نحوه استفاده از بافت ها در طراحی گرافیک

طراحی گرافیکی برای ارائه پیامی با هدف جلب علاقه بیننده سفارشی شده است. بافت وقتی در طراحی گرافیک استفاده می‌شود به حس، لمس کردن و واقعی‌سازی اشاره دارد.

بافت یکی از اجزای مشخص طراحی گرافیک است که حضور سایر عناصر بصری مانند الگوها، رنگ‌ها، تصاویر، محتوا و موارد دیگر را افزایش می‌دهد.

شما نمی توانید با کیفیت بافت سازش کنید و یک طرح گرافیکی جذاب و نمادین ایجاد کنید.

بافت در طراحی گرافیک چه می کند؟

نقش بافت در طراحی گرافیک عبارت است از

بافت در طراحی گرافیک

۱٫ چشم همه را جلب کنید

در استفاده از بافت ها در طراحی گرافیکی خود زیاده روی نکنید. طراحی گرافیکی در کنار ارائه پیامی معنادار به مشتریان، شخصیت یک وب سایت را برجسته می کند و تجربه ای همه جانبه را به بینندگان ارائه می دهد.

۲٫ توهمات بصری ایجاد کنید

هنگامی که نگاهی اجمالی به یک طرح گرافیکی با بافت بی‌نقص بیندازید، می‌توانید سرزندگی فیزیکی آن را با حسی از تحریک و احساس متوجه شوید.

۳٫ استخراج پاسخ عاطفی

طراحی گرافیکی زیبا بینندگان را به خود جذب می کند و حس واقع گرایی را در آنها ایجاد می کند.

لایه های متون، الگوهای تکراری، خطوط و ساختارها قطعا با استفاده مناسب از بافت در طراحی گرافیک به خوبی پیش می روند.

۴٫ تمرکز بر هویت

وب‌سایت‌ها سفارشی شده‌اند تا محتوایی که به‌خوبی تعریف شده همراه با تطابق کامل با تمام عناصر گرافیکی را به نمایش بگذارند.

طراحی گرافیکی شما هویت برند شما را توصیف می کند و پیام خاصی را برای مخاطبان شما ارسال می کند.

۷ نکته که قبل از ایجاد یک طراحی گرافیکی چشمگیر باید در نظر داشته باشید

مطمئناً برای شما جالب خواهد بود که با انواع مختلف بافت کار کنید تا به تنهایی یک طرح گرافیکی چشمگیر ایجاد کنید.

در اینجا چند ترفند وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها میتوانید بهترین استفاده را از بافت و طراحی گرافیکی تاثیرگذار ایجاد کنید

۱٫ طبیعی شوید و از بافت ارگانیک برای ارائه ظاهری کلاسیک استفاده کنید

بافت‌های ارگانیک حس طبیعت را القا می‌کنند و همچنین مد روز هستند.

اگر می‌خواهید ذهن بینندگان خود را با گرافیک‌های رنگارنگ در صفحه‌ای وسیع‌تر تازه کنید، باید از بافت‌های مبتنی بر طبیعت استفاده کنید.

به این ترتیب، دنیای طبیعی را روی یک پلتفرم دیجیتال با استفاده از انواع واضح بافت‌های طبیعی که ممکن است مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند تا خلاقیت شما را عمیقاً فرو ببرند و تخیل آنها را دنبال کنند، می‌آورید.

۲٫ از بافت های هنری برای آزمایش ایده های جدید استفاده کنید

اگر بافت های طبیعی مطابق با اهداف تجاری شما ایده آل نیستند، می توانید از الگوهای مصنوعی الهام بگیرید.

بدون شک می توان بافت های هنری ایجاد کرد، و این همان چیزی است که در واقع برای طراحی گرافیک به آن نیاز دارید.

شما باید از هنرهای مدرن، صنایع دستی، الگوهای سنتی یا طرح های بسیاری از اقلام هنری بهره ببرید و آنها را با طراحی گرافیکی خود به شکلی از بافت ترکیب کنید.

ترفند این است که می‌توانید از فناوری یا نرم‌افزار برای تجسم سه بعدی بهره ببرید تا حس جذابی به طراحی گرافیکی معاصر ارائه دهید.

یک چیز دیگر را به خاطر بسپار؛ ترکیب بافت مصنوعی با فونت‌های متضاد، لوگو، متن یا هر عنصر بصری، عاملی حیاتی برای طراحی گرافیکی شما خواهد بود.

۳٫ اختلاط یک تلاش خوب است

شما توسط اشیای بیشماری احاطه شده‌اید که می‌توان آن‌ها را به شکلی از بافت به تصویر کشید و می‌توانید به سادگی آنها را با هم ترکیب کنید تا یک طرح گرافیکی فوق‌العاده داشته باشید.

سعی کنید طرح های بافت دار را به عنوان پس زمینه، همراه با ۱ یا ۲ عنصر بصری، به شیوه ای پیچیده ترکیب کنید.

انتخاب اثر هنری همه جانبه عدالت را به گرافیک بافت دار می رساند، و این ایده مطلوب است. شما می خواهید طراحی گرافیکی خود را با عناصر بصری مناسب تزئین کنید.

۴٫ از عکاسی انگیزه بگیرید

شما از عکاسانی الهام می گیرید که لحظات خاصی را برای ثبت برای همیشه انتخاب می کنند. از عکاسی می توان برای مبهوت کردن مشتریان خود به همراه طراحی گرافیکی جذاب استفاده کرد که با بافت های بی عیب و نقص برجسته شده است.

استفاده از عکس‌های بی‌نقص بینندگان را شگفت‌زده می‌کند و زمانی را صرف نگاهی کوتاه به آن می‌کنند.

از عناصر متنی برای برجسته کردن پیام یا نام تجاری خود که روی پس‌زمینه بافت‌دار به تصویر کشیده شده است، استفاده کنید و رنگی را انتخاب کنید که به خوبی با عکس جذاب شما مطابقت دارد.

۵٫ آن را چند بعدی کنید

آیا می خواهید از مهارت های فنی خود در طراحی گرافیک استفاده کنید؟ البته، شما می توانید این کار را فقط با استفاده از بافت به شیوه ای متمایز انجام دهید.

شما می توانید یک عنصر بصری ساده و ایستا را به یک طراحی گرافیکی فوق العاده با کمی جلوه سه بعدی تبدیل کنید.

بینندگان قطعاً شور و شوق تجربه یک تصویر سه بعدی از هر گرافیک را از زوایای مختلف احساس خواهند کرد.

۶٫ به یاد داشته باشید که “زمان بارگذاری هرگز بر کیفیت غالب نیست”

هنگامی که از بافت ها برای طراحی گرافیکی وب سایت استفاده می کنید، باید بین کیفیت و پاسخگویی یا زمان بارگذاری یک وب سایت تعادل را حفظ کنید.

نادیده گرفتن بافت های با کیفیت بالا برای طراحی گرافیکی شما می تواند یک اشتباه بزرگ باشد، حتی اگر وب سایت شما به سرعت بارگذاری شود، زیرا در غیاب طراحی گرافیکی جذاب، کسل کننده و قدیمی به نظر می رسد.

از بافت های تکراری به عنوان پس زمینه استفاده کنید و کیفیت را همراه با سرعت بارگذاری سریع تر صفحه حفظ کنید.

۷٫ نرم افزار طراحی که می توانید از آن ها استفاده کنید

این که آیا می خواهید لایه های بافت را با هم ترکیب کنید یا آنها را به طور پیچیده ترکیب کنید، تصمیم نهایی با شماست.

برای انجام این کار می توانید از فتوشاپ استفاده کنید و چندین بافت را ادغام کنید تا نتایج چشم نوازی به دست آورید.

جمع بندی

وقتی صحبت از استفاده از بافت به میان می‌آید، فرصت‌های متعددی برای ارائه جلوه‌های وسوسه‌انگیز به یک طرح گرافیکی وجود دارد تا بتواند پس از معرفی در بازار، بینندگان را برانگیزد.

در کنار شکل‌ها، الگوها، طرح‌های رنگارنگ، متون، خطوط، آرم‌ها و سایر عناصر بصری متنوع، این بافت برای طراحی گرافیکی شما تاثیرگذارتر خواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: