حتماً تجربه کاربری دوره آنلاین خود را آزمایش کنید

دوره شما ساخته شده است، اما آیا آماده راه اندازی است؟ هرگز این مرحله مهم را فراموش نکنید!

بزرگترین اشتباهی که اکثر افراد هنگام ایجاد دوره آنلاین خود مرتکب می شوند این است که، قبل از راه اندازی هیچ گونه تست کاربری ندارند. اتفاقی که معمولاً می افتد این است که آنها چند بار دوره را طی می کنند و سپس وقتی از گردش کار راضی هستند “انتشار” را انجام میدهند.

این یک ایده بد است

باید به یاد داشته باشید که ماه ها روی دوره و برنامه خود کار کرده اید. شما با آن آشنا هستید. در نتیجه، هر چقدر هم که تلاش کنید در نهایت چیزی بدیهی را از دست می دهید یا یک قدم را فراموش می کنید که به نظر شما آسان می رسد اما برای شخصی جدید که به دوره شما پیوسته است گیج کننده به نظر می آید.

قبل از راه اندازی رسمی مهم است که افراد دیگر دوره شما را بگذرانند. برای انجام این کار سه روش کلی وجود دارد. این موارد نیز منحصر به فرد نیستند و شما می توانید (و احتمالاً باید) از هر سه استفاده کنید.

از دوستان و خانواده خود سوال کنید

کاملاً قابل توضیح است. پس از آماده شدن دوره خود، از دوستان و خانواده خود بخواهید که مراحل ثبت نام یا خرید را انجام دهند. اگر دوره هایی را می فروشید مطمئن شوید که آنها هزینه آن را پرداخت می کنند. طبیعتاً شما هزینه ها را به آنها استرداد خواهید کرد. شما می خواهید مجدداً بررسی کنید که آیا همه چیز برای مراحل خرید به درستی پیکربندی شده است یا خیر.

اگر مراحل خرید را انجام ندهید، در نتیجه مشتریانی که از اولین تعامل با شما و محصول شما ناامید می شوند، به خطر می افتند. تجربه این مسئله را ثابت می کند.

از لیست خود برای آزمایش کنندگان بتا بخواهید.

آزمایش کنندگان بتا از این نظر که مشتریان واقعی شما را نشان می دهند کمی متفاوت از دوستان و خانواده هستند. اگر یک لیست ایمیل دارید، سعی کنید تعداد معدودی از افراد را برای ورود به سیستم به صورت رایگان ثبت نام کنید. در عوض، آنها بازخورد شما درباره روند کار را به شما ارائه می دهند.

در صورت امکان سعی کنید یک گروه رسمی داشته باشید که بتوانید از همه سوالات خاصی بپرسید. به عنوان نکته توصیه نمی کنم سوالات باز بپرسید. مردم واقعاً پاسخ نخواهند داد. در عوض، در مورد جنبه های خاص دوره یا جریان دوره سوال کنید. خواهید فهمید که این کار مکالمه را آغاز می کند و مردم اطلاعات زیادی را به اشتراک می گذارند.

از یک سرویس تست کاربر استفاده کنید

مشکلی که در دو استراتژی فوق وجود دارد این است که گاهی اوقات واقعا بازخورد خوبی دریافت نمی کنید و این می تواند گمراه کننده باشد زیرا شما واقعاً نمی دانید همه چیز به درستی کار می کند یا خیر. برای حل این مسئله می توانید یک سرویس حرفه ای برای آزمایش کاربر استخدام کنید.

سرمایه گذاری معمولاً آنچنان زیاد نیست و در عوض افراد واقعی را در دوره خود قرار می دهید. علاوه بر این ، آنها صفحه خود را در طی مراحل ضبط می کنند تا شما دقیقاً ببینید کجا می روند و چگونه با همه تعامل دارند.
اگر فقط “سرویس تست کاربر” را در گوگل قرار دهید، گزینه های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می گیرد. احتمالاً مشهورترین آن UserTesting است.

این به عنوان توصیه نیست بلکه یک نسخه است.

این مسئله بسیار مهم است. اگر قبل از راه اندازی برنامه دوره، آزمایش کافی کاربر انجام شود، می توان از درصد زیادی از مسائل و مشکلات جلوگیری کرد.

بنابراین وقتی چک لیست موارد خود را برای دوره خود کامل می کنید، حتماً تست کاربر را در آن بگنجانید. بدانید که در نهایت از کاری که انجام داده اید خرسند خواهید بود!

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: