمانی که این اجتناب باعث ایجاد استرس و نارضایتی شود.

این یک مشکل جدی برای مدرسین محسوب می شود. فراگیرانی که از نظر مدیریت زمان و تمرکز مشکل دارند ، احتمالاً از ادامه کلاس ها منصرف میشوند. این امر منجر به از دست دادن فروش و کاهش رضایت یادگیرنده می شود که برای شما ضرر دارد، اما برای دانش پذیرانی که ممکن است صادقانه بخواهند دوره های درسی خود را بگذرانند اما برای تغییر عادت های مطالعه مشکل دارند ضرر دارد.

خوشبختانه شما به عنوان یک مدرس می توانید چند مرحله را بگذرانید تا به شما کمک کند دانش پذیرانتان متمرکز بمانند ، زمان خود را بهتر مدیریت کنند و دوره خود را به پایان برسانند.

۱- به دانش پذیران یک طرح کلی از دوره ارائه دهید تا بدانند چه چیزی در انتظارشان است.

بسیاری از افراد وظایفی را که با آنها آشنایی ندارند به تعویق می اندازند. صرف این واقعیت که نمی دانیم چه کاری باید انجام دهم – یا نمی دانم چه چیزی در آینده رخ می دهد – می تواند کسی را سالها حتی از یک کار پیش پاافتاده دور نگه دارد. وقتی نوبت به دروس می رسد ، صریح بودن با دانش پذیران در مورد انتظاراتان از آنها در هر درس می تواند به آنها در ادامه کار کمک کند.

اگر یک دوره یادگیری مادام العمر را برگزار میکنید که هیچ برنامه درسی ثابتی ندارد ، پس یک درس در حال انجام ایجاد کنید که دانش پذیرانتان بتوانند ظرف چند دقیقه آن را کامل کنند و آنها را با قالب محتوای شما آشنا کند.

در مورد دروس نیز همین مسئله صدق می کند. از ابتدای هر درس استفاده کنید و یک خلاصه از مطالب ارائه شده را برای ایجاد انگیزه و علاقه دانش آموزان بیان کنید. اگر فراگیران مطالب را تشخیص دهند، به آنها اطمینان بیشتری در توانایی تکمیل آنها می دهد.

  1. برآورد زمان راجع به مدت زمانی که انتظار دارید دروس را بگذرانند درج کنید.

فراگیران معمولاً حدس نمی زنند که یادگیری مفهومی ناآشنا چه مدت طول می کشد. تخمین زدن برای مدت زمان آموختن درس می تواند تردیدهای آنها را به اندازه کافی کاهش دهد و آنها به جای اینکه آن را به تعویق بیندازند، به آن امیدوار شوند.

  1. دروس را زیر بیست دقیقه نگه دارید.

صحبت از زمان بندی است ، دروس را کوتاه کنید. هرچه زمان ارائه ی درس افزایش یابد، میزان ماندگاری در ذهن یادگیرنده کاهش می یابد ، به ویژه برای سخنرانی هایی که هیچ فعالیت مثبتی از طرف یادگیرنده وجود ندارد. مختصر نگه داشتن آنها نه تنها به شروع یادگیری کمک می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا بیشتر آن را به خاطر بسپارند.

محتوای خرد در اینجا می تواند یک مزیت بزرگ باشد. اینها درسی است که فراگیران می توانند در طی پنج دقیقه روی تلفن های همراه خود به پایان برسانند. با درگیر شدن کمی در یک زمان ، چند بار در روز ، یادگیری مطالب خود به یک عادت تبدیل می شود.

مطمئناً پوشش برخی از مطالب بیشتر طول خواهد کشید. اما اگر می دانید که از زمان بیست دقیقه ای عبور کرده اید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که درس خود را به بخش های کوتاه تری تقسیم کنید و برخی از آزمونهای بازبینی را به دانش پذیران ارائه کنید تا دانش خود را در این راه بررسی کنند.

۴- حواس پرتی ها را با استفاده از حالت فوکوس از بین ببرید.

اگر در سیستم پلتفرم آموزشی خود طرحی را انتخاب کرده اید که حاوی حاشیه کافی نباشد ، یا دارای یک قلم متراکم باشد ، یا اگر حواس پرتی های بصری زیادی را به صفحه درس خود اضافه کرده اید ، تمرکز بر روی مطالب مهم را برای دانش پذیران دشوار می کند.

۵- از تایمرهای درس استفاده کنید و مهلت تعیین کنید.

برای بعضی از قسمت های دوره ، اضافه کردن یک تایمر بصری برای تکمیل عناصر دوره می تواند به دانش پذیران فشار کافی وارد کند تا تلاش خود را برای دوره دو برابر کنند. این همچنین روشی برای تشویق فراگیران برای تمرکز شدیدتر روی مطالب موجود است.
ضرب الاجل می تواند عملکرد مشابهی داشته باشد. اگرچه مهلت تعیین شده در ابتدا ممکن است استرس زا به نظر برسد ، اما واقعیت این است که ، برای کسی که تعلل میکند، فقدان مهلت قانونی به این معنی است که وظیفه ای که به آنها سپرده شده است هرگز انجام نخواهد شد. تعیین ضرب الاجل راهی است برای اینکه دانش پذیران به جای تأخیر انداختن آنها برای مدت نامحدود ، پاسخگو باشند تا شرایط دوره خود را به درستی انجام دهند.

  1. نشان های “streak” را برای دانش پذیرانی که اهداف خود را می خورند ارائه دهید.

تأخیر به انگیزه نیز مربوط می شود. شیوه ساختار دوره شما می تواند به داتش پذیران شما کمک کند تا تعلل را از بین ببرند.

بسیاری از ما عادت کرده ایم که به انگیزه های یادگیرنده به عنوان عواملی خارج از کنترل خود فکر کنیم. این می تواند یک ذهنیت فوق العاده مأیوس کننده برای مدرسینی باشد که نرخ تعامل کم دارند. اما اگر نحوه سازماندهی دوره خود را حساب کنید و از ابزاری که در اختیارتان قرار می دهد و می تواند به دانش پذیرانتان کمک کند تا تمرکز خود را حفظ کنند استفاده کنید ، می توانید به دانش پذیران خود کمک کنید بدون اینکه احساس یاس، تهدید یا ناامیدی کنند ، به اهداف خود برسند.
این یک برد برای همه است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: