زمان فیلم های آموزش الکترونیکی چقدر باید باشد؟

فیلم ها جنبه اساسی آموزش آنلاین هستند. اما چه مدت زمانی طولانی محسوب می شود ؟ و چه میزان زمانی کوتاه است؟

اگر استراتژی ویدئویی شما برای ایجاد فیلم های دوره ای این بود که یک سخنرانی را ضبط کنید و آن را به صورت آنلاین پخش کنید، بعید است بسیاری از دانش پذیران شما تا آخر همراهتان بمانند. اگر چنین باشد، احتمالاً در اواسط جریان مکث کرده و بعداً به آن بازمی گردند.

چرا؟ زیرا سخنرانی چهل و پنج دقیقه ای بیشتر از آن چیزی است که یک یادگیرنده معمولی می تواند در یک جلسه پردازش کند. و به این دلیل که دامنه توجه کم می شود. این میزان یک مدت زمان طاقت فرسا است یک نفر بتواند به یک مونولوگ گوش دهد.

مطمئناً، در محوطه دانشگاهی که فراگیران مجبورند برای سخنرانی به مسافرت بروند، چهل و پنج دقیقه – یا بیشتر – خیلی نیست. اما دوره های آنلاین تحت شرایط مختلفی کار می کنند، که فرمت طولانی تر فیلم فقط غیرضروری نیست، حتی ممکن است نتیجه منفی هم داشته باشد. بنابراین، فیلم های یادگیری الکترونیکی شما چه مدت باید باشد؟

گفتگوهای TED و قانون ۱۸ دقیقه ای

البته، شما می توانید راهنمای خود را از سخنرانی های معروف TED در جهان بگیرید: هیچ مجری، مهم نیست که چه کسی باشد، مجاز به سخنرانی طولانی تر از ۱۸ دقیقه نیست. این قانون دلایل منطقی بسیار خوبی در پشت سر خود دارد. طبق گفته متصدی TED کریس اندرسون:

[۱۸ دقیقه] آنقدر طولانی است که جدی و کوتاه باشد تا بتواند توجه مردم را به خود جلب کند. به نظر می رسد که این طول به طور باورنکردنی در آموزش آنلاین نیز کار می کند. طول یک استراحت و نوشیدن قهوه است. بنابراین، شما یک سخنرانی عالی را تماشا می کنید، و پیوند را به دو یا سه نفر منتقل می کنید. طول ۱۸ دقیقه نیز تقریباً شبیه روشی است که توییتر مردم را مجبور می کند در آنچه می نویسند منظم شوند. با مجبور کردن بلندگوهایی که عادت دارند ۴۵ دقیقه ادامه دهند تا آن را به ۱۸ دقیقه برساند، باعث می شوید که آنها واقعاً درباره آنچه می خواهند بگویند فکر کنند. نکته کلیدی که آنها می خواهند ارتباط برقرار کنند چیست؟ این یک اثر روشن کننده است و نظم ایجاد میکند.

به نظر می رسد همه اینها تا کنون عالی است، اما بیشتر مربیان آنلاین سخنرانی های TED را ارائه نمی دهند. آنها مواد متراکم را پوشش می دهند، برخی از آنها فنی و بیشتر آنها آموزشی است.

حال، تصور کنید که سعی می کردید یاد بگیرید چگونه کاری را انجام دهید. فکر می کنید هجده دقیقه بعد هنوز مرحله ۱ را به یاد می آورید؟ تقریباً اینگونه نیست. چه می شود اگر شما یک موضوع پیچیده تاریخی را تهیه کنید، و در پایان ویدیو یک مسابقه پاپ به شما ارائه شود. فکر می کنید اطلاعات ارائه شده در دقیقه اول را چقدر خوب به یاد می آورید؟

طول فیلم مناسب برای یادگیری الکترونیکی به زمینه و کاربرد بستگی دارد. هیچ پاسخ درستی برای همه آموزش های الکترونیکی وجود ندارد، اما یک پاسخ مناسب برای شما وجود دارد. بیایید نگاهی سریع به برخی از روشهای اصلی بیاندازیم که مربیان آنلاین از محتوای ویدئویی استفاده می کنند.

  1. جلب توجه در شبکه های اجتماعی. (۱–۳ دقیقه)

رسانه های اجتماعی یک رسانه خارق العاده برای به اشتراک گذاری ویدیو هستند. در حالی که شما پیروان، مشترکین یا (در مورد تبلیغات پولی) دانش پذیران بالقوه را در خبرخوان به دست می آورید، این فرصت را دارید که با محتوا آنها را به خود جلب کنید.

اما حتی کسانی که برای تماشای ویدیوی شما متوقف می شوند، احتمالاً بیش از چند دقیقه نمی مانند. بالاخره آنها برای چیز دیگری به آن کانال آمدند. بنابراین، فیلم ها را در قسمت کوتاهتر نگه دارید. حتی می توانید محتوای سایر قسمت های دوره خود را دوباره استفاده کنید تا جذاب تر شود.

  1. آموزش، تریلر و بازخوانی مجدد. (۲-۵ دقیقه)

تا به حال متوجه شده اید که پیش پرده های فیلم چگونه است؟ زمان این ها به اندازه کافی کم است که تقریباً هیچ دلیلی برای عدم تماشای آنها وجود ندارد.

گفته شد، اطلاعات زیادی وجود ندارد که بتوانید آنها را در فیلم های کوتاه جای دهید. شما می توانید برای نحوه استفاده از یک قطعه تجهیزات، ارائه خلاصه مقدماتی (یا مقدمه) ، یا پیش نمایش دوره، و اطلاعات آموزشی بسیار خاصی را ارائه دهید. برای رفتن به قلب دوره خود، به چیزی طولانی تر نیاز خواهید داشت.

۳ . راهنما، آموزش و بررسی اجمالی. (۶-۱۰ دقیقه)

برخی تحقیقات وجود دارد که می گوید شش دقیقه طولانی ترین زمان برای یک فیلم است. این مطمئناً یک مورد جذاب است و قسمت عمده محتوای شما باید در این محدوده باشد. مدت زمان شش دقیقه فقط برای یادگیرندگان کافی است تا بتوانند چیزی با ارزشی جذب کنند، اما نه آنقدر طولانی که در طول استراحت و نوشیدن قهوه نتوانند آن را تماشا کنند.

از تجربه شخصی خودم می توانم تصدیق کنم که شش دقیقه برای اعتیاد به ویدیو بسیار مناسب است. من همیشه می توانم تماشای فقط یک مورد دیگر را توجیه کنم، در حالی که احساس می کنم با چیز جالب و ارزشمندی روبرو هستم.

  1. محتوای عمیق. (حداکثر ۲۰ دقیقه)

اکنون ما وارد منطقه گفتگوی TED هستیم. این برای موضوعات پیچیده است، موضوعاتی که فقط در مدت شش دقیقه نمی توانند با جزئیات کافی پوشش داده شوند.

با این حال، با داشتن فیلم های طولانی تر، دو چیز باید به خاطر داشته باشید. اول، برخی از دانش پذیران تا پایان نمی مانند. من مایلم این را در ازای دریافت محتوای فرم طولانی و باورنکردنی بپذیرم، اما این نکته اصلی است: اگر انتظار دارید که برای مدت زمان طولانی علاقه خود را حفظ کنید، فیلم های شما باید درجه یک باشند.

دوم، اینها برای دانش پذیران موبایل خوب نیستند. نه تنها یک ویدیوی بیست دقیقه ای از داده های زیادی استفاده می کند، بلکه مصرف آن در یک مکان عمومی (جایی که بیشتر دانش پذیران در تلفن همراه هستند) کمی ناجور است.
به یاد داشته باشید: فیلم ها یادگیری منفعلانه هستند. فعالیتها جذاب هستند.

دلیل بسیار خوبی وجود دارد که یادگیرندگان پس از یک نکته خاص علاقه خود را به فیلم های آموزشی از دست می دهند: آنها یک روش یادگیری غیر فعال هستند. به هر حال، چه مدت علاقه خود را به یک مکالمه یک طرفه حفظ می کنید؟ فراگیران این فرصت را می خواهند که دانش خود را به دست آورند. وقتی ویدیو را دیدند، حالا می خواهند آزمایش کنند.

دانش پذیرانی که پس از اتمام یک فیلم شش دقیقه ای مستقیماً یک سناریو را تمرین می کنند، ابتدا اطلاعات لازم را به خوبی به یاد می آورند. آنها احتمالاً موفقیت بیشتری کسب می کنند و این آنها را ترغیب می کند ویدیوی دیگری را تماشا کنند.

این سرعت بسیار خوبی را برای محتوای تلفن همراه و یادگیری خرد تعیین می کند. بنابراین، دفعه بعد که وسوسه شدید از یک سخنرانی کامل در یک جلسه فیلم بگیرید، رویکرد خود را دوباره بررسی کنید. سخنرانی چهل و پنج دقیقه ای که در هفت یا هشت فیلم قرار گرفته موثرتر خواهد بود و این یک ماژول آموزش الکترونیکی کامل را ایجاد می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: