آیا در آینده هم دانشجویان باید برای تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی مهاجرت کنند؟

آیا در آینده هم دانشجویان باید برای تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی مهاجرت کنند؟

تحقیقات در مورد افزایش یادگیری آنلاین و ترکیبی و نحوه تنظیم دوره های آنلاین رایگان برای تغییر بخش آموزش عالی همچنان ادامه دارد. در این جا به بررسی معنای آموزش آنلاین برای بازار دانشجویان بین المللی می پردازیم.
در سال ۱۹۲۳ ، پسر جوانی روستای کوچک خود را در هند ترک کرد و برای ادامه تحصیل در دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده با قایق سفر کرد.

این زمانی است که از هر صد سیصد میلیون نفر در هند فقط پنج نفر می توانستند بخوانند و بنویسند. عنوان داستان او ، که در مجله Boy Scout ‘منتشر شده بود ، به عنوان “پسری که هند را آموزش می دهد” معرفی شد. او با مدرک خود به هند برگشت تا “چیزی غیر از دین به مردم بیاموزد” و هند را در مسیر توسعه قرار دهد.

هدف از بیان این ویژگی این بود که یک داستان الهام بخش برای جوانان آمریکایی باشد. آنها نیز باید برای تحصیل تلاش کنند و به دیگران کمک کنند.

اما همه چیز برای آن جوان براساس برنامه ریزی پیش نمی روند. موقعیت او به عنوان یک پسر پیام رسان دستخوش تزلزل میشود (به احتمال زیاد به دلیل مشکلات ویزا). برای تکمیل مدرک خود ، او به عنوان یک پرستار کودک نزد یک خانواده ثروتمند شروع به کار می کند در حالی که خانواده ی خودش به او احتیاج دارند که پیششان بازگردد.
او که قادر به حفظ تعادل شغل پست خود با تحصیلاتش نبود ، سفر طولانی به خانه را بدون گرفتن دکترای خود آغاز می کند.

این داستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی امروز هند تا حدودی آشنا به نظر می رسد ، که در انتظار کسب مدرک ، یافتن شغل امن و در نهایت اقدام به اخذ اقامت به استرالیا می آیند. این رویای زندگی بهتر از طریق تحرک است.

اما در بسیاری از موارد آنها نمی توانند تعادلی میان تحصیل و شرایط نامناسب کار و زندگی خود بیابند و پس از دریافت مدرک تحصیلی ، به آنها گفته می شود که به خانه بازگردند.

اما آیا ورود آموزش آنلاین با کیفیت رایگان ، همه اینها را تغییر می دهد؟ اگر “پسری که هندوستان را آموزش می دهد” امروز دانشجو بود ، آیا او همچنان سفر می کرد؟

بدون سفر و حرکت بیاموزید

فناوری های جدید به سیستم آموزش جهانی راه یافته اند و ممکن است نحوه عملکرد دانشگاه ها را به چالش بکشند.

به عنوان مثال دوره های آنلاین آزاد و همگانی (MOOC) ، مطالب تخصصی از معتبرترین دانشگاه های جهان مانند استنفورد ، هاروارد ، کلمبیا و اکنون ملبورن را به صورت رایگان ارائه می دهند.

به نظر می رسد این فن آوری های جدید بازار پرمخاطب دانشجویی را که اکنون بخش قابل توجهی از درآمد دانشگاه ها می باشد تهدید میکند. بازار دانشجویان هندی تنها بیش از ۳ میلیارد دلار برای ایالات متحده ارزش دارد و انتظار می رود که در کنار طبقات متوسط مشتاق رشد چشمگیری نیز داشته باشد.

با موک، دانشجویان ثروتمند از مناطق فقیر می توانند به “راحتی” از خانه هایشان پیگیر آموزش دانشگاه های مورد نظر خود باشند. در آینده آنها حتی ممکن است از طریق iPad Double ها با دیگران تعامل داشته باشند. اما در حال حاضر این تعامل بیشتر در اتاق گفتگو و آزمونها رخ می دهد.
پرداخت شهریه برای کلاس های حضوری می تواند به کالایی لوکس تبدیل شود.

زندگی بهتر از طریق تحرک

دلیل موجهی وجود دارد که دانشگاه ها و سیاست گذاران تاکنون تحت تأثیر موک ها نیستند. آنها تشخیص می دهند که برای دانشجویان بین المللی تخیل خودسازی از طریق ترکیبی از یادگیری و تحرک، انگیزه آنها برای تحصیل در خارج از کشور است.

تبلیغات بازی های دانشگاه استرالیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه ها به خوبی می دانند که رویای مهاجرت برای دانشجویان بین المللی چه معنی دارد. آنها سرمایه گذاری های قابل توجهی در نمایشگاه های جاده ای جهانی برای مسیرهای اقامت، برنامه های تبادل و معاملات حمایت مالی جهت دریافت ویزا انجام می دهند.

در واقع ، تحقیقات نشان می دهد که پس از آن تا سه چهارم دانشجویان هندی که به استرالیا میروند درخواست اقامت دائم می کنند. بسیاری از افراد، تحصیل در استرالیا را راهی برای اخذ اقامت خارج از هند می دانند.

این نمایش علی رغم فشارهای داخلی بر روی ویزاهای نادرست ، اقامت بیش از حد ، کلاهبرداری ویزا و کالج ها همچنان ادامه دارد.

مسئله در اینجا این است که رویاهای دانش پذیران برای زندگی بهتر از طریق نقل مکان به کشور مقصد به طور قابل توجهی از رویاهای ارائه دهندگان آموزش دور می باشد. آنها دانشجویانی می خواهند که بتوانند به کشورشان سفر کنند، ثبت نام کنند ، تحصیل کنند ، مدرک بگیرند و سپس به زادگاهشان بازگردند. اما این دانشجویان فقط مدرک و تعطیلات کوتاه مدت نمی خواهند.

حقایق سخت

دانشجویان اغلب برای فرار از واقعیت های سخت زندگی در کشورهایی مانند هند به سطح بین المللی حرکت می کنند. بسیاری به سادگی به دنبال بهبود وضعیت خود در مکانهایی هستند که فقر کمتر ، چشم انداز شغلی بیشتر ، فساد پایین ، زیرساخت های بهتر ، ایمنی بیشتر و شاخص توسعه انسانی بالاتر دارند.

دانشگاه ها و سیاستگذاران رویای دانش پذیرانی را دارند که مدارک معتبر خود را بصورت آنلاین در یک بازار جهانی بدون مهاجرت دریافت کنند. به نظر می رسد موک در این مسیر پیشرفت می کند.

اکثر دانشجویان بین المللی هزینه های گزافی را پرداخت می کنند ، مراحل اداری پیچیده ای را سپری می کنند ، در شرایط سخت زندگی می کنند و به کارهای غیر رسمی تن می دهند. هم نیازهای دانش پذیران و هم ارائه دهندگان خواستار بازنگری درباره آینده آموزش هستند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: