سقراط به عنوان یک یادگیرنده مادام العمر در عصر دیجیتال

اگر سقراط در عصر دیجیتال یک یادگیرنده مادام العمر بود چگونه می شد؟

هر چه بیشتر یاد بگیرم، بیشتر یاد می‌گیرم که چقدر کم می‌دانم. “سقراط”

ریشه های فکری تفکر انتقادی مورد نیاز برای یک یادگیرنده موفق مادام العمر را می توان در ۲۵۰۰ سال پیش در نقل قول ها، آموزه ها و دیدگاه سقراط یونان باستان جستجو کرد.

زمانی که سقراط گفت «زندگی بررسی نشده ارزش زیستن ندارد»، او چیزی را خلق کرد که معروف به اصل سقراطی پرسشگری (شورای ملی تعالی در تفکر انتقادی، ۲۰۱۹) شناخته شد.

پرسش سقراطی، شیوه ای از پرسش است که عمیقاً قدرت یک تعریف، توجیه یا منطق یک ادعا، نظریه، خط استدلال یا موضع را بررسی می کند.

یادگیرندگان مادام العمر به دنبال بررسی ادعاها و نظریه های موجود در مجموعه دانش رشته های خود هستند قبل از اینکه آنها را به عنوان تفکر شایسته ی باور بپذیرند.

در حالی که یک مدرسه ترویجی دانشگاه هاروارد و یک مؤسسه آموزش مادام العمر اوشر دانشگاه ایالتی آریزونا، یادگیرنده و پروفسور الکترونیکی مادام العمر است، ما اصل سقراطی زندگی بررسی نشده ارزش زیستن را ندارد، زیرا می دانیم که بسیاری از زندگی های بررسی نشده می توانند منجر به اتفاقی ناعادلانه شوند.

دنیای به شدت خطرناک این نوع تفکر انتقادی، آموزش محاوره ای و ارتقای دانش جزء لاینفک همه سطوح آموزشی است.

سقراط تشخیص داد که در حین یادگیری اطلاعات جدید، درک فعلی خود را به چالش می کشیم.

او کشف کرد که با به کار بردن این روش پرسشگری در تئوری های افراد صاحب قدرت، آنها نمی توانند ادعای دانش خود را به طور منطقی توجیه کنند، فقط به این دلیل که مناصب اقتدار دارند.

سقراط با پرسش و بررسی زندگی نشان داد که افراد می توانند موقعیت بالایی داشته باشند و در عین حال عمیقاً سردرگم باشند، دارای باورهای متناقض با خود و شواهد ناکافی برای سخنانشان باشند (شورای ملی تعالی در تفکر انتقادی، ۲۰۱۹).

 ما این فلسفه را سرآغاز تحقیقات تجربی می دانیم.

تحقیقات جدید و اطلاعات جدید نه تنها باید تجربیات ما را بیان کند، بلکه باید چارچوب های پذیرفته شده ما را برای درک، تفسیر، ترجمه و تجزیه و تحلیل برای شکل دادن به دانش خود را نیز به چالش بکشد.

استفاده از دانش برای زندگی مورد بررسی در سفر یادگیری و آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

به عنوان شاغلین و دانش پژوهان یادگیرنده مادام العمر، وظیفه عمیق ما این است که این فلسفه و پرسشگری را در کلاس هایی که مطالعه می کنیم و در کلاس هایی که در آن تدریس می کنیم به کار ببریم.

علایق تحقیقاتی ما در کلاس‌هایی که مطالعه می‌کنیم و کلاس‌هایی که تدریس می‌کنیم شامل تحقیقات مداوم در سلامت رفتاری، حرکت شناسی، دو و میدانی، پیری شناسی، متافیزیک، بیومیمیکری، جرم‌شناسی، و همچنین آموزش و تحلیل آموزش عالی که از طریق اینترنت اداره می‌شود.

یکی از حوزه‌های خاص که نیاز به کاوش دارد، تحصیلات تکمیلی آنلاین و تحلیل چند بعدی معیارهای موفقیت دانش‌پذیر است.

ما قصد داریم یک بررسی و تجزیه و تحلیل سیستماتیک از تحقیقاتی را که دربرگیرنده تحصیلات مقطع تحصیلات تکمیلی پس از متوسطه است که در سرتاسر وب در سراسر جهان انجام می شود و ارتباط با پیشرفت دانش پذیران دارد را تکمیل کنیم.

این اطلاعات در درک وظیفه پیچیده آموزش از راه دور مبتنی بر اینترنت بسیار مهم است.

ما بزرگی مسئولیت ذاتی در فرآیند آموزش آنلاین را می شناسیم.

به عنوان یک مربی آنلاین و محقق-پژوهشگر، تلاش می کنیم به هر دانش پذیر کمک کنم تا پتانسیل خود را به عنوان یک عضو شایسته، مؤثر و مثبت جامعه درک کند.

ضمن اینکه در حال تدریس هستیم، برای برانگیختن روحیه تحقیق، کسب دانش و مهارت و تدوین مدبرانه اهداف شایسته نیز تلاش می کنیم.

تمام تلاش خود را در این فرآیند به کار می گیریم تا فضای کلاس درس آنلاین با آزادی یادگیری، استانداردهای بالا و در عین حال قابل دستیابی و تضمین فرصت برای آموزش برابر برای همه فراهم شود.

علاوه بر این، چشم انداز کلاس های آنلاین برای ورزشکاران کالج و دانشگاه است.

 برخی از سوالاتی که باید مورد بررسی قرار گیرند عبارتند از: نحوه تنظیم کلاس‌ها، شیوع اتکا به آموزش آنلاین برای ناخوانایی و مزایای ورزشکارانی که تحصیلات خود را در اینترنت در مقابل محل اقامت و/یا فرمت ترکیبی دریافت می‌کنند.

از طریق این حوزه از تحقیقات آموزش الکترونیکی، ما متعهد به ارتقای عملکرد در نقش حرفه ای خود خواهیم بود تا با تولید تحقیقات علمی صادقانه و اخلاقی، در سطح محلی و جهانی مشارکت کنیم.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: