بازاریابی چند کاناله برای دوره آنلاین

کانالهای ارتباطی شما فقط برای بازاریابی نیست. قبلاً در مورد اینکه چگونه آموزش آنلاین هنگام ایجاد و توزیع محتوا نیاز به اتخاذ یک ذهنیت گسترده دارد صحبت کردیم. دانش پذیران آنلاین می توانند در مورد دوره شما از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو که در دنیای بازاریابی اغلب “کانال” نامیده می شوند، در مورد دوره شما مطلع شوند و به آن دسترسی پیدا کنند.

بسیاری از ما، هنگامی که تازه کار را شروع می کنیم، روی یک کانال واحد تمرکز می کنیم تا راهی برای افزایش علاقه به برنامه خود داشته باشیم. ما بر روی ساختن یک خبرنامه ایمیل، یا درگیر کردن دانش پذیران در شبکه های اجتماعی، یا ایجاد SEO خود برای موتورهای جستجو تمرکز داریم. اما کانال های بازاریابی چیزی فراتر از وسیله ای برای بازاریابی دوره شما هستند. آنها همچنین راهی برای یادگیری دانش پذیران شما در هر کجا که باشند، هستند.

در اینجا نحوه استفاده از همه کانال های بازاریابی برای دستیابی به دانش پذیران بیشتر، با محتوای دوره آمده است.

  1. از LMS خود به عنوان مرکز اطلاعاتی دوره خود استفاده کنید.

بدیهی است که سیستم مدیریت یادگیری شما ابزاری است برای ارائه مطالب درسی به دانش پذیرانی که در آن ثبت نام کرده اند.. به یک دلیل در لیست ما شماره یک است: این قلب و روح دوره شما است. گفته شد، حتی مربیانی که دارای مطالب درسی در LMS خود هستند، همیشه از آن ها حتی در کاملترین حالت خود استفاده نمی کنند.

نگاهی به LMS و تمام قابلیت های ارائه شده آن بیندازید. آیا شما از همه آنها به طور کامل استفاده می کنید؟ به طور خاص، در مورد راه هایی که LMS شما می تواند جنبه های دوره خود را بازیابی کند یا اینکه چگونه می توانید از طریق انجمن خود یک جامعه ایجاد کنید، فکر کنید.

  1. وب سایت خود را سازماندهی کنید تا به فراگیران خود در یافتن اطلاعات مورد نیاز کمک کنید.

حتی قبل از ورود دانش پذیران به سیستم LMS، آنها باید بتوانند از طریق وب سایت شما چیزهای زیادی یاد بگیرند. سایت شما فقط یک ابزار بازاریابی برای جذب دانش پذیران برای ثبت نام در دوره شما نیست، بلکه باید مکانی باشد که آنها می توانند اطلاعات مربوط به منابع بیشتر را پیدا کنند، کنفرانس ها و رویدادهای آینده را کشف کنند و در مورد چگونگی دوره شما با اهداف یادگیری خود بیاموزند.

اگر آرشیو PDF دارید، به اشتراک گذاشتن برخی از این منابع در وب سایت خود، راهی برای تشویق فراگیران احتمالی برای ثبت نام در نظر بگیرید و اگر کانال YouTube دارید، می توانید از وب سایت خود برای سازماندهی آن فیلم ها در یک سری، به طوری که بازدیدکنندگان با سهولت بیشتری آنها را مشاهده کنند، استفاده کنید.

  1. برای یادگیری مداوم، محتوای وبلاگ ایجاد کنید.

ما دوباره به وبلاگ نویسی بازگشتیم، اما این یکی از بهترین ابزارهای شما برای بازاریابی دوره شما و همچنین به عنوان یک فرصت تدریس مداوم است. اجرای یک وبلاگ منظم با محتوای فکر شده، مرتبط و کاملاً تحقیق شده لزوماً یک تجربه یادگیری است. اگر خود را به چالش بکشید که هر هفته چیز جدیدی بنویسید، به عنوان یک مربی، می توانید در بازی خود برترین باشید.

این مزایای زیادی برای دانش پذیران شما نیز خواهد داشت. هنگامی که یاد می گیرید و آنچه را که می آموزید منتقل می کنید، به فراگیران خود انگیزه می دهید که با شما همگام باشند. اگر همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری شما وجود دارد، آنها نیز باید بیشتر یاد بگیرند. بعد از مدتی، حتی ممکن است متوجه شوید که بلاگ های شما در یک مضمون قرار می گیرند و اگر آن مضمون در بین خوانندگان شما ایجاد علاقه کند، می تواند نشانه این باشد که فرصت دوره دیگری در دست دارید. با تمام نوشته هایی که در وبلاگ خود انجام داده اید، احتمالاً مقدار مناسبی از مطالب سازمان یافته و توسعه یافته را در اختیار خواهید داشت.

سرانجام، وبلاگ ها یک روش قابل مشاهده برای نشان دادن تخصص شما قبل از دانش پذیران هستند. اگر آنها در حال انجام تحقیقات خود هستند و می خواهند در مورد محل تحصیل خود تصمیم آگاهانه بگیرند، احتمالاً وبلاگ های شما را با وبلاگ افراد دیگر در زمینه شما مقایسه می کنند. اگر از آنچه می خوانند تحت تأثیر قرار بگیرند، به احتمال زیاد این اطلاعات را با دیگران به اشتراک می گذارند.

  1. از طریق خبرنامه ایمیل خود، دانش پذیران خود را با تحقیقات، اطلاعیه ها و چالش های جدید یادگیری به روز کنید.

خبرنامه های الکترونیکی راهی عالی برای برقراری ارتباط شخصی تر است با هر کسی که به مطالب شما علاقه مند است، حال خواه در دوره شما ثبت نام کرده اند یا در حال بررسی آن هستند. با این حال، اگر می خواهید از ارسال ایمیل خود به نتیجه مثمر ثمر برسید و ایمیلتان ناخوانده باقی نماند، باید مطمئن شوید که برای افرادی که آن را درریافت می کنند جالب و ارزشمند است.

این را به عنوان یک فرصت آموزشی استفاده کنید. پست های وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید، یا خلاصه ای از مقالات جالبی را که در این زمینه در اینترنت خوانده اید قرار دهید. نکاتی عملی ارائه دهید که فراگیران شما می توانند بلافاصله از آنها استفاده کنند یا چالشی را تعیین کنید که می تواند یک مبتدی را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع شما القا کند. دستورالعمل می تواند برای بسیاری از دانش پذیران کافی باشد تا با جدیت بیشتری درباره دوره شما فکر کنند.

۵- نکات، ایده ها و مقالات مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

البته، ایمیل رسانه مورد علاقه همه نیست. رسانه های اجتماعی معمولاً روشی قابل اطمینان تر برای جلب توجه افراد هستند و این مزیت را دارند که وقتی بیکار هستیم حتما به آن سر می زنیم. اگر یادگیرنده ای در حال کار است، ممکن است ایمیل شما را باز نکند. اما اگر یک ویدیو یا یک خبر جالب در حالی که لحظه ای از وقت خود را سپری می کنند در رسانه اجتماعی آنها ظاهر شود، اوقات فراغت بیشتری برای دیدن آن خواهند داشت.

شبکه های اجتماعی همچنین راهی عالی برای جذب دانش پذیرانی به دوره شما است که ممکن است در غیر این صورت در مورد شما چیزی نشنیده باشند. به عنوان یک پلتفرم باز که کاربران می توانند در آن بین دوستان خود به اشتراک بگذارند، شما شانس بیشتری برای ایجاد دنبال کنندگان در آنجا نسبت به سایر نقاط دارید. اگر به طور منظم وبلاگ می نویسید، می توانید مطالب خود را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و آن را به وب سایت خود پیوند دهید.

همیشه آموزش دهید.

هر کسی که تاکنون فروش داشته است، ABC ها را شنیده است: همیشه بسته باشید. خوب، در آموزش آنلاین، تدریس بهترین استراتژی فروش شما است. هرچه بیشتر تدریس کنید، اعتبار شما بیشتر می شود، فراگیران شما از آموزش شما بیشتر بهره مند می شوند و آمادگی بیشتری برای ثبت نام در کلاس ها دارند.

این برای روحیه شخصی شما نیز عالی است. اگر احساس کمبود در مورد بازاریابی دوره خود را دارید، آن را به سوژه ای که بیشتر دوست دارید برگردانید. در این صنعت، توانایی شما در تدریس، بهترین ابزار بازاریابی است که می توانید داشته باشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: