چگونه یک استراتژی گیمیفیکیشن آموزش الکترونیکی موفق ایجاد کنیم

گیمیفیکیشن یکی از بهترین روشهای یادگیری الکترونیکی برای افزایش تعامل کارکنان است.
در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید در سازمان خود یک استراتژی بازی سازی (گیمیفیکیشن) یادگیری الکترونیکی موفق ایجاد کنید.

گیمیفیکیشن در آموزش چیست؟

مطمئناً ، بسیاری از مردم بر این باورند که کاملاً می فهمند گیمیفیکیشن چیست. با این حال ، همیشه اینطور نیست ، زیرا اکثر آنها همیشه اشتباه می کنند.

شایان ذکر است که این اصطلاح به معنای معرفی قالب بازی آفلاین در دوره های آموزش الکترونیکی نیست.

به گفته جو استراون ، مدیر بازاریابی یکپارچه در بازاریابی قدرت صنعتی ، گیمیفیکیشن فرایند درک و ادغام مکانیک بازی و تکنیک های طراحی در هر چیزی از جمله سایت ، محتوا ، خدمات یا انجمن شما برای کمک به افزایش مشارکت و تعامل است.

آیا مزایایی جهت استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش وجود دارد؟

در حقیقت ، استفاده از گیمیفیکیشن به عنوان بخشی از استراتژی های آموزشی سازمان شما دارای مزایای بی شماری است.

اولاً ، گیمیفیکیشن ابزاری ضروری برای یادگیری الکترونیکی است که به افزایش تعامل فراگیران کمک می کند. همچنین ، این امر به ایجاد سرگرمی بیشتر ، ایجاد فضای تعاملات بهتر بین فراگیران و دوره های آموزشی کمک می کند.

علاوه بر این ، گیمیفیکیشن همچنین به تقویت توانایی نگهداری مطالب در حافظه کمک می کند ، و فراگیران را قادر می سازد از دانش به دست آمده در دنیای واقعی استفاده کنند.

چگونه یک گیمیفیکیشن موفق در آموزش الکترونیکی ایجاد کنیم؟

۱- معیارهای موفقیت را مشخص کنید

یکی از مهمترین عواملی که باید در هنگام ایجاد گیمیفیکیشن یادگیری الکترونیکی موثر در نظر گرفت ، معیارهای موفقیت است.

بنابراین ، ضروری است که شما معیارهای موفقیت را شناسایی کنید ، که با استفاده از آن تأثیر دوره را بر فراگیران خود اندازه گیری کنید.

اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ از خود بپرسید آیا پیشرفت ۱۵ درصدی در خط پایین، نشانگر یک برنامه موفق است؟

به غیر از این ، عوامل زیادی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید ، تا مطمئن شوید دوره آموزش الکترونیکی شما مطابق با انتظارات شماست. فقط اطمینان حاصل کنید که به دنبال آنچه برای شما بهتر است بروید.

۲ – بیشتر روی هدف یادگیری خود تمرکز کنید

هنگام توسعه دوره های یادگیری الکترونیکی gamified ، ضروری است که اهداف یادگیری خود را در ذهن داشته باشید.

شایان ذکر است که ارائه ی بازی ای که به فراگیران کمک نمی کند مهارت و دانش لازم را کسب کنند ، صرفا اتلاف وقت و منابع است.

بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که ابتدا اهداف یادگیری را به درستی به دست می آورید ، سپس می توانید مکانیک بازی خود را پیرامون آنها بسازید.

می توانید ابتدا از خود بپرسید که فراگیران شما چه مهارتهایی نیاز دارند؟ جدا از این ، می توانید پیش بروید و از خود بپرسید که آیا فراگیران شما مهارت خاصی ندارند؟

۳- آن را با یک داستان جذاب قاب کنید

یک داستان جذاب یکی از مهمترین قسمتهای یک استراتژی یادگیری الکترونیکی gamified است.

از آنجا که فراگیران شما باید از نظر احساسی در تجربه آموزش آنلاین سرمایه گذاری کنند ، بنابراین شما باید آنها را در یک تلاش قرار دهید ، جایی که آنها می توانند برای پیشرفت اعتبار کسب کنند.

بنابراین ، یادگیری الکترونیکی گرافیکی خود را با یک داستان جذاب تنظیم کنید ، که به شما کمک می کند یک تجربه همه جانبه به کارمندان / فراگیران خود ارائه دهید.

می توانید با یک صفحه داستان یادگیری الکترونیکی شروع کنید ، تمام جزئیات هر صحنه را نشان می دهد. سپس ، پیش بروید و مکانیک بازی خود را در اطراف آن بسازید.

۴- چالش را نه خیلی پیچیده و نه خیلی ساده قرار دهید

یکی دیگر از عوامل اساسی یک استراتژی بازی سازی آموزش الکترونیکی برنده ، ارائه چالش های لازم است. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که بازی هایی نه خیلی پیچیده و نه خیلی ساده به کارمندان خود ارائه می دهید.

اگر یادگیری الکترونیکی گیمیفیکی برای یادگیرندگان تازه کار بسیار پیچیده باشد یا اگر برای کارمندانی که متخصص هستند بسیار ساده باشد ، دستیابی به هدف یادگیری غیرممکن خواهد شد.

شما توصیه می کنیم که با یک چالش ساده شروع کنید ، سپس سختی آن را به تدریج افزایش دهید ، تا زمانی که به هدف یادگیری برسید.

۵- رقابت فردی کلیدی است

با عنصر رقابت در یادگیری الکترونیکی بازی وارانه ، فراگیران شما انگیزه ذاتی می یابند تا عملکرد خوبی داشته باشند و به نکات موجود دست یابند.
یکی از راه های معرفی رقابت ، تابلوهای امتیازات است. آنها به فراگیران کمک می کنند تا روی نقاط ضعف خود کار کنند و همچنین دستاوردهای خود را نشان دهند و آنها را برای رقابت با همکارانشان ترغیب می کند.

شایان ذکر است که تابلوهای امتیازات همیشه در بیشتر موارد کار نمی کنند ، مخصوصاً وقتی فراگیرانی درون گرا دارید.

در این حالت ، افزودن نشان ها و گواهینامه ها به عنوان پاداش می تواند گزینه بهتری برای دامن زدن به رقابت های شخصی باشد.

۶- یادگیری مداوم را تشویق کنید

ضروری است که شما به دنبال روش هایی برای تشویق کارمندان / فراگیران خود برای ادامه یادگیری و بهبود نمرات باشید.

با این کار ، آنها به طور مرتب شایستگی خود را بهبود می بخشند و مهارت های مناسب را کسب می کنند. می توانید این کار را با معرفی منظم چالش ها و پاداش های جدید انجام دهید.

به غیر از این ، با تنظیم مجدد جدول امتیازات ، می توانید یادگیری مداوم را نیز تشویق کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: