کسب درآمد از دوره های آنلاین

در بازاریابی آنلاین مردم دوست دارند در مورد “تبدیل” صحبت کنند.

شما وب سایتی دارید و می خواهید به آن سایت مراجعه کنید تا این افراد در معرض پیشنهاد شما قرار بگیرند.

شما می خواهید این بازدیدکنندگان را به مشتریانی تبدیل کنید که برای شما آورده ی مالی داشته باشند. اگر به ازای هر ۱۰۰ بازدید کننده، دو مشتری جذب کنید، دو درصد مکالمه کرده اید.

در این حالت، بازاریابان برای افزایش فروش بر روی دو چیز تمرکز دارند: سوق دادن بازدید بیشتر به سمت پیشنهاد و بهبود نرخ تبدیل.

اگر روزانه هزاران بازدید کننده از سایت خود دارید، حتی افزایش اندک در نرخ مکالمه شما تأثیر بسزایی دارد.

به هر حال، دو درصد اغلب به عنوان نرخ تبدیل بسیار مناسب شناخته می شود.
وقتی نوبت به یک دوره آنلاین می رسد، عامل مهم نرخ تکمیل دوره ها است.

یعنی چه تعداد از افرادی که در دوره شما ثبت نام می کنند تا پایان کار خود در دوره ی شما می مانند و از آن استفاده میکنند. حقیقت این است که، نرخ اتمام در فضای دوره آنلاین وحشتناک است.

اگر ۱۰۰ نفر دوره شما را میگذرانند و فقط دو نفر آن را به پایان برسانند، پس میزان اتمام شما دو درصد است (به طور طبیعی).

نظر ما این است که اگر شما دو درصد پیشرفت دارید، دوره ناموفق است.

محتوای شما ممکن است عالی باشد اما شما در رسیدن به هدف نهایی خود موفق نیستید و آن این است که فراگیران را از طریق کل دوره به دست آورید تا آنها متوجه شوند که شما در تلاش برای آموزش آنها هستید. ولی آنها تا نقطه ی پایان شما را همراهی نکرده اند.

تکمیل کردن یک دوره آنلاین است که برای شما پول به همراه دارد.

هرچه افراد بیشتری دوره خود را به پایان برسانند شانس بیشتری دارید که این دانش پذیران دوره های شما را به سایر همسالان خود توصیه کنند (و در صورتی که این دوره ها را می فروشید، این برای شما خوب است).

همچنین بدان معنی است که شما می توانید سایر پیشنهادات دوره را بهتر تبلیغ کنید. پس در نهایت، اگر شما دوره های دیگری را نیز می فروشید، این امر می تواند تأثیر مستقیم بر درآمد شما بگذارد.

اما مهمتر از همه، اگر نرخ تکمیل شما زیاد است، این بدان معناست که دانش پذیران شما از تمام مطالب استفاده می کنند و بیشتر از آنچه که به آنها آموزش می دهید از آن بهره می برند!

اگر یک دوره آنلاین را با هدف فروش آن ایجاد می کنید، به وضوح می خواهید روی نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت خود تمرکز کنید، اما ارز واقعی یک دوره آنلاین را فراموش نکنید.

زمانی که محتوا را می سازید، از روش های مناسب طراحی آموزشی استفاده کنید، در این صورت نه تنها دوره ها را می فروشید بلکه افراد آن را نیز به پایان می رسانند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: