استفاده از اینستاگرام برای یادگیری اجتماعی

اگرچه ممکن است در ابتدا آشکار نباشد، اما برخی از محبوب ترین برنامه های امروزی را می توان در زمینه های آموزشی استفاده کرد.

توییتر را می توان در یک زمینه ترکیبی از یادگیری، فیس بوک را به عنوان یک سیستم مدیریت یادگیری، و حتی اینستاگرام را به عنوان محیط کلاس استفاده کرد.

اینستاگرام طی سالهای اخیر بسیار محبوب شده است، بنابراین منطقی است که آن هم نقش خود را در آموزش بازی کند.

اگر با اینستاگرام آشنایی ندارید، باید بگوییم یک برنامه آنلاین است که به افراد امکان می دهد عکس و فیلم به اشتراک بگذارند.

همچنین به سایر سیستم عامل های محبوب اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، تامبلر و فلیکر پیوند دارد.

اینفوگرافی زیر (ایجاد شده توسط Fedena) هفت روش مختلف را به شما نشان می دهد که می توانید از اینستاگرام در کلاس استفاده کنید.

خوبی این پیشنهادات این است که فقط در دوره های هنری مانند عکاسی کاربرد ندارند

به عنوان مثال، همانطور که پیشنهاد شماره شش نشان می دهد، شما می توانید از اینستاگرام در علم و همچنین راهی برای دانشجویان برای اثبات تأثیرات تغییرات شیمیایی در زندگی گیاهان استفاده کنید.

مثل همیشه، به یاد داشته باشید که اثربخشی استفاده از برنامه هایی مانند اینستاگرام در یادگیری زمینه ها به خودی خود ابزار نیست.

صرف اینکه ممکن است دانش پذیران شما از این پلتفرم برای سرگرمی استفاده کنند، به این معنی نیست که آنها آن را در یک زمینه آموزشی می پذیرند.

در حقیقت، اگر این انتظارات را تعیین نکرده باشید، خطر قابل توجهی برای حواس پرتی شما ایجاد می شود.

قبل از معرفی هرگونه برنامه مطمئن شوید که پایه محکمی گذاشته اید. به آرامی فرهنگی ایجاد کنید که محتوای دوره با دارایی های دیجیتال تکمیل شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: