مدیریت زمان در دوره های آنلاین

با رعایت این نکات به فراگیران خود کمک کنید تا دوره آنلاین را به پایان برسانند.

زمانی را به جستجوی منابع آنلاین در مورد دوره های آنلاین و مدیریت زمان اختصاص دهید، احتمالاً مقالات زیادی را پیدا خواهید کرد که برای دانش پذیران پر از نکات مهم مطالعه برای کمک به آنها برای گذراندن یک برنامه است. با این حال، یک مشکل بزرگ در این مورد وجود دارد: این مقالات کل بار برای تکمیل دوره را به عهده فراگیر می گذارند. به نظر می رسد این فرض این است که اگر فراگیران تحصیل را رها می کنند، به دلیل عدم تعهد از طرف آنها است.

اما به عنوان مربیان می دانیم اوضاع پیچیده تر است. مطمئناً همیشه یادگیرندگانی وجود خواهند داشت که انگیزه کافی ندارند، از روی هوا و هوس ثبت نام کرده اند یا به سادگی به تحصیل اهمیتی نمی دهند. اما شرایط بسیار رایج تر، یافتن دانش پذیرانی است که از عهده تعهدات خود به دو صورت آنلاین و غیرفعال برآیند، که برای میزان کار یک دوره آنلاین آماده نبوده و در تلاشند تا با جامعه دوره خود ارتباط برقرار کنند.

مربیان آنلاین می توانند چندین مرحله برای رفع این مشکلات طی کنند. به جای اینکه وضعیت را غیرقابل جبران ببینیم، سه روش را بررسی می کنیم که می توانید از طریق آن راه حلی بیابید و به دانش پذیران خود در مسیر موفقیت کمک کنید.

  1. آن را متحرک کنید.

این اولین و مهمترین قانون آموزش آنلاین است: افراد باید از هر کجا که باشند به دوره شما دسترسی داشته باشند. هرچه از نظر زمان و مکان محدودیت بیشتری برای فراگیران خود ایجاد کنید، سخت تر است که آنها دوره شما را در زندگی خود جای دهند.

تحرک در آموزش آنلاین فقط داشتن یک وب سایت پاسخگو نیست که از طریق تلفن هوشمند قابل دسترسی باشد، بلکه همچنین نحوه ارائه محتوا نیز اهمیت دارد. اگر فیلمی دارید، آیا آن فیلم ها دارای زیرنویس هستند تا دانش پذیران بتوانند آنها را در یک مکان شلوغ تماشا کنند؟ اگر آزمون هایی دارید، آیا دانش پذیرانتان می توانند این آزمون ها را با سرعت طی کنند، یا فراگیران باید جواب های طولانی نوشته شده را بر روی دستگاه تلفن خود تایپ کنند؟

از تجربه کاربر غافل نشوید. به عنوان مثال، اگر برای یادگیرندگان شما دشوار است که بین موضوعات بحث و موضوعات موجود در انجمن حرکت کنند، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که کمتر درگیر شوند. این باعث ضعیف شدن جامعه شما می شود و در نتیجه ارزش دوره شما پایین می آید.

  1. آن را تکه تکه کنید.

تکمیل بلوک های مطالعه با تعداد بالا برای دانش پذیران در یک کلاس دشوار است. به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد، ممکن است فراگیرانتان در حالی که بچه هایشان چرت می زنند فقط فرصت استفاده از کلاس شما را داشته باشند. اگر تمام محتوای شما در یک ویدئوی یک ساعته باشد، ممکن است هرگز فرصتی برای اختصاص دادن این زمان برای تکمیل یک درس نداشته باشند.

در عوض، محتوا را تا حد ممکن اندازه لقمه نگه دارید. این باعث می شود موانع درسی از پیش پای آنها برداشته شود. ممکن است دریابید که دانش پذیرانتان می توانند به راحتی در یک روز، یک ساعت درس را بگذرانند، اگر مدت زمان آن پانزده دقیقه یا کمتر باشد.
ممکن است متوجه شوید که فراگیران آسان تر به دروس کوتاه می پردازند تا اینکه بخواهند به دروس طولانی بیندیشند.

دروس کوتاه تر باعث می شود هر زمان که چند دقیقه وقت داشته باشند به آن مشغول شوند و علاوه بر آن حفظ اطلاعات را نیز آسان می کند. یک مزیت جانبی برای محتوای کوتاهتر این است که شما را مجبور می کند خود را ویرایش کنید و اطلاعات را با دقت بیشتری ساختار دهید. اگر مجبور شوید در عرض شش دقیقه نظر خود را بیان کنید، یادگیرندگان یادآوری بهتری از آن خواهند داشت تا اینکه بخواهند در یک سخنرانی ۴۰ دقیقه ای سرگردان باشند.

۳ . مهلت تعیین کنید.

ضرب الاجل در واقع کمک زیادی به بسیاری از دانش پذیران می کند. ضرب الاجل به آنها کمک می کند تا در مورد اینکه برای تکمیل مطالب دوره خود چه نوع تعهدی را باید متعهد شوند، زودهنگام به ارزیابی برسند. اگر یک یادگیرنده فکر کند که تکمیل یک درس فقط چند ساعت طول می کشد، ممکن است آن را به مدت یک یا دو هفته کنار بگذارند و فکر می کند که می تواند سریعاً آن را به نتیجه برسانند. وقتی آنها دریابند که این درس در واقع به پنج ساعت زمان نیاز دارد، آنها آنقدر عقب خواهند ماند که رسیدن به آن غیرممکن است.

حتی اگر دانش پذیر با دقت پیش بینی کند که حجم کار چقدر خواهد بود، ضرب الاجل به آنها در مسیر درست کمک می کند. از نظر روانشناختی، دانستن اینکه شما باید کاری را انجام دهید انگیزه بزرگی برای انجام آن است.
تعداد مهلت هایی که باید تعیین کنید به نوع دوره تدریس شما بستگی دارد. اگر فقط یکی دو ساعت درسی برای گذراندن در هفته نیاز دارید ، یک مهلت هفتگی کافی است. اگر دوره شما سنگین تر است، برای هر پنج ساعت دوره آموزشی مهلت تعیین کنید. این می تواند یک تکلیف ساده یا یک شرط شرکت در یک صفحه بحث باشد. حتی یک شرط ورود به سیستم ساده نیز ممکن است برای درگیر کردن دانش پذیران شما کافی باشد.

بیایید شروع به جستجوی راه هایی برای دسترسی بیشتر به یادگیری کنیم.

هرچه آموزش را برای دانش پذیران راحت تر کنید، تکمیل آن در خانه و در شرایط ایده آل برای آنها آسان تر خواهد بود. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، کمتر احتمال دارد که خود را دچار استرس کرده و برای تکمیل دوره های آموزشی تحت فشار قرار دهند.

این در مورد رفع موانع یادگیری و ایجاد یک ساختار پشتیبانی در هر زمان ممکن است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: