حقایق یادگیری موبایلی که به عنوان یک مدیر نمی دانستید

یادگیری تلفن همراه یک واقعیت برای همه آموزش های شرکتی است. در این مقاله، چندین مفهوم را ارائه خواهیم کرد که باید در هنگام ترکیب فناوری های تلفن همراه در محیط یادگیری بزرگسالان مورد توجه قرار گیرد.

آموزش موبایلی حقایق مفیدی که هر مدیر L&D باید بداند

به عنوان یک مدیر یادگیری، احتمالاً با اولویت های زیادی بمباران می شوید. شما همچنین باید برای آینده سازمان تصمیم بگیرید، بنابراین دانستن اینکه چگونه از اشتباهات اجتناب کنید، سؤالات درست بپرسید و بهترین رویکردها را دنبال کنید بسیار مهم است.

در حالی که یادگیری سیار مدتی است با ما همراه بوده است، بسیاری از سازمان‌ها به تازگی به دنبال تبدیل آن به بخشی از استراتژی یادگیری خود هستند.

در مورد آموزش موبایلی چه چیزهایی باید بدانید؟ در اینجا حقایقی وجود دارد که ممکن است به آنها فکر نکرده باشید

۱٫ بیش از ۵ میلیارد نفر در جهان صاحب تلفن همراه هستند

واضح است که فناوری تلفن همراه تأثیر قابل توجهی بر دنیای ما گذاشته است. با این حال، آیا این بدان معناست که کارمندان آماده یادگیری تلفنی هستند؟ نه واقعا.

 ما باید دریابیم که آیا این شرکت خط‌مشی BYOD اجرا می‌کند یا برای همه تلفن شرکت صادر شده است.

در هر صورت، ما باید بررسی کنیم که آیا نتایج یادگیری تلفن همراه به درستی در هر دستگاه عمل می کند یا خیر.

همچنین، حتی در صورت موفقیت آمیز بودن تست، نباید فراموش کنیم که دسترسی به اینترنت و اتصال را نیز بررسی کنیم.

برخی از تلفن های هوشمند قدیمی ممکن است نتوانند به راحتی به حجم بالایی از داده ها دسترسی داشته باشند و برخی از موارد قابل تحویل ممکن است از طریق فایروال شرکت قابل دسترسی باشند که ممکن است برای دستگاه های خارج از سازمان مشکل ایجاد کند.

۲٫ گزینه های تحویل موبایل به محتوا و مخاطب بستگی دارد

آمار مجله CLO ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد، زیرا بسیاری از مدیران یادگیری استقرار یادگیری تلفن همراه را با آموزش مهارت‌های نرم، رهبری و مهارت‌های تجاری آغاز کردند.

با این حال، می بینیم که آموزش انطباق رتبه اول را در زمینه های محتوای ارائه شده در دستگاه های تلفن همراه دارد.

چرا؟ آموزش انطباق معمولاً خشک، تکراری و خسته کننده است. داشتن توانایی تکمیل این آموزش بر روی یک دستگاه تلفن همراه می تواند باعث ایجاد انگیزه و تعامل شود.

۳٫ حدود ۵۹٫۹٪ از مردم جهت گیری عمودی را برای مصرف محتوای آموزشی در دستگاه های تلفن همراه خود ترجیح می دهند

وقتی به طراحی یادگیری برای یک دستگاه تلفن همراه فکر می کنیم، تمایل به طراحی در جهت افقی داریم، هم به این دلیل که مغز ما روی اسلایدهای پاورپوینت آموزش دیده است و هم سعی می کنیم امکاناتی را که برای ارائه محتوا داریم به حداکثر برسانیم.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که اکثر کاربران گوشی های هوشمند ترجیح می دهند تلفن خود را به صورت عمودی نگه دارند.

این یک طرح قابل توجه است، به خصوص اگر ورودی تایپ شده را بخواهیم. همچنین، اندازه صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه افزایش یافته است، بنابراین حتی در جهت عمودی نیز باید با آنها کار کنیم.

۴٫ بزرگسالان ۱۰۰ تا ۲۰۰ بار در روز به تلفن خود نگاه می کنند و به طور متوسط ​​هر بار ۴ دقیقه را در یک برنامه سپری می کنند

اما ما همچنان سعی می‌کنیم ویدیوهای ۳۰ دقیقه‌ای، اسناد با صفحات متعدد و ارزیابی‌های کامل و جامع را در یادگیری موبایلی به کار ببریم.

واقعیت این است که ما باید از دامنه توجه کوتاه‌تر دنیای امروز استقبال کنیم. یادگیری میکرو، یادگیری با اندازه لقمه، رویکردهای ایده آل برای یادگیری تلفن همراه است.

به «کارت‌های فلش» برای انتقال دانش تلفن همراه فکر کنید، ویدیوهای کوتاه و قابل هضم ایجاد کنید و کارمندان به خاطر درک روشی که ترجیح می‌دهند محتوا را در دستگاه‌های خود در طول روز مصرف کنند، سپاسگزار خواهند بود.

۵٫ ۴۲ درصد از کارمندان جدید می گویند احتمالاً شغل فعلی خود را ترک می کنند زیرا به اندازه کافی سریع یاد نمی گیرند

کارمندان، به ویژه نسل کنونی ، انتظار یادگیری پویا از طریق موبایل را دارند. در دنیای تغییرات مداوم، جای تعجب نیست که کارکنان به توانایی یادگیری و پیشرفت در شغل خود به عنوان بخشی حیاتی از حرفه خود نگاه کنند.

تیم های L&D ما باید در طراحی و ارائه یادگیری که به راحتی در زمان نیاز مصرف می شود کارآمد باشند.

البته یادگیری موبایلی کلید دستیابی به این هدف است. آموزش شرکتی باید بر روی پشتیبانی از عملکرد از طریق یادگیری تلفن همراه متمرکز شود.

یادگیری سیار برای تسهیل و حمایت از عملکرد با ارائه منابع مرتبط و قابل اعتماد بسیار مناسب است.

حجم اطلاعاتی که ما باید در شغل خود با آن سروکار داشته باشیم بسیار زیاد است و توانایی یافتن و مصرف اطلاعات مناسب در زمان مناسب به اندازه یادگیری یک مفهوم یا فرآیند جدید مهم است.

۶٫ فناوری سفارشی همیشه مطلوب نیست، اما پیاده سازی کاربر پسند یک الزام است

بسیاری از توسعه دهندگان یادگیری موبایلی وجود دارند. بسیاری از آنها برنامه ها و ویژگی های سفارشی را ارائه می دهند.

با این حال، ویژگی های سفارشی ممکن است در دراز مدت مشکلات بیشتری ایجاد کنند، مگر اینکه به طور کامل تحقیق و آزمایش شده باشند.

اگر ما بر روی اطمینان از فعال بودن طراحی یادگیری تلفن همراه HTML5 تمرکز کنیم (HTML5 بومی ترجیح داده می شود)، و پاسخگو باشد، به احتمال زیاد نتایج قابل تحویل در همه دستگاه های تلفن همراه کار می کنند و زیبا به نظر می رسند.

 با این حال، آزمایش اختیاری نیست. بنابراین، ویژگی های سفارشی خود را عاقلانه تست کنید.

اجرای هر فناوری یادگیری تلفن همراه باید بسیار شهودی و آسان باشد. راه‌اندازی‌های چند مرحله‌ای، با لاگین‌های مختلف، دستورالعمل‌ها، و بارگیری‌های زیاد راه خوبی نیستند.

در بیشتر مواقع، باید بتوانید از یک پیوند واحد به فرآیند نصب کامل تلفن همراه استفاده کنید.

تمام الزامات امنیتی شرکت، استقرار برنامه‌ها، گزینه‌های مجازی‌سازی باید در «انتخاب» رمزگذاری شوند، بنابراین کار با یک ارائه‌دهنده آموزش آگاه مهم است.

۷٫ به دست آوردن تجزیه و تحلیل کاربر مربوطه برای یادگیری موبایلی دیگر دشوار نیست

همیشه از ما خواسته می شود که سرمایه گذاری در آموزش و فناوری را توجیه کنیم.

داشتن معیارهای خوب، دفاع از انتخاب های یادگیری تلفن همراه را آسان تر می کند.

مهمتر از آن، توانایی ردیابی جزئیات نه تنها تکمیل آموزش، بلکه داشتن بینش در مورد اینکه چه کسی از هر یادگیری، چه زمانی، چگونه و برای چه مدت استفاده می کند، به بهینه سازی ارائه کمک می کند تا آن را با نیازهای عملکردی خاص کارکنان هماهنگ کند.

استاندارد جدید CMI-5 با xAPI به ما امکان می دهد بدون استفاده از LMS محتوا را راه اندازی و ردیابی کنیم.

همچنین امکان جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد هر تجربه یادگیری را فراهم می کند.

ما می دانیم که بیشتر یادگیری ها به صورت غیر رسمی اتفاق می افتد. هنگامی که ما نیاز به یادگیری چیزی داریم، به ندرت از جستجوی LMS “خارج از جعبه” استفاده می کنیم.

ما به اینترانت، یا گوگل، یوتیوب، یک متخصص موضوع می رویم. با SCORM، ما فقط می‌توانیم تجربیات یادگیری از LMS را ردیابی کنیم، اما xAPI همه چیز را تغییر می‌دهد. یادگیری در همه جا اتفاق می افتد، و ما اکنون می توانیم آن را در همه جا ردیابی کنیم.

امیدواریم این حقایق به شما در طراحی، توسعه و استقرار یک استراتژی یادگیری موبایلی موفق کمک کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: