چگونه و چرا باید نمونه اولیه آموزش الکترونیکی را آزمایش کنید

چرا باید در اوایل مراحل طراحی، یک مدل عملی از دوره خود را بسازید و آزمایش کنید؟

شما فقط یک ایده خوب برای دوره جدید داشته اید و مشتاقانه شروع به برنامه ریزی مطالب می کنید. شما به سرعت رئوس مطالب درسی را می نویسید، و آماده اید که کل آن را در یک دوره آموزشی کامل قرار دهید. اما قبل از اینکه بیش از حد خود را درگیر کنید، باید قدم اول را بردارید: نمونه سازی اولیه دوره.

نمونه اولیه آموزش الکترونیکی با صفحه داستان متفاوت است، اما به اندازه آزمایش بتا ساخته نشده است. از آنجایی که یک صفحه داستان کاملاً مربوط به محتوا است، نمونه اولیه مربوط به مکانیک سیستم یادگیری شماست. تمام نمونه اولیه شما می تواند پر از متن باشد، و این مهم نیست.

به نظر می رسد وقتی برای شروع تولید محتوا هیجان زده می شوید تاخیر غیر ضروری به نظر می رسد، اما نمونه های اولیه می توانند بسیاری از سختی ها را در مسیر شما کاهش دهند. در اینجا تنها چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد نمونه سازی سرمایه گذاری ارزشمندی برای زمان شماست.

  1. قبل از حرکت سریع به سمت محتوا، تجربه یادگیرنده را به خوبی تنظیم کنید.

محتوا قلب و روح دوره شماست. به همین ترتیب، قابل درک است که می خواهید در اسرع وقت شروع به نوشتن کنید. با این وجود اگر کار با سیستم یادگیری دشوار باشد، دانش پذیران شما ممکن است هرگز به طور کامل با محتوای شما درگیر نشوند.

نمونه سازی اولیه به شما این درک را می دهد که یادگیرندگان چگونه با سیستم یادگیری شما درگیر می شوند. آیا آنها برای تکمیل یک سناریو انگیزه خواهند داشت، یا آیا مکانیک دوره آنقدر دست و پا گیر خواهد بود که در نیمه راه کار را رها کنند؟ آیا موارد منو و نمایشگرها گیج کننده هستند؟ آیا متن روی صفحه زیاد است؟ ممکن است دریابید که مرحله نمونه سازی به شما کمک می کند تا محتوای خود را حتی قبل از نوشتن ویرایش و تغییر ساختار دهید.

  1. سختی شرایط دوره را بسنجید.

دوره شما ممکن است روی کاغذ ساده به نظر برسد، اما اگر به یک محیط زنده وارد شود، بسیار دشوارتر می شود. شاید شما سوالات زیادی به مرور اضافه کرده باشید و دانش پذیران از کار اضافی خسته شده اند. یا شاید شما یک تمرین سناریویی را برنامه ریزی کرده اید که انجام آن برای دانش پذیران بسیار دشوار است.

کار با نمونه اولیه می تواند مکان هایی را نشان دهد که محتوای آن ضعیف است و یا وظایف از نظر ساختار کافی نیست. اگر گره هایی در طراحی دوره شما وجود دارد، می توانید قبل از اینکه دانش پذیران در آن دچار اشکال شوند، آنها را حل کنید.

  1. از تغییرات دیرهنگام خودداری کنید.

سناریوی کابوس برای هر توسعه دهنده دوره این است که در روند مشکلات ساختاری قابل توجه با دوره خود خیلی دیر متوجه شوند. در حالی که ترفندهای کوچک تقریباً در هر زمان ممکن است اتفاق بیفتند (حتی بعد از راه اندازی!)، یک مشکل اساسی می تواند دوره شما را از انجام تست بتا تا حل مسئله به تعویق بیندازد.

ممکن است تصور کنید مشکلی وجود دارد که بهتر است زودتر حل شود، اما به یاد داشته باشید: تا زمانی که دوره شما در یک محیط زنده نباشد، نمی دانید که چگونه رفتار می کند. نمونه های اولیه می توانند درک بهتری از روند دوره شما به شما بدهند.

۴- یک مدل قیمت گذاری پایدار تنظیم کنید.

سرانجام، محاسبه هزینه های توسعه برای یک دوره آنلاین دشوار است. ویژگی ای که فکر می کنید برنامه ریزی آن آسان است ممکن است پیچیده تر باشد، یا ممکن است در روند توسعه یک گیر غیر منتظره داشته باشید که نیاز به افزایش بودجه داشته باشد.

شما ممکن است مدل کسب و کار خود را بابت دریافت یک قیمت برای یک دوره ساخته باشید، فقط متوجه شوید که رقم شما خیلی کم است. شما ممکن است بتوانید قیمت دوره خود را به اندازه کافی جبران کنید، اما با این وجود اتفاقی مضطرب کننده است.

در حالی که نمونه سازی زمان و هزینه را به مرحله توسعه می بخشد، هزینه ای است که شما می دانید و می توانید برای آن برنامه ریزی کنید. در عوض، از غافلگیر شدن هزینه های غیرمنتظره جلوگیری می کند.

چگونه می توان نمونه اولیه آموزش الکترونیکی ساخت؟

این فرصتی است برای ایجاد جنبه طراحی در دوره خود، در مرحله ای که اشتباهات هزینه ای ندارد و دستاوردهایی که می توانید کسب کنید زیاد است.

جنبه های اصلی طراحی که باید ارزیابی کنید شامل موارد زیر است:

رابط کاربری گرافیکی (GUI)

دوره آنلاین شما چیزی بیش از کلمات روی صفحه است. این شامل تصاویر، آیکون ها، منوها و مکان نما است. نمونه سازی رابط کاربری گرافیکی خود را با مداد و کاغذ شروع کنید. این یک روش بصری و کم هزینه برای ترسیم ایده ها در هنگام برنامه ریزی مراحل اولیه پروژه است.

وقتی یک دانش پذیر بر روی یک نماد کلیک می کند، بعد چه اتفاقی می افتد؟ چگونه آنها می دانند چه دکمه هایی را کلیک کنند و کدام نمادها منجر به کدام ویژگی می شوند؟

آیا فضای سفید کافی را مجاز می دانید؟ آیا دانش پذیران می توانند نشانه های بصری روی صفحه را به راحتی تشخیص دهند؟ آیا فضاهای محتوایی به شکلی منطقی مرتب شده اند؟

آیا فراگیران می خواهند از دوره شما استفاده کنند؟ آیا سیستم آنها را به ادامه کار ترغیب و تشویق می کند؟ این یکی از جنبه های نمونه سازی نادیده گرفته شده است. فقط به این دلیل که شما یک درس نوشته اید به این معنی نیست که دانش پذیران شما می خواهند آن را بخوانند.

آیا معیارهای ارزیابی دوره شما فوراً بازخورد دارد؟ آیا به فراگیران این امکان را می دهد تا یک آزمون مجدد انجام دهند یا یک سناریو را چندین بار تمرین کنند؟ آیا آزمون های شما در بخشی از دوره قرار می گیرد که فراگیران با شرکت در آنها احساس راحتی کنند یا اینکه جریان درس را قطع می کنند؟

می توانید نمونه های اولیه خود را با قلم و کاغذ بسازید و پس از شکل گرفتن ایده های مشخص تر، به یک رسانه تعاملی مانند پاورپوینت بروید. اگر پروژه شما به اندازه کافی بزرگ و پیچیده باشد، حتی ممکن است ساخت یک نمونه اولیه کاملاً کارآمد ارزشمند باشد. برای دوره های کوچکتر، نمونه اولیه را ترسیم کنید تا زمانی که در طراحی خود اطمینان پیدا کنید.

هر اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد.

نمونه برداری از مرحله اولیه مرحله ای آسان برای جست و خیز است، اما انجام این کار ممکن است شما را آزار دهد. بیشتر تصمیماتی که در مرحله نمونه سازی می گیرید باید در طی مدتی اتخاذ شوند. با مقابله زودهنگام با آنها، شما فقط نگاه اولیه ای به دامنه، طراحی و طرح دوره خود می دهید. این تصمیمات بی اهمیت نیستند و می توانند تأثیر بسزایی در محتوای ایجاد شده شما داشته باشند.

بنابراین، بعداً با تهیه نمونه اولیه فعال، و ویرایشهای مکرر مطالب را در خود ذخیره کنید. آماده سازی قطعا نتیجه می دهد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: