اشتباهات رایج در دوره های آنلاین

کارهای زیادی برای ایجاد یک دوره یادگیری انجام می شود.

اگر مراقب نباشید ممکن است زمان زیادی را صرف ایجاد دوره خود کنید در حالی که برای دانش پذیران مفید نباشد.

با کمال تعجب، این اتفاق امکان پذیر است.

این که آیا شما دوره خود را با استفاده از نرم افزار توسعه سریع آموزش مانند Articulate Storyline ایجاد می کنید، یا اگر از برنامه ای مانند LearnDash استفاده می کنید، برخی از مشکلات مشترک وجود دارد که باید از آنها جلوگیری کنید.

به عنوان توسعه دهنده مهارت، وظیفه شماست که دائماً محتوای دوره خود را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که اشتباهات موجود را محدود می کنید.

خبر خوب این است که اگر آنها را پیدا کنید، رفع آنها معمولاً بسیار آسان است.

اگر افراد دوره ی شما را هنوز شروع نکرده اند نیازی نیست نگران باشید و خود را سرزنش کنید.

حتی اگر افراد دوره های شما را می گذرانند و نیمه های راه یادگیری هستند، باز هم ایده خوبی است که آن مشکلات و ایرادات را تصحیح کنید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که تغییرات اعمال شده است تا بتوانید تغییرات مربوط به گزارش را برای افرادی که پس از این مرحله دوره می کنند، گزارش کنید.

مشکلات مشترک توسعه کسب درآمد

  • محتوا فاقد وضوح است
    ایجاد دوره آسان است، اما نباید فراموش کنید همه چیز با اهداف ساده شروع می شود. سعی کنید از توجه به مسائل دور از اهداف اصلی دوره خودداری کنید.
  • اضافه بار اطلاعات
    گاهی اوقات توضیح جزئیات کمی لازم نیست. پیشینه مخاطبان خود را درک کنید و متناسب با آن متناسب با آنها محتوای خود را تنظیم کنید. اگر آنها از قبل با مفهوم کلی مطالب آشنا هستند، نیازی به تلاش زیاد برای ارائه جزئیات پشتیبانی نیست.
  • تصاویر بی ربط
    همه در مقطعی مقصر این امر هستند. این مسئله معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که یک قسمت متن سنگین از یک دوره وجود دارد و ما نیاز داریم که مطالب را با یک یا دو تصویر از هم جدا کنیم. هنگام طراحی آموزش الکترونیکی باید بتوانید ارزشی را که تصاویر برای دوره ارائه می دهند، شناسایی کنید. اگر به یادگیرنده کمکی نکرد، آن را با یکی از موارد مفید جایگزین کنید.
  • قلم نامناسب
    همه ی فونت ها با یک کیفیت نیستند. بعضی از قلم ها برای رایانه بهتر است و بعضی دیگر برای چاپ بهتر است. تحقیق خود را انجام دهید تا بفهمید کدام فونت ها در دوره شما بهترین عملکرد را دارند.
  • فقدان تنوع رسانه ای
    ناگفته نماند که متن و تصاویر برای هر دوره آموزشی جذاب است. سایر رسانه ها مانند صدا، ویدئو و شبیه سازی را نادیده نگیرید. اگر به درستی استفاده شوند، می توانند تأثیر مثبتی در دوره شما داشته باشند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: