نحوه کار کلاسهای واگردی

هنگامی که معلمان به دنبال روش های جدید برای ارائه محتوا و به دنبال روش های بهتر برای استفاده از وقت کلاس درس هستند، کلاس های پرتاب شده در سیستم آموزشی محبوب تر می شوند.


به جای تمرکز روی سخنرانی ها، زمان کلاس در یک کلاس واگردی به نوعی از فعالیت اختصاص یافته است که برای استفاده دانش پذیران از مفاهیمی که یاد می گیرند استفاده می شود.

برای تحقق این امر، کلاسهای در حال چرخش نیاز به نوعی سیستم مدیریت یادگیری دارند.

اگرچه این برای برخی ترسناک به نظر می رسد، اما استفاده از ال ام اس کلاس روم تنظیم همه موارد را آسان می کند.

هدف LMS ذخیره و رساندن محتوای یادگیری به دانش پذیران است. به عنوان مثال، شما یک دوره ایجاد می کنید که یک موضوع خاص را پوشش می دهد.

دروس آن دوره حاوی فیلم و اسنادی است که دانش پذیران می توانند خارج از ساعت عادی کلاس (بعنوان مشق شب) آن را بررسی کنند.

در صورت تمایل، حتی می توانید برای اطمینان از درک دانش پذیران، یک آزمون به مطالب اضافه کنید، که همچنین یک روش عالی برای نظارت بر افرادی است که ممکن است در طول کلاس به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

رویکرد ورق زدن کلاس درس فواید بسیاری دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • روابط بهتر معلم و دانش پذیر
  • تعامل بیشتر دانش پذیران در زمان کلاس
  • اجازه می دهد تا توجه ویژه ای برای دانش پذیران مبارز صرف شود
  • به دانش پذیران آزادی یادگیری مستقل داده می شود
  • معلم بهتر می تواند درک مطلب را تسهیل کند

توجه به این نکته ضروری است که لازم نیست همه دروس به این روش ارائه شوند. اگر تازه کار را شروع کرده اید، یک موضوع خاص را انتخاب کنید و نوع ارائه ی محتوا را برگردانید.

برای آماده سازی، فقط سیستم مدیریت یادگیری کلاس روم خود را تنظیم کنید، محتوای خود را اضافه کنید، پیشرفت را ردیابی کنید و تمرین را در کلاس انجام دهید.

بعد از آن می توانید دانش پذیران را در مورد واکنش آنها به این روش نظرسنجی کنید و در صورت لزوم از آنجا به سایر دروس گسترش دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: