یادگیری کلان

چه اتفاقی می افتد اگر ایده شما برای یک دوره خیلی بزرگ باشد؟
ما چیزهای زیادی در مورد یادگیری خرد و ایده های مربوط به آن نوشتیم، اما در مورد عکس آن صحبت زیادی نکرده ایم: یادگیری کلان و تفکر کلانی که به دنبال دارد. در حالی که یادگیری خرد می تواند به مربیان کمک کند تا با دوره خود جاذبه ایجاد کنند و باعث حرکت شوند، یادگیری کلان جهت گیری و وحدت گسترده ای را برای مطالب دوره آنها فراهم می کند.

اگر قبلاً از این منظر گسترده به محتوای دوره خود فکر نکرده اید، انجام این کار می تواند یک تمرین هیجان انگیز و چشم نواز باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا شما باید از نظر کلان در مورد مطالب دوره خود فکر کنید و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند دوره قوی تری بسازید.

  1. یادگیری کلان می تواند شامل یک تئوری یادگیری باشد.

من بعنوان یک دانش پذیر، کنجکاو شده ام که روشهای تغییر نظریه های یادگیری درباره زبانها را در چند سال گذشته مشاهده کنم. به طور خاص، تأکید بیشتری بر مفاهیمی مانند یادگیری بدون ترجمه، سیستم های تکرار با فاصله برای بهبود حفظ حافظه و مکالمات منظم با مدرسان آنلاین برای کمک به فراگیران در جهت قرار گرفتن در معرض عملی، به جای اعتماد صرف به دانش نظری کتاب، تأکید شده است.
این تکنیک ها به صورت ترکیبی، یک نظریه یادگیری جدید پیرامون یادگیری زبان را تشکیل می دهند. این تئوری یادگیری کلان است که مربیان هنگام ایجاد برنامه های یادگیری زبان مانند DuoLingo یا FluentForever می توانند آن را تمرین کنند. آنها با ایجاد دوره هایی که مبتنی بر یک نظریه جدید هستند، تجربه ای متفاوت با بسیاری از رقابت هایشان را ارائه می دهند.

  1. یادگیری کلان می تواند در مورد یک رشته تحصیلی باشد، نه یک دوره.

روش دیگر تفکر در مورد یادگیری کلان، گره زدن آن به یک رشته بزرگتر و نه یک موضوع واحد است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید دوره ای را در زمینه بازاریابی دیجیتال تدریس کنید. شاید شما با درسهایی درباره SEO، نوشتن محتوا و تبلیغات PPC شروع کنید. اما چطور تصور می کنید که این دوره ها متناسب با یک برنامه مطالعاتی بزرگتر باشد؟ آیا آنها را به عنوان بخشی از دوره های آموزشی ارتباطات می دانید که در نهایت ممکن است یک سری سخنرانی عمومی و روابط رسانه ای را شامل شود؟ یا تصور می کنید که آنها در یک دوره ی مربوط به راه اندازی یک کسب و کار کوچک که ممکن است شامل حسابداری و استخدام کارمندان جدید نیز باشد، شرکت کنند؟

اگر به دوره های خود از این منظر کلان فکر کنید ، واضح است که “بازاریابی دیجیتال برای متخصص ارتباطات” بسیار متفاوت با “بازاریابی دیجیتال برای صاحب مشاغل کوچک” است. گرچه شما می توانید یک دوره عمومی تر، شامل “فقط بازاریابی دیجیتال” را انتخاب کنید، اما انتخاب یک مکان در واقع به شما کمک می کند تا یادگیرندگان را به طور موثرتری هدف قرار دهید. همین مسئله به شما کمک می کند شبکه ای از یادگیرندگان همفکر را ایجاد کنید.

  1. یادگیری کلان می تواند به فراگیران کمک کند تا شیوه زندگی خود را تغییر دهند.

آیا تا به حال مشاهده کرده اید که یک روش یادگیری جدید به یک حرکت تبدیل شود؟ این معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که کسی راهی جدید و موثر برای آموزش چیزی پیدا کند. گاهی اوقات، این روش آموزش و یادگیری به طرز چشمگیری انجام می شود و خیلی زود دانش پذیران داستان هایی را در مورد چگونگی تغییر این روش جدید در زندگی به اشتراک می گذارند.

در این جا یک مثال می آوریم، گرچه این معمولاً با آموزش آنلاین مرتبط نیست: CrossFit. من چند نفر از علاقه مندان به CrossFit را می شناسم و آنها بیش از حد مشتاق به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد نحوه تغییر CrossFit به طور کامل روش خود برای ورزش هستند. دلیل این امر این است که فقط به عنوان یک تمرین جدید ورزشی ارائه نشده است، بلکه به عنوان یک رفتار کاملاً مناسب با تناسب اندام ارائه شده است.

در سالهای محبوبیت CrossFit، مردم شروع به افتتاح سالنهای ورزشی در سراسر کشور کرده اند که به آن سبک آموزش اختصاص داده شده است. بله، حتی می توانید محتوای آموزشی آنلاین زیادی را پیدا کنید که مربیان CrossFit محتوای خود را به اشتراک می گذارند.

  1. یادگیری کلان می تواند جامعه ای را در اطراف خود ایجاد کند.

یکی از معایب اصلی یادگیری خرد این است که دوره ها می توانند بسیار زودگذر باشند. آنها کوچک و قابل مصرف طراحی شده اند، به همین دلیل اغلب محبوبیت زیادی نیز دارند. اما بدون داشتن قدرت کافی، آنها همچنین می توانند منجر به فرسودگی دانش پذیران شوند.
یادگیری کلان چیزی را برای یادگیری به دانش پذیران می دهد تا از آنها بخواهند به دوره خرد بپردازند. بهترین راه برای تشویق فراگیران برای ارتباط با یادگیری کلان از این طریق، اجتماع است. با ایجاد جامعه ای پیرامون نظریه یادگیری، یا نظم درسی، یا سبک زندگی جدید، مربیان می توانند به فراگیران کمک کنند تا با قوت بیشتری به اهداف یادگیری خود را متعهد شوند.

۵ . یادگیری کلان را می توان با یادگیری خرد پشتیبانی کرد.

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، کلان و خرد نیروهای مخالفی نیستند، بلکه مکمل یکدیگر هستند. همانطور که یادگیری کلان می تواند به شما کمک کند تا یک اکوسیستم یادگیری را برای دوره خود ایجاد کنید، یادگیری خرد نیز می تواند آن ایده های بزرگ را به دوره های قابل مصرف تبدیل کند.

به این ترتیب یادگیری کلان و خرد از یکدیگر پشتیبانی می کنند. برای فراگیران بسیار آسان است که تعدادی از دوره های خرد را بدون اطلاع از چگونگی پیوند دادن آنها به یک چیز بزرگتر، بی هدف بگذرانند، اما یادگیری کلان می تواند اطمینان حاصل کند و یادگیری خرد می تواند اطمینان حاصل کند که فراگیران می توانند مطالب درسی را یک بار دوره کنند، بدون اینکه تحت تأثیر روند کار قرار بگیرند.

تفکر در مورد تصویر بزرگ می تواند به ساختاردهی محتوای شما کمک کند و ایده های بیشتری به شما القا کند.
شاید یکی از دلایلی که ما در مورد یادگیری کلان کمتر می شنویم این است که تجزیه در مراحل عملی دشوارتر است. برای مربیانی که هنوز در حال برنامه ریزی برای راه اندازی اولین دوره خود هستند، داشتن چنین منظره ای تواند دلهره آورتر از تشویق باشد.

با این حال، تفکر گسترده در مورد محتوای دوره همچنین می تواند الهام بخش موضوعات بیشتری باشد. گره زدن دوره خود به یک موضوع بزرگتر، در نهایت فراگیران شما را ترغیب می کند که به جای اینکه یک دوره بگذرانند و ادامه دهند، برای طولانی مدت با شما بمانند.

بنابراین دفعه بعدی که یک جلسه برنامه ریزی برای دوره های آینده دارید، کمی وقت بگذارید و از خود بپرسید چگونه می توانید ببینید همه چیز به هم گره خورده است. مطمئناً به شما کمک می کند مکانهایی را که ممکن است در آن تکمیل شود، کشف کنید و حتی ممکن است به شما کمک کند راه های جدیدی برای برقراری ارتباط بین اهداف و یادگیری خود پیدا کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: