چرا LMS شما باید کاربر محور باشد

آیا LMS شما دانش پذیران را ترغیب می کند تا یادگیری خود را کنترل کنند؟
به عنوان یک خالق دوره، می خواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که یک دوره با کیفیت بالا ایجاد می کنید، دوره ای که دانش پذیران را درگیر خود می کند و به آنها کمک می کند تا اهداف خود را انجام دهند. با این حال، دوره شما بیشتر از آن است که فقط محتوا ارائه دهد.

از آنجا که ما در مورد تجربه یادگیرنده صحبت می کنیم، مفید است که آنچه را که این اصطلاح در بر می گیرد، پوشش دهیم. همه ما می دانیم که راضی کردن همه غیرممکن است. بعضی از دانش پذیران ممکن است دچار سوتفاهم در مورد آنچه قرار است در دوره شما به نتیجه برسد باشند، یا موضع گیری در مورد موضوعی داشته و به طور کلی ناراضی باشند.

با این حال، تجربه یادگیرنده همچنین می تواند ویژگی های قابل اندازه گیری بیشتری را شامل شود که می توانید آنها را کنترل کرده و بهبود ببخشید.
این شامل موارد مختلفی می شود.

دسترسی
آیا فراگیران معلول قادر به دسترسی و استفاده از دوره شما بدون داشتن مانع هستند؟
قابلیت دسترسی به تلفن همراه
آیا دانش پذیران می توانند از محتوای تولیدی شما از طریق تلفن یا رایانه لوحی خود بهره مند شوند؟
پشتیبانی از دانش پذیر
آیا منابع و پاسخهایی را که لازم است برای گذراندن دوره موفق به دانش پذیران ارائه دهید در دست دارید و سوالاتشان را پاسخگو هستید؟
تعیین سرنوشت
آیا دانش پذیران شما بر نحوه گذراندن دوره های شما کنترل دارند؟
مشارکت جوامع
آیا جامعه از یادگیری استقبال کرده؟ و پشتیبانی را پرورش داده اید؟
بازیگونه سازی
آیا دوره شما شامل عناصر تشویق کننده رقابت و موفقیت است؟

مطمئناً، درک شما از طراحی آموزشی شما تأثیر می گذارد که هر یک از این عناصر می تواند وقت گیر باشد، تا حدی که ممکن است سوال کنید آیا ارزش این همه تلاش سخت را دارد؟ در یک زمان خاص، بسیاری از مدرسان احساس می کنند که به عنوان طراحان دوره، فراگیران باید آرام بنشینند و اجازه دهند آنها دوره را به روشی که می خواهند آموزش دهند.

اما تمرکز روی دانش پذیران واقعاً ارزشمند است. این امر منجر به نتایج بهتر دانش پذیران و ثبت نام در دوره های بالاتر می شود و در دراز مدت، دوره ای که روی تجربه یادگیرنده متمرکز باشد، احتمالاً استرس کمتری برای استاد خواهد داشت.

  1. فراگیران خودمختار بیشتر در دوره ها سرمایه گذاری می کنند.

فراگیران جوان هنگام یادگیری به اختیار زیاد نیاز دارند. اما با افزایش سن دانش پذیران در دوره راهنمایی و دبیرستان، علاقه بیشتری پیدا می کنند و می خواهند کنترل بیشتری بر یادگیری خود داشته باشند. تا زمانی که دانش پذیران به بزرگسالی می رسند، تنها تعداد کمی از افراد هستند که می خواهند به آنها گفته شود که چه کاری انجام دهند. در عوض، آنها می خواهند دوره های مورد علاقه خود را بگذرانند، و می خواهند نشان دهند که چرا یک دوره برای آنها ارزش دارد.

خودمختاری برای پخته تر شدن مورد نیاز است. هرچه یک دوره بیشتر بی نیاز از جنبه تشریحی احساس شود، یادگیرندگان در تعاملات خود محدودتر می شوند. اما هر چقدر فراگیران تسلط بیشتری بر تجربه خود داشته باشند، بیشتر در دوره خود نتیجه می گیرند.
به آنها اجازه دهید پس از اتمام زمان مطالعه، بیشتر آزمون ها را مجدداً انجام دهند و به آنها اجازه دهید گروه های بحث و گفتگو را در انجمن شما برگزار کنند، می توانید یک تجربه یادگیری مستقل تر ارائه دهید.

  1. هرچه زمان فراگیران شما برای جنگ با سیستم شما کمتر باشد، زمان بیشتری نیز برای یادگیری صرف می کنند.

یک تجربه خوب یادگیرنده فقط شاد کردن دانش پذیران نیست، بلکه همچنین در مورد رفع موانع بین آنها و اهداف یادگیری آنها است. این روشی است که LMS شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. LMS که انتخاب می کنید نه تنها بر نوع معرفی دوره های شما تأثیر می گذارد، بلکه همچنین تعیین می کند که شما چقدر بر نحوه ارائه و سازماندهی دوره های خود کنترل دارید.

به عنوان مثال، LMS های میزبانی شده مانند Udemy و Thinkific با داشتن یک تجربه کاربری عالی برای مربی خود را معرفی کرده و باعث رونقشان می شود. آنها راه اندازی سریع یک دوره را آسان می کنند، اما ابزارهای شخصی سازی زیادی ارائه نمی دهند. کاربران می توانند از الگوها برای ساخت دوره ها استفاده کنند، و این کار را آسان می کند، اما گزینه های آنها را نیز محدود می کند و البته، اگر مربی متوجه شود که دانش پذیران تجربه درستی کسب نمی کنند و سخت است که دوره های خود را بگذرانند، آنها را به جای دیگری منتقل کنند.

هنگامی که این تخصص به ایجاد یک دوره کاربر پسند معطوف شود، دانش پذیران می توانند بیشتر وقت خود را صرف یادگیری کنند و زمان کمتری را نیز در مبارزه با یک سیستم غیر دوستانه سپری کنند.

  1. یک دوره کاربر محور نیز یک دوره قابل دسترسی است.

سرانجام، ایجاد دوره ای که تجربه کاربری خوبی را برای فراگیران فراهم کند، غالباً به معنای ایجاد دوره هایی است که برای کاربران آنلاین دارای معلولیت یا محدودیت های یادگیری بیشتر در دسترس است. این موارد می توانند دامنه وسیعی داشته باشند، از نابینایی یا مشکلات کنترل حرکتی گرفته تا کم شنوایی یا نارساخوانی. بسیاری از کاربران مسن نیز به طور مکرر از شرکت در دوره های آنلاین محروم می شوند، زیرا محتوای مطالب با قلم خیلی کوچک چاپ می شوند، یا کلیک بر روی دکمه ها دشوار است، یا محتوای صوتی زیرنویس ندارد.

راه حل ها سخت نیستند، فقط کمی بیشتر وقت می گیرند و اگر سازندگان دوره از مسائل مطلع نباشند، فراموش می کنند که آنها می توانند راحت حل شوند. به عنوان مثال، اگر رنگهای انتخابی شما بیش از حد مشابه باشد، کاربران کور رنگ ممکن است در خواندن گرافیک شما مشکل داشته باشند. اگر فضای قابل کلیک در اطراف یک دکمه بسیار کوچک باشد، فردی با کنترل حرکتی ضعیف با مشکل روبرو خواهد شد و اگر محتوای دوره شما در بلوک های متنی بزرگ ارائه شود، برای یک دانش پذیر نارساخوان سخت تر از محتوایی است که توسط تصاویر پشتیبانی می شود.

باز هم، انتخاب LMS مناسب می تواند کمک بزرگی در این زمینه باشد. LMS حمایتی به شما امکان می دهد تا بتوانید بهترین محیط یادگیری را برای زبان آموزان خود ایجاد کنید و اصلا مهم نیست که در چه شرایطی قرار دارند.

در نهایت، دوره های شما برای فراگیران شما است. LMS شما باید از آن پشتیبانی کند.
هنگام انتخاب LMS برای دوره خود، وسوسه انگیز است که فقط بر روی آنچه LMS می تواند برای شما انجام دهد تمرکز کنید. اما شما همچنین باید از نزدیک بررسی کنید که گذراندن دوره LMS برای دانش پذیران شما چه حسی دارد. آیا طراحی به آنها کمک می کند تا روی مطالب تمرکز کنند؟ آیا سازندگان این پلتفرم به اندازه کافی طراحی آموزشی را بلدند که بدانند دانش پذیران شما به چه چیزهایی نیاز دارند یا بیشتر آنها یک پلاگین کاملاً متفاوت می فروشند که می تواند با چند هک به LMS تبدیل شود؟ آیا آنها قادر به ارائه سیستمی هستند که بتواند به کاربران نهایی و دانش پذیران خدمت کنند؟

در پایان باید گفت فراگیران شما، کاربران مهم هستند. اگر LMS به شما کمک نمی کند بهترین دوره ممکن را به آنها ارائه دهید، پس وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: