عوامل به پایان رساندن دوره آنلاین توسط دانش پذیران

درک عواملی که بر میزان اتمام دوره تأثیر می گذارد می تواند به شما در حفظ دانش پذیران کمک کند.

هنگامی که برای اولین بار دانش پذیران را برای دوره های خود جذب می کنید، آنها مشتاق و متعهد هستند. اما با گذشت زمان این تعهد کاهش می یابد و در پایان برخی از دانش پذیران بدون اتمام دوره، تحصیل را رها می کنند. چگونه می توانید از ترک تحصیل جلوگیری کرده و نرخ اتمام دوره آنلاین خود را افزایش دهید؟

ممکن است پاسخ به این سوال غیرممکن به نظر برسد. بعلاوه، به عنوان یک ارائه دهنده دوره آنلاین، شما هرگز به صورت حضوری با دانش پذیران خود ملاقات نمی کنید، بنابراین حدس زدن آنچه در سر آنها می گذرد دشوار است. عدم تکمیل یک دوره می تواند به این معنی باشد که دانش پذیران مطالب را بیش از حد دشوار و به اندازه کافی چالش برانگیز نمی دانند، یا ممکن است آن قدر مشغله داشته باشند که نتوانند دوره را تکمیل کنند.
هنوز هم روش های آزمایش شده ای وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ تکمیل دوره های آنلاین خود از آنها استفاده کنید. در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  1. دروس را کوتاه تر کنید

امروزه بسیاری از افراد تلاش می کنند تا برای مدت طولانی بر روی محتوای مطالعه تمرکز کنند. دانش پذیران با داشتن نامه های الکترونیکی، توییت ها، اعلان ها و تماس هایی که برای جلب توجه آنها تلاش می کنند، متعهد به تماشای یک فیلم یک ساعته یا خواندن چندین صفحه از اطلاعات هستند.

دانش پذیران از اتمام دروس یک دوره لذت می برند. جدا کردن مورد در یک لیست بسیار رضایت بخش است. با تقسیم دوره خود به تعداد زیادی از درسهای کوتاه (یا محتوای خرد)، می توانید اطلاعاتی را به صورت بخش هایی به اندازه لقمه ارائه دهید که هضم آنها برای دانش پذیران آسان است. ویدیوها را فقط به مدت چند دقیقه نگه دارید و بر ارائه یک مفهوم واحد در هر یک تمرکز کنید.

  1. از دانش پذیران دعوت کنید که یادگیری خود را اعمال کنند

روش خوب دیگر برای جذب دانش پذیران، درج آزمونها و سنجش ها در دوره شماست. این موارد به دانش پذیران اطمینان می دهد که سطح دانش آنها در طول دوره افزایش می یابد. در نتیجه، دانش پذیران به احتمال زیاد این دوره را ارزشمند می دانند و انگیزه آنها را برای ادامه کار حفظ می شود.

  1. ارائه گواهینامه ها

گواهینامه ها به دانش پذیران اجازه می دهد ثابت کنند که یک دوره آنلاین را برای کسب مهارت ها و تجربیات جدید گذرانده اند. این انگیزه ای را برای دانش پذیران برای تکمیل دوره فراهم می کند. اگر آنها همه ی مطالب را کامل نکنند، گواهی یا نوع دیگری از تأیید را از دست می دهند. دانشی که در صورت انصراف از تحصیل تمام کارهای سخت آنها تاکنون ممکن است هدر رود می تواند به شما در حفظ و ورود به سیستم ماژول ها کمک کند.

  1. دانش پذیران را به هم متصل کنید

فشار اجتماعی ابزاری عالی برای استفاده از نیرو است که می خواهید نرخ اتمام دوره آنلاین خود را افزایش دهید. با اتصال دانش پذیران به یکدیگر می توانید از توانایی آنها در تشویق و کمک به یکدیگر بهره مند شوید.
برای گروه خود یک انجمن گفتگوی آنلاین ایجاد کنید، جایی که دانش پذیران می توانند در مورد مطالب دوره بحث کنند، سوال کنند و به یکدیگر کمک کنند تا مطالب را هضم و درک کنند. اگر نمی خواهید میزبان انجمن خود باشید، یک گروه فضای اجتماعی می تواند بسیار مثر باشد.

وقتی دانش پذیران شما به یک گروه اجتماعی می پیوندند، پست های این گروه در خبرخوانهای آنها ظاهر می شود. این به شما یادآوری می کند که دانش پذیران باید وارد سیستم یادگیری شوند و به ادامه تحصیل بپردازند و خطر دور شدن از دوره را کاهش می دهد زیرا زندگی آنها مشغول حواس پرتی های دیگر است.

دانش پذیران حتی پس از اتمام دوره می توانند به عضویت در گروه ها ادامه دهند. این به آنها فرصتی می دهد تا موضوع را بیشتر کشف کنند و می تواند آنها را ترغیب کند که دوره های آنلاین بیشتری را در آینده بگذرانند.

۵- به دانش پذیران از طریق ایمیل یادآوری کنید

بسیاری از دانش پذیران صرفاً به دلیل فراموش شدن ورود به سیستم و تکمیل دروس، دوره های آنلاین را رها می کنند. اگر این مدت طولانی ادامه یابد، آنها احساس بی انگیزگی می کنند زیرا فکر می کنند خیلی عقب هستند و نمی توانند خود را به بقیه برسانند.

راه حل این مشکل این است که به محض عدم حضور در دوره، از طریق ایمیل به دانش پذیران یادآوری کنید. اگر دانش پذیران بیش از دو روز به سیستم ورود پیدا نکردند، یک ایمیل یادآوری دوستانه برای آنها بفرستید تا آنها را تشویق به شروع مجدد یادگیری خود کند.

به دانش پذیران خود ایمیل ارسال کنید تا به آنها اطلاع دهید که برای آنها خیلی دیر نیست که بتوانند دوره آنلاین خود را از سر بگیرند. همیشه ایمیل ها را مثبت و دلگرم كننده ارائه کنید تا از بی انگیزگی دانش پذیران جلوگیری كنید.

در پایان این که، همه چیز آزمون و خطا است برای پیدا کردن آنچه که برای شما بهتر است.
متاسفانه فرمول جادویی وجود ندارد، بهترین شرط شما این است که هر نکته را امتحان کنید تا ببینید دانش پذیران شما چگونه پاسخ می دهند و آیا تأثیر معنی داری دارد. ممکن است دریابید که همه این استراتژی ها جواب می دهند، یا شاید فقط یک استراتژی برای شما مفید باشد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: